قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۰۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۰۵

امروز ۵ اسفند ماه ۱۳۹۹، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار افزایش ۰.۲۸ درصدی داشت و در سطح ۱۸۱۲ دلار و ۸۶ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۰۹۰۸
بازدید : ۴۴۵۶
شمش طلا
فرادید | قیمت طلا در بازار فلزات گرانبها با رشد اندکی روبه رو شد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ تا لحظه تنظیم گزارش با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۱۸۱۲ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، دلار افت کرده و این امر رشد بازده اوراق خزانه را تا حدودی جبران کرده است. طلا در موقعیت عجیبی قرار دارد.

در حالی که نیاز واضحی به یک پناهگاه امن در برابر تورم وجود دارد، اما فضای ریسک پذیری، طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

دلار در برابر ارز‌های رقیب شاهد کاهش بود و سبب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند. اما شاخص سوددهی اوراق خزانه داری امریکا به بالاترین رقم در طی حدود یک سال گذشته رسیده این مسئله هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا برده است.

به گزار فرادید؛ فعالان بازار منتظر اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره گزارش پولی نیم سالانه در برابر کنگره هستند که از امروز آغاز می‌شود. رشد بازده اوراق قرضه مانع اصلی برای طلا خواهد داد، اما اگر پاول در اظهاراتش به بالا بودن بازده فعلی و تاثیر منفی آن بر بهبود اقتصادی اشاره کند، در آن صورت طلا دوباره روند صعودی خود را در پیش می‌گیرد.

در حال حاضر خریداران کنترل بازار را در دست دارند. باتوجه به اندیکاتور‌های تحلیل تکنیکال، قیمت اونس طلا در کوتاه مدت و میان مدت صعودی خواهد بود.

در بازار سایر فلزات، نقره با کاهش ۰.۰۷ درصدی در سطح ۲۸.۰۸ قرار دارد. پلاتین نیز در حال حاضر با سقوط ۰.۲۵ درصدی به قیمت ۱۲۷۹ دلار و ۲۰ سنت معامله می‌شود. پالادیوم نیز با رشد ۰.۰۶ درصدی با قیمت ۲۴۰۸ دلار در هر اونس معامله شد.
قیمت طلای جهانی در بازار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید