قیمت آپارتمان بالای ۲۰ سال ساخت در تهران

قیمت آپارتمان بالای ۲۰ سال ساخت در تهران

به گفته برخی واسطه‌های ملکی فعال در مناطق پرمعامله شهر تهران، در سال‌های گذشته بخش قابل‌توجهی از تقاضا‌ها برای واحد‌های میانسال و کمتر از ۱۰ سال بود، اما در حال حاضر حتی برای برخی متقاضیان، عمر بنا دیگر فاکتور موثری در تصمیم آن‌ها برای خرید نیست.

کد خبر : ۹۰۹۱۵
بازدید : ۴۳۶۴

واحد‌های مسکونی با عمر بنای بالای ۲۰ سال بخشی از تقاضای بازار را تشکیل می‌دهد. بازار مسکن با ورود به دوره جهش قیمتی بسیاری از متقاضیان خود را در جهت خرید واحد‌های مسکونی با عمربنای بالاتر هدایت کرد.

متقاضیانی که با بودجه خود امکان خرید واحد‌های مسکونی با عمر بنای کمتر از ۱۰ سال داشتند، همزمان با شوک قیمتی به بازار مسکن ناگزیر به تغییر محل جست‌وجوی ملک خود یا کاهش سطح انتظار برای انتخاب ملک با عمر بنای پایین هستند.

تحقیقات میدانی نشان می­‌دهد بخش زیادی از متقاضیانی که قدرت خرید آن‌ها به واسطه جهش قیمتی نیز کاهش یافته، به سراغ املاک با عمر بنای بالاتر رفتند.

در عین حال آمار‌های رسمی هم نشان می‌دهد در دی ماه سال ۹۶ سهم معاملات آپارتمان‌های با عمر بنای بالای ۲۰ سال در شهر تهران ۹ درصد بود در حالی که در دی ماه سال جاری این سهم افزایش داشته و به ۶/ ۱۲ درصد رسیده است؛ بنابراین علاوه بر تحقیقات میدانی، آمار‌های رسمی هم افزایش معاملات آپارتمان‌های با عمر بنای بالا طی سال‌های اخیر را حکایت می‌کند.

به گفته برخی واسطه‌های ملکی فعال در مناطق پرمعامله شهر تهران، در سال‌های گذشته بخش قابل‌توجهی از تقاضا‌ها برای واحد‌های میانسال و کمتر از ۱۰ سال بود، اما در حال حاضر حتی برای برخی متقاضیان، عمر بنا دیگر فاکتور موثری در تصمیم آن‌ها برای خرید نیست و در صورتی که سایر پارامتر‌ها در کنار قیمت متناسب با بودجه آن‌ها باشد، امکان قطعی شدن معامله افزایش می‌یابد.
جدول قیمت آپارتمان در تهران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید