جنجال ادامه‌دار سازمان نظام پزشکی و واکسیناسیون هنرمندان

جنجال ادامه‌دار سازمان نظام پزشکی و واکسیناسیون هنرمندان

نامه سازمان نظام پزشکی درباره اولویت واکسیناسیون هنرمندان در حالی جنجال آفرین شد که پیش از این برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویر و ویدیویی غیرشفاف مدعی شدند که شهاب حسینی برای دریافت واکسن کرونا به آمریکا رفته است. بررسی ویدیوی ادعایی نشان می‌دهد که شهاب حسینی سوییشرت خود را درمی‌آورد و به همراه خود می‌دهد. بعد آستین سمت چپ تیشرت را بالا می‌زند و روی صندلی می‌نشیند تا یک خانم دمای بدنش را اندازه بگیرد و احتمالا بعد از آن واکسن کرونا را به بازویش تزریق کند.

کد خبر : ۹۰۷۹۰
بازدید : ۵۱۰۲
واکسن شهاب حسینی
فرادید | ماجرا از آن جا آغاز شد که روز‌های گذشته تصویری از شهاب حسینی در خارج از ایران منتشر شد که نشان می‌داد او در حال دریافت واکسن کرونا است. اما حالا پس از بازتاب این تصویر در شبکه‌های اجتماعی، سخنگوی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به وزارت بهداشت خواسته تا هنرمندان را در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دهد. نامه‌ای که انتقاد‌ها و واکنش‌های متفاوتی را در بر داشته است.

به گزارش فرادید؛ نامه جنجالی سازمان نظام پزشکی را حسین کرمان پور، مدیر کل روابط عمومی این سازمان خطاب به کیانوش جهان پور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نوشته است.


او در این نامه آورده است که «در واکسیناسیون اختیاری این دست از برنامه‌سازان هنری همپای کادر درمان نگریسته و برای در نظر گرفتن سهمیه لازم برای آن‌ها تدبیر شود. اگر این پیش‌بینی از طرف وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا نشود، تولید آثار هنری به شدت کاهش یابد و با افزایش خطر ابتلا، شاهد فقدان بیشتر این عزیزان باشیم.».

جنجال ادامه دار سازمان نظام پزشکی و واکسیناسیون هنرمندان نامه سازمان نظام پزشکی به وزارت بهداشت در باره الویت واکسیناسیون هنرمندان
اما چیزی نگذشت که نامه حسین کرمان پور در شبکه‌های اجتماعی موجی از انتقاد را به سوی سازمان نظام پزشکی روانه کرد.

تاکنون وزارت بهداشت به شکل رسمی به این نامه واکنش نشان نداده است. اما علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت به شکل غیر رسمی در توئیترش از این نامه انتقاد کرد.

او در توئیتی انتقادی نوشت: «سلبریتی محترم، اولویت تزریق واکسن کرونا با پرسنل بیمارستان‌ها، بیماران و سالمندان است. لطفا تقاضای خارج از نوبت نکنید؛ حتی شما حامی انتخاباتی ۱۴۰۰.»
حرکت سیلاب انتقاد از شهاب حسینی به سازمان نظام پزشکی
نامه سازمان نظام پزشکی درباره اولویت واکسیناسیون هنرمندان در حالی جنجال آفرین شد که پیش از این برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویر و ویدیویی غیرشفاف مدعی شدند که شهاب حسینی برای دریافت واکسن کرونا به آمریکا رفته است. بررسی ویدیوی ادعایی نشان می‌دهد که شهاب حسینی سوییشرت خود را درمی‌آورد و به همراه خود می‌دهد. بعد آستین سمت چپ تیشرت را بالا می‌زند و روی صندلی می‌نشیند تا یک خانم دمای بدنش را اندازه بگیرد و احتمالا بعد از آن واکسن کرونا را به بازویش تزریق کند.

انتشار این ویدیو به همراه تصاویری دیگر در شبکه‌های اجتماعی موجی از انتقاد را به سمت شهاب حسینی روانه کرد.
 واکسیناسیون هنرمندان او تاکنون به این انتقاد پاسخی نداده و موضوع تزریق واکسن را تایید و یا تکذیب نکرده است. از طرفی شهاب حسینی شهروند ایالات متحده است و عجیب نیست که در واکسیناسیون عمومی این کشور شرکت کند.

ساعاتی پس از بازتاب گسترده این موضوع، حسین کرمان پور سخنگوی سازمان نظام پزشکی با نامه جنجالی اش به وزارت بهداشت انتقادات را به سوی خود کشید.

در حال حاضر نیز بسیاری با انتقاد از کرمان پور و سازمان نظام پزشکی؛ آن‌ها را به شوآف و اقدامات عجیب در آستانه انتخابات متهم می‌کنند.

با وجود گذشت ۴۸ ساعت از صدور نامه جنجالی سازمان نظام پزشکی، همچنان انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌ها ادامه دارد. در این میان برخی بازیگران سینما و تلویزیون همچون فاطمه معتمدآریا، پدرام شریفی، فلور نظری وهانیه توسلی نیز با انتقاد از نامه سازمان نظام پزشکی، مردم را در اولویت واکسیناسیون دانسته‌اند.

همچنین روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی نیز در یادداشتی از این نامه انتقاد کرد.

او در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «انتشار نامه شگفت آور سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص ضرورت اولویت داشتن هنرمندان برای دریافت واکسن، مایه بهت و تعجب و البته تاسف است. واقعا متولیان سازمان نظام پزشکی باور دارند که هنرمندان برای دریافت واکسن اولویت بیشتری از کارگران، از دستفروشان، پیک‌های موتوری، آتش نشانانان، امدادگران، پلیس و رانندگان تاکسی دارند؟ آیا مجموعه نظام پزشکی در بین خود، متخصص اخلاق زیستی، بیواتیک و یا اخلاق پزشکی ندارد که این نامه را منتشر کرده است؟»
اولویت هنرمندان برای واکسن کرونا
دفاع تمام قد سخنگو از نامه جنجالی!
البته پس از بالاگرفتن انتقادها، حسین کرمان پور سخنگوی سازمان نظام پزشکی به واکنش‌ها پاسخ داد، اما دوباره از نامه اش دفاع کرد. او در این رابطه گفته است که «بسیاری از هنرمندان در صحنه اجرا نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند، این گروه از معدود مشاغلی هستند که برای ادامه شغل خود مجبورند در صحنه اجرا از ماسک استفاده نکنند که در سند ملی کرونا به آن توجه نشده است. دفاع من از هنرمندان لاکچری و بی‌هویت و ساختارشکن نبوده است بلکه هدف من حمایت از قاطبه پزشکان بوده است.»

کرمان پور معتقد است که در این نامه گفته نشده که هنرمندان در اولویت تزریق واکسن هستند بلکه همواره تاکید کرده که اولویت تزریق واکسن کرونا با کادر درمان است.

سخنگوی سازمان نظام پزشکی در این رابطه می‌گوید که «ما با ارسال این درخواست‌ها تلاش کردیم واکسن زودتر به دست اقشار جامعه برسد. معتقدم این نامه زود منتشر شد و اگر چندماه دیگر این درخواست منتشر می‌شد بهتر بود. نظر من در این نامه پیشگیری از ابتلا بوده است، هنرمندان هم مانند سایر اقشار بوده و تفاوتی با بقیه ندارد، و در سند ملی واکسیناسیون کرونا اشاره‌ای به این شغل نشده است در صورتی که از همه مشاغل در این سند نام برده شده است.»

او همچنین گفته که «زمانی که هنرمندان ما درگیر بیماری می‌شوند فشار زیادی به کادر درمان می‌شود همچنین در صورت جان باختن یک هنرمند بسیاری از افراد برای آن‌ها سوگواری می‌کنند، اما چرا به دلیل دفاع از هنرمندان عده‌ای گلایه می‌کنند؟».

اما دفاع دوباره سخنگوی سازمان نظام پزشکی از نامه جنجالی، نه تنها از حجم واکنش‌ها کم نکرد، بلکه بر آتش انتقاد‌ها افزود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید