قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۰۶

قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۰۶

امروز ۶ اسفند ماه ۱۳۹۹، قیمت بیت کوین کاهش ۵.۰۶ درصدی را ثبت کرد و به ۵۰,۳۶۵ دلار معادل ۱,۳۲۰,۲۰۹,۷۲۱ تومان رسید.

کد خبر : ۹۰۹۵۲
بازدید : ۵۰۲۹
بیت کوین

فرادید | ریزش بیت کوین همچنان ادامه دارد. قیمت بیت کوین امروز ۶ اسفندماه ۱۳۹۹ با ۵.۰۶ درصد کاهش به ۵۰,۳۶۵ دلار معادل ۱,۳۲۰,۲۰۹,۷۲۱ تومان رسید.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ معادل ۵۸,۳۳۰.۵۷ دلار بوده که همینک %۱۳.۶۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۴ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

بیت کوین در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۱۳ درصد ارزش خود را از دست داد و حالا به کانال ۵۰ هزار دلار بازگشته است. این اتفاق برای بار دوم پس از ریزش ۲۴ دی ماه رخ داد. البته در ساعاتی قیمت بیت کوین احیا شد و به کانال ۵۳ هزار دلار بازگشت. اما این احیا موقتی دوام نیاورد و پادشاه ارز‌های دیجیتال دوباره به به کانال ۵۰ هزار دلار سقوط کرد.

به گزارش فرادید به نقل از بلومبرگ، استقبال ایلان ماسک از بیت‌کوین در اوایل همین ماه باعث افزایش ۵۰ درصدی ارزش این ارز مجازی تا ۵۸ هزار دلار شد و عکس‌العمل سرد او در این هفته ارزش آن را پایین آورد.

بیل گیتس- بنیان گذار گروه مایکروسافت- که پیشتر گفته بود نه بیت کوین دارد و نه راجع به آن اظهار نظر می‌کند، به سرمایه گذاران هشدار داده است که اگر ثروتشان کمتر از ایلان ماسک است باید نسبت به ریسک‌های سرمایه گذاری در بازار بیت کوین بسیار هوشیار باشند.

ایلان ماسک هنوز به این کنایه بیل گیتس پاسخی نداده، اما خود وی چند وقت پیش گفته بود از نظر وی قیمت بیت کوین و اتریوم بیشتر از چیزی است که باید باشد. پس از ابراز نگرانی ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد دنیا در مورد افزایش قیمت زیاد و بسیار سریع بیت‌کوین، این ارز مجازی به مرز ۵۰ هزار دلار رسید و طی تنها چند ساعت ۸۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد.

از طرفی شاید سخنان وزیر خزانه داری آمریکا درباره بیت کوین مهم‌ترین عامل ریزش ۲۴ ساعت اخیر بیت کوین باشد، اما عوامل بسیاری در شکل گیری ریزش کنونی نقش ایفا کردند. اما در مهم‌ترین موضع گیری جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز گذشته از بیت کوین انتقاد کرد. او با ناکارآمد خواندن بیت کوین گفته که این ارز دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس از این موضع گیری وزیر خزانه داری آمریکا بود که بخشی از مالکان بیت کوین عرضه دارایی خود را آغاز کردند، این مسئله نیز موجب ترس در بازار شد و ناگهان همراه با ریزش بیت کوین باقی بازار هم تحت تاثیر قرار گرفت.

بزرگترین ارز مجازی دنیا موفقیت چشمگیری طی ماه جاری داشته است که نتیجه سرمایه‌گذاری بالای شرکت تسلا و سرمایه‌گذاران سازمانی بوده است که بیت‌کوین را جایگزین جذابی برای طلا و دلار می‌دانند، ولی تحلیلگران هشدار داده‌اند این افزایش قیمت یک حباب است که به‌وسیله محرک‌های دولتی و مازاد نقدینگی از طرف بانک‌های مرکزی به‌وجود آمده است.

سایر ارز‌های مجازی هم کاهش قیمت داشته‌اند. اتریوم، دومین ارز مجازی دنیا از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۶.۳۴ درصد کاهش داشت و به قیمت ۱۶۲۶.۰۵ دلار رسید.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید