اینفلوئنسر‌ها از سال آینده مالیات پرداخت می‌کنند

اینفلوئنسر‌ها از سال آینده مالیات پرداخت می‌کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که درآمد کاربران فضای مجازی دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

کد خبر : ۹۰۹۵۴
بازدید : ۴۳۶۳
مالیات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم دیروز (سه شنبه) مجلس و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی با الحاق یک بند به تبصره ۶ لایحه بودجه موافقت کردند.

طبق این مصوبه، درآمد‌های کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمد‌های کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات را تهیه و به تائید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند. سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آن‌ها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

محمد حسین بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان پیشنهاد دهنده این بند توضیح داد: در حال حاضر بخشی از کسب و کار‌ها در فضای واقعی نیست و در مجازی انجام می‌شود که این امر فرصت خوبی برای توسعه دولت الکترونیک و کسب و کار‌های مجازی به شمار می‌آید.

وی افزود: در این بین برخی از کسب و کار‌ها در فضای مجازی شکل خاصی پیدا کرده و تعداد کاربران برخی از آن‌ها نجومی شده است. اینفلوئنسر‌هایی هستند که تبلیغات گرفته و درآمد‌های غیرمتعارفی از تبلیغات بدست می‌آورند.

بحرینی تاکید کرد که این قانون فقط برای صفحات و کانال‌هایی با بیش از ۵۰۰ هزار کاربر است و شامل همه کسب و کار‌ها در فضای مجازی نمی‌شود. هدف، کانال‌ها و صفحاتی هستند که بستری برای گرفتن تبلیغات ایجاد کرده و درآمد زیادی هم دارند و بعضا پشت آن یک سلبریتی یا افراد دیگری هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید