ارتباط تصويری؛ اساس و پایه مدیریت تغییر

ارتباط تصويری؛ اساس و پایه مدیریت تغییر

طراحی فیلم‌ها و تصاویر متحرک، پشتیبانی آموزشی بصری مفیدی هستند و می‌توانند برای اعلام تغییر یا تشویق به پذیرش آن مورد استفاده قرار گیرند. پویایی را نباید فراموش کرد. باید به‌خاطر داشته باشیم که کاربران تلفن‌های هوشمند، اطلاعات را با سرعت بیشتر و دقت کمتر به‌کار می‌برند.

کد خبر : ۹۰۸۱۵
بازدید : ۶۳۴۷۱
ارتباط بصری

هر چیز ارزش خودش را دارد. مخصوصا هر چیز نادر. این موضوع در مورد اطلاعات هم به‌صورت خاص صدق می‌کند. همه قبول داریم که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مدیریت تغییر، اطمینان از این است که همه بدانند که چه چیز در خطر است، چرا پروژه تغییر راه‌اندازی شده و چگونه اجرا می‌شود.

در دقایق کوتاهی که تیم‌ها می‌توانند به سازمان توجه کنند، چگونه می‌توانیم این تغییر را جذب کنیم؟ کلید موفقیت ما ارتباط بصری است.

هزینه اقتصادی توجه: چالشی برای تمام سازمان‌ها

ما نامه‌های بی‌شمار دریافت می‌کنیم. دستورالعمل‌ها مانند قارچ رشد می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی به حامل‌های جدید اطلاعات تبدیل شده‌اند و امروز دفاتر کار به خانه انتقال یافته‌اند. به همین دلیل است که در مورد «فرهنگ تعطیلی‌ناپذیری» صحبت می‌کنیم.
ولی هنوز هم برای اینکه مدیران بتوانند در کسب‌وکار روزمره، تیم‌هایشان را در مورد نگرش کارکنان به کار، ابزارها، استراتژی و ... متقاعد کنند، در آن‌ها ایجاد انگیزه کنند یا با هرگونه تغییر همسو سازند، باید حرف‌هایشان شنیده شود.

به‌نظر می‌رسد که امروزه میزان استفاده ما از اطلاعات، از روند عادات غذایی‌مان پیروی می‌کند. علاقه ما برای اینکه برای خواندن گزارش‌های مفصل روزنامه‌ها وقت بگذاریم رو به کاهش است. ولی بیشتر محتوایی مانند میان وعده‌ها را ترجیح می‌دهیم. در سال ۲۰۱۴، روزی ۱۰ هزار واژه به‌کار برده ایم که با رمانی ۳۰۰ برگی برابری می‌کند.
با واژه‌ها وداع کنید و به استقبال تصاویر بروید. پردازش تصویری توسط مغز ما ۶۰ هزار برابر سریع‌تر از پردازش متن انجام می‌شود. ارتباط بصری یا طراحی اطلاعات می‌تواند به ایجاد انسجام و همچنین بهبود تجربه کارکنان کمک کند. مطمئنا، این یک رابطه برد- برد است!
استفاده از تصاویر برای تعییر

طراحی اطلاعات کسب‌وکار

طراحی اطلاعات پاسخی به نیاز به ارتباط کتبی موثر است که از پردازش تحلیلی و گرافیکی محتوای انتزاعی یا پیچیده تکامل‌یافته و هدف از آن نه‌تن‌ها فراهم‌سازی اطلاعات درست، بلکه اطمینان از درک و جذب آن توسط مخاطب است. طراحی اطلاعات آمیخته‌ای از ارائه جذاب و ویژگی‌های عملکردی است و امکان ارائه همزمان اطلاعات و جذابیت بصری را ثابت می‌کند.

یکی از مزیت‌های اصلی طراحی اطلاعات این است که واقعا می‌تواند داده‌های مهمی را منتقل کرده و به‌صورت مستقیم بر کاربر تاثیر گذارد. این ویژگی، آن را از پشتیبانی گرافیکی متمایز می‌کند. چون هدفی عملکردی را برآورده می‌سازد و به‌دنبال جذابیت نیز است. اگرچه هدف اصلی آن اطمینان از درک پیام موردنظر توسط خواننده است.

چرا ارتباط تصویری تا این اندازه موثر است؟

برای درک این رویکرد، ارتباط بصری باید براساس جذابیت بصری یا سطح اطلاعاتی که نشان می‌دهد (نمایش عملکردی) تجزیه و تحلیل شود. پشتیبانی بصری کامل باید هم کاربردی و هم جذاب باشد، چون ۹۵ درصد از ارتباط ما با جهان پیرامونمان براساس گیرنده‌های بینایی است.

با درج سطح بالایی از اطلاعات و ویژگی‌های عملکردی در چارچوبی جذاب، درک و نگهداری اطلاعات موردنظر آسان‌تر می‌شود.
اگر این اطلاعات در حوزه کسب‌وکار مورد استفاده قرار گیرند، چنین مطالبی نه‌تن‌ها اطمینان از پذیرش و استفاده سریع‌تر از پیام‌ها و اطلاعات کلیدی توسط کارکنان مربوطه را فراهم می‌کند، بلکه آن‌ها را به اتخاذ رویکرد خاص یا اقدام ویژه تشویق می‌کند.

روش‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرند

دستیابی به تغییر موفق به معنای توجه به چالش‌های مدرن گوناگون و روش‌های جدید نیز است. رسانه‌های اجتماعی به‌طور پیوسته طیف گسترده‌ای از محتوای بصری را تهیه می‌کنند و برای آنکه بیشتر دیده شوند با هم رقابت می‌کنند. ۳۰ درصد از کل جست‌وجو‌های اینترنتی از طریق تصاویر گوگل شروع می‌شود و این مورد در جست‌وجو‌هایی که با استفاده از گوشی‌های همراه هوشمند انجام می‌شود نیز بیشتر است.

این موضوع روشن می‌کند که برای ایجاد روند‌های گرافیکی باید به تمام جنبه‌های محتوای بصری توجه شود. آیا درمورد رنگ سال ۲۰۲۱ اطلاع دارید؟

طراحی مسوولانه نیز روندی امید بخش است که به معنای کاهش موارد چاپ و محدود ساختن تعداد تصاویر خواهد بود که بر ورودی انرژی مورد نیاز برای ذخیره‌سازی این‌گونه تصاویر در سرور‌های جهانی تاثیر مستقیمی دارد.

آیا به تصاویری پویا اشاره شد؟ بله. طراحی فیلم‌ها و تصاویر متحرک، پشتیبانی آموزشی بصری مفیدی هستند و می‌توانند برای اعلام تغییر یا تشویق به پذیرش آن مورد استفاده قرار گیرند. پویایی را نباید فراموش کرد. باید به‌خاطر داشته باشیم که کاربران تلفن‌های هوشمند، اطلاعات را با سرعت بیشتر و دقت کمتر به‌کار می‌برند.
خبر خوب اینکه استفاده از اطلاعات بصری در چارچوب سازمانی، مخاطبان بیشتری را در مقایسه با استفاده از آن در رسانه‌های اجتماعی جلب می‌کند. توصیه آخر اینکه، مختصر و مفید. دوران محتوای اطلاعاتی که مانند میان وعده‌ها است ادامه دارد؛ درست مانند طراحی اطلاعات.
منبع: mindforest.com
ترجمه: علی پورقاسمی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید