اندروید ۱۲ چه زمانی عرضه می‌شود؟

اندروید ۱۲ چه زمانی عرضه می‌شود؟

گوگل اغلب در ماه آگوست، عرضه عمومی‌نسخه‌های جدید اندروید را آغاز می‌کند که ابتدا برای مدل‌های پیکسل و محصولات ساخت چند شرکت که با آن همکاری دارند، عرضه خواهد شد.

کد خبر : ۹۰۸۷۶
بازدید : ۱۰۰۳۰
اندروید ۱۲

اخیرا تصاویری از اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۲ در فضای وب منتشر و برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید در این نسخه به کاربران معرفی شد.

اگرچه اظهارنظر در این رابطه، کمی‌زود است، اما به احتمال زیاد اندروید ۱۲ می‌تواند به لطف ویژگی‌های جدی خود تجربه متفاوتی را برای کاربران این پلت‌فرم به ارمغان آورد. حال سوالی که برای کاربران پیش آمده اینکه این نسخه چه زمانی عرضه خواهد شد و روی گوشی آن‌ها قابل دانلود خواهد بود.

در پاسخ باید گفت که این امر بستگی به مدل و شرکت سازنده گوشی دارد. گوگل اغلب در ماه آگوست، عرضه عمومی‌نسخه‌های جدید اندروید را آغاز می‌کند که ابتدا برای مدل‌های پیکسل و محصولات ساخت چند شرکت که با آن همکاری دارند، عرضه خواهد شد.

با این حال، طبق آنچه گوگل اعلام کرده، نسخه توسعه دهنده اندروید تا اواسط ماه آوریل در اختیار توسعه‌دهندگان و سازندگان اپلیکیشن‌ها خواهد بود تا بتوانند تغییرات جدید را در محصولات خود اعمال کنند، سپس در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه، نسخه بتای اندروید ۱۲ عرضه خواهد شد.

کاربران می‌توانند این نسخه را روی دستگاه‌های خود نصب و کار با قابلیت‌های مختلف را تجربه کنند. بعد از عرضه چند نسخه بتا در ماه ژوئن و ژوئیه، در ماه آگوست شاهد عرضه نسخه عمومی‌اندروید ۱۲ خواهیم بود. احتمالا این نسخه در اواخر این ماه یا اوایل سپتامبر عرضه خواهد شد.
تمامی‌گوشی‌های سری پیکسل، از پیکسل ۳ گرفته تا جدیدترین مدل آن، به‌عنوان اولین گوشی‌ها به اندروید ۱۲ مجهز خواهند بود. همچنین گوشی‌های مجهز به اندروید وان نیز این نسخه را دریافت خواهند کرد.

در سال گذشته و برای اندروید ۱۱، شرکت‌های سونی، وان پلاس و شیائومی‌در طرح بتای این نسخه شرکت کردند و احتمالا امسال نیز این روال در پیش گرفته خواهد شد و کاربران این گوشی‌ها می‌توانند زودتر از بقیه این نسخه را دریافت کنند. گفته می‌شود که مدل‌های گلکسی اس۲۰، در ماه ژانویه ۲۰۲۱ قادر به دریافت این به‌روزرسانی خواهند بود.

ویژگی‌های جدید سیستم عامل اندروید ۱۲

حرکت با یک ضربه تند و سریع برای بازگشت به صفحه اصلی در حالت تمام صفحه.
محتوای گرافیکی جذاب (تصاویر، ویدئو) بین برنامه‌ها و سیستم صفحه تقسیم شده App Pairs.
اعلان‌های جدید: مانند دسترسی آسان به محتوای سفارشی، پرش سریع‌تر به برنامه مدنظر، انیمیشن‌ها و انتقال‌های روان‌تر.
حالت یک دست: انتقال عناصر فعال به پایین صفحه و در دسترس انگشت شست کاربر.

جلوه صوتی همراه با Haptic: صدای دلخواه را با لرزش‌های سفارشی در بازی‌ها یا برنامه‌های می‌توان جفت کرد.
به جای به روزرسانی کامل سیستم، از طریق فروشگاه به روزرسانی عناصر هسته اندروید ۱۲ صورت می‌گیرد.
گزینه‌های سفارشی سازی برای رابط‌های صفحه نمایش تلفن یا تلویزیون تاشو

پشتیبانی از تم مبتنی بر تصویر زمینه پیشرفته
پیمایش عکس‌های صفحه
ایجاد شکلک در عکس‌ها

قفل چرخشی هوشمند
خواب زمستانی برنامه
برای حرکت به عقب، دوبار ضربه بزنید

اشتراک گذرواژه Wi-Fi با Nearby Share
ویژگی‌های ضد ردیابی و پیشرفت‌های حریم خصوصی
رمزگذاری رسانه سازگار: کدگذاری خودکار فیلم HEVC برای برنامه‌ها.

پشتیبانی از فرمت فایل فشرده‌سازی تصویر جدید AVIF
صفحه تقسیم شده و ویژگی‌های درج محتوای غنی در Android ۱۲
مشخص شدن ویژگی‌های اندروید ۱۲ و زمان انتشار آن

یک ویژگی جدید درج محتوای است که به شما امکان می‌دهد متن ساده و مدل دار را برای علامت‌گذاری، تصاویر، فیلم‌ها، فایل‌های صوتی و سایر موارد از یک برنامه به برنامه دیگر بدون توجه به اینکه منبع از کلیپ بورد، صفحه کلید یا کشیدن و رها کردن ساده است، کپی کنید.
بین رابط کاربر برنامه‌های تقسیم صفحه است. گوگل همچنین در حال کار بر روی اصلاح حالت تقسیم صفحه در سطح سیستم برای اندروید ۱۲ است. این امر به شما امکان می‌دهد تجربه چند وظیفه‌ای بهتر و بصری‌تری را در گوشی خود تجربه کنید.

به جای باز کردن یک برنامه و سپس فعال کردن حالت تقسیم صفحه نمایش برای آن برنامه از طریق نمای اخیر، کاربران می‌توانند دو برنامه را در وظایف گروه بندی کنند و سپس به سرعت این جفت‌ها را راه‌اندازی کنند یا بین یک جفت برنامه و یک برنامه واحد جابجا شوند.
اندروید ۱۲ همچنین به افراد امکان می‌دهد تا از نمای اخیر به راحتی دو برنامه را جفت کنند. هنگامی که از چنین جفت برنامه‌ای استفاده می‌کنید، تقسیم کننده بین دو برنامه دارای ویژگی پاداش خواهد بود. با کشیدن آن باز هم اندازه هر دو برنامه تغییر می‌کند، اما وقتی روی آن دو بار ضربه بزنید، دو برنامه فعال به سرعت موقعیت‌های خود را عوض می‌کنند.

رابط اعلان‌های جدید اندروید ۱۲

مفهوم طراحی گوگل نشان داد که UI اعلانات جدیدی در اندروید ۱۲ تعبیه کرده است که با رنگ بژ روشن مشخص می‌شود و جای اعلان فعلی را می‌گیرد. اگر حالت تاریک فعال باشد ممکن است رنگ آن تغییر کند. گوشه‌های گرد هر اعلان به راحتی قابل مشاهده است. گوگل تعداد آیکون‌های تنظیمات سریع را از شش به چهار کاهش داده است و با گسترش پنل اعلان، این نماد‌ها ظاهر می‌شوند.

آیکون‌ها بیشتر از حد معمول هستند، زیرا تعداد آیکون‌های کمتری استفاده می‌شود. موقعیت‌های تاریخ و ساعت در قسمت جلوی نمایشگر عوض شده‌اند و در گوشه بالا سمت راست نشانگر‌های جدیدی برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد.
با ضربه زدن روی این آیکون‌ها دقیقا مشخص می‌شود که کدام برنامه‌ها از میکروفون و دوربین گوشی شما استفاده می‌کنند. نماد سنسور‌های خاموش در تنظیمات سریع به کاربر امکان می‌دهد تا با یک ضربه تمام حسگر‌های تلفن خود را خاموش و غیرفعال کند. برای دیدن این نماد، باید منوی Developer options فعال شود.

مشخص شدن ویژگی‌های اندروید ۱۲ و زمان انتشار آن

یک ابزارک مکالمه پیام‌های کاربران، تماس‌های از دست رفته و موارد دیگر را نشان می‌دهد. به دلیل کوچک بودن، ویجت فقط قادر است هر بار یک مورد را نشان دهد. همچنین استفاده از نماد‌های دوربین و میکروفون در نمایشگر جلویی که هنگام استفاده از دوربین و میکروفون باید دیده شوند، اجباری خواهد بود.
شاید به یاد بیاورید که اپل چیزی مشابه با iOS ۱۴.۲ اضافه کرده بود. یک نقطه کوچک سبز در سمت راست بالای نمایشگر آیفون به این معنی است که یک برنامه از دوربین گوشی استفاده می‌کند در حالی که یک نقطه نارنجی نشان می‌دهد یک برنامه از میکروفون آیفون استفاده می‌کند.

ویژگی خواب زمستانی برنامه جدید در اندروید ۱۲

با پیشرفت ویژگی‌های جدید اندروید ۱۲، ممکن است Google روی سیستم خواب زمستانی برنامه‌ها کار کند. این ویژگی به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا هنگام عدم استفاده از آن‌ها، فضای ذخیره‌سازی بیشتری به گوشی بدهند.

حالت جدید یک دست و حرکت ناوبری با دو ضربه در اندروید ۱۲

حرکت دو ضربه‌ای که برای اندروید ۱۱ شایعه شده بود، اکنون به اندروید ۱۲ راه یافته و جایگزین ویژگی منقضی شده فشار Active Edge شده است که این ویژگی در Pixel ۴a، Pixel ۴a ۵G و Pixel ۵ یافت نمی‌شود. کاربران پیکسل برای فعال کردن دستیار، گرفتن عکس از صفحه، کنترل پخش رسانه، پایین آوردن نوار اعلان، باز کردن برنامه‌های اخیر و سایر دستورات قابل برنامه‌ریزی از این ویژگی استفاده کنند و یا در صورت عدم نیاز می‌توانند آن را غیرفعال کنند.

این به احتمال زیاد در زمره ویژگی‌های کاربر محور این سیستم عامل خواهد بود که در جریان رویداد Google I / O در بهار معرفی می‌شود. علاوه بر این، در حال حاضر یک حالت با یک دست فعال است که عناصر رابط را از طریق انگشت شست شما به پایین منتقل می‌کند، مشابه Reachability اپل، نیز در تلفن‌های اندرویدی تعبیه خواهد شد.

زمان عرضه اندروید ۱۲ برای گوشی‌های مختلف

گوشی‌های Samsung Galaxy: نسخه بتا در اکتبر، نسخه اصلی در دسامبر
گوشی‌های LG: از ژانویه
گوشی‌های OnePlus: نسخه بتا در سپتامبر، نسخه اصلی در اکتبر
گوشی‌های Motorola: نسخه بتا در سپتامبر، نسخه اصلی در ژانویه
گوشی‌های Nokia: از اکتبر ۲۰۲۱
گوشی‌های Oppo، vivo، Realme: در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱
گوشی‌های Sony: دسامبر ۲۰۲۱
منبع: آی تی ایران , باشگاه خبرنگاران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید