پنگوئنی با رنگ گرمسیریِ زرد درخشان

پنگوئنی با رنگ گرمسیریِ زرد درخشان

پنگوئن‌های زرد درخشان در جوانی معمولاً تک‌رنگ هستند، اما یکی از آن‌ها که پر‌های زرد روشن داشت توجه یوس را به خود جلب کرد. یوس بلافاصله دوربینش را برداشت و شروع به عکس انداختن از چیزی کرد که به گفته خودش «تاکنون مشاهده نشده است.»

کد خبر : ۹۰۷۸۱
بازدید : ۱۷۱۸۸
تصاویر/پنگوئنی با رنگ گرمسیریِ زرد درخشان
فرادید | یک عکاس محیط زیستی در سفری به جزیره جورجیای جنوبی از یک پنگوئن با بدن زرد عکس انداخته و معتقد است که چنین چیزی «هرگز قبلاً دیده نشده است.»

به گزارش فرادید به نقل از دیلی‌میل، یوس آدامز می‌گوید در سفر اکتشافی دو‌ماهه‌ای که به قطب جنوب داشته ناگهان در میان پنگوئن‌های امپراتور با پر‌های سیاه یک پنگوئن عجیب‌وغریب با پر‌های زرد را شناسایی کرده است. در تصاویری که او ثبت کرده است این پنگوئن جوان در حال موج‌سواری و قدم زدن در کنار یک پنگوئن معمولی سیاه و سفید دیده می‌شود.

تصاویر/پنگوئنی با رنگ گرمسیریِ زرد درخشان
این عکاس ۴۳ ساله و مهمانانش از یک کلونی پنگوئن با بیش از ۱۲۰۰۰۰ پنگوئن امپراتور عکس گرفته‌اند. این پرندگان در جوانی معمولاً تک‌رنگ هستند، اما یکی از آن‌ها که پر‌های زرد روشن داشت توجه یوس را به خود جلب کرد. یوس بلافاصله دوربینش را برداشت و شروع به عکس انداختن از چیزی کرد که به گفته خودش «تاکنون مشاهده نشده است.»

یوس که اهل بلژیک است می‌گوید: «من قبلاً نه چیزی درباره پنگوئن‌های زرد شنیده بودم و نه حتی تصاویرشان را دیده بودم. در حدود ۱۲۰۰۰۰ پنگوئن در ساحل بودند و فقط یکی از آن‌ها این رنگی بود.
تصاویر/پنگوئنی با رنگ گرمسیریِ زرد درخشان
غیر از این یک مورد بقیه طبیعی به نظر می‌رسیدند. این واقعاً یک چیز دیگر بود. واقعاً تجربه منحصر‌به‌فردی بود.» عکاس مدعی شده است که علت این پروبال گرمسیری بیماری لوسیسم است. لوسیسم یک جهش ژنتیکی است که مانع از آن می‌شود که رنگدانه‌ها در پر‌ها تولید شود و به همین علت پر‌ها سفید، رنگ‌پریده یا لکه‌لکه می‌شوند.
تصاویر/پنگوئنی با رنگ گرمسیریِ زرد درخشان
درجه لوسیسم در پرندگان متفاوت است و از فقط چند عدد پر تا کل پر‌های یک پرنده را شامل می‌شود. پنگوئن‌ها می‌توانند ملانیستیک باشند که یعنی آن جا‌هایی از بدن‌شان که به طور معمول باید سیاه باشد به رنگ سفید درمی‌آید یا ممکن است آلبینو باشند که یعنی فاقد هر دو نوع رنگدانه هستند و به طور کامل به رنگ سفید درمی‌آیند.

کارشناس پنگوئن، پی دی بوئرسام از دانشگاه واشنگتن در سیاتل در آمریکا می‌گوید در برخی از گونه‌های پنگوئن موارد نادری از این الگوی رنگی مشاهده شده است. یوس که بعد از ۳۰‌سال آرزوی سفر به قطب جنوب برایش به حقیقت تبدیل شده بود از این سفر اکتشافی به عنوان یکی از ارزشمندترین سفر‌های عمرش یاد کرده است.

جزایر جورجیای جنوبی و ساندویچ جنوبی جزو سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا در اقیانوس اطلس جنوبی است.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید