خطیبی و تراکتور آلومینیوم را دور زدند؟

خطیبی و تراکتور آلومینیوم را دور زدند؟

دو روز بعد از عقد قرارداد یک و نیم ساله خطیبی با تراکتور بالاخره مدیران آلومینیوم نسبت به این مساله واکنش نشان دادند. واکنشی که به ابهام بزرگی در رابطه با این نقل و انتقال تبدیل شد.

کد خبر : ۹۰۹۸۳
بازدید : ۲۲۵۹
رسول خطیبی مربی تراکتورسازی شد
بهرام سرگوسرایی | غروب روز شنبه بود که رسول خطیبی به عنوان سرمربی تراکتور معرفی شد. خطیبی تا پایان نیم فصل هدایت آلومینیوم اراک را برعهده داشت.

در بیانیه باشگاه تراکتور که شب امضای قرارداد منتشر شد، آمده بود: «باشگاه تراکتور از حُسن همکاری استاندار استان مرکزی و آقای سعید عباسی، مدیرعامل اسبق تراکتور و مدیرعامل فعلی باشگاه آلومینیوم اراک کمال تشکر و قدردانی را دارد.»

در همین راستا رسول خطیبی با انتشار متنی خداحافظی‌اش را از باشگاه تازه لیگ برتری شده آلومینیوم اعلام کرد و این تیم را در رده ششم تحویل مدیران اراکی داد.

همان برهه این سوال مطرح شد که مدیران آلومینیوم چطور اجازه دادند سرمربی موفق تیم‌شان به این راحتی جدا شود؟ همچنین همه منتظر بودند ببینند برنامه مدیران این تیم برای ادامه لیگ چیست و چه کسی قرار است روی نیمکت آلومینیوم بنشیند؟

دو روز بعد از عقد قرارداد یک و نیم ساله خطیبی با تراکتور بالاخره مدیران آلومینیوم نسبت به این مساله واکنش نشان دادند. واکنشی که به ابهام بزرگی در رابطه با این نقل و انتقال تبدیل شد. ابتدا سعید عباسی، مدیر عامل آلومینیوم درگفت‌وگو با پخش خبر ورزشی شبکه ۳ اعلام کرد «پیوستن خطیبی به تراکتور بدون رضایت ما بوده است.»
مجید آنجفی عضو هیات مدیره باشگاه آلومینیوم نیز گفت: «متاسفانه باشگاه تراکتور رفتار غیرحرفه‌ای و غیرقانونی و غیراخلاقی داشت در این موضوع. آن‌ها قبل از اینکه با باشگاه صحبت کنند با رسول خطیبی جلساتی گذاشتند و بعد این را رسانه‌ای کردند درحالی که آقای خطیبی با ما قرارداد داشت و باشگاه هم همه تعهداتش را نسبت به آقای خطیبی انجام داده بود.»

باشگاه آلومینیوم بیانیه‌ای رسمی نیز در این زمینه منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده بود: «بدین‌وسیله به استحضار هواداران فهیم و پرشور باشگاه فرهنگی، ورزشی آلومینیوم اراک می‌رساند؛ جدایی رسول خطیبی سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم بدون هماهنگی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بوده و باشگاه هیچ اطلاعی از مذاکره او با باشگاه تراکتور تبریز نداشته است.
چنانچه مکاتبه‌ای از باشگاه مذکور و استعفای کتبی ایشان واصل نشود، موضوع از طریق فدراسیون فوتبال مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و برای استیفای حقوق باشگاه در حوزه انتقال سرمربی به تراکتور تبریز کوتاه نخواهیم آمد.
بدین وسیله به استحضار هواداران فهیم و پرشور باشگاه فرهنگی، ورزشی آلومینیوم اراک می‌رساند؛ جدایی رسول خطیبی سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم بدون هماهنگی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بوده و باشگاه هیچ اطلاعی از مذاکره وی با باشگاه تراکتور تبریز نداشته است.
چنانچه مکاتبه‌ای از باشگاه مذکور و استعفای کتبی ایشان واصل نگردد، موضوع از طریق فدراسیون فوتبال مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و برای استیفای حقوق باشگاه در حوزه انتقال سرمربی به تراکتور تبریز کوتاه نخواهیم آمد.»
در بیانیه توضیحاتی نیز در رابطه با انتخاب سرمربی بعدی تیم داده شده بود: «با توجه به جلسه اضطراری اعضای محترم هیات مدیره باشگاه، مقرر گردید که هدایت فنی تیم تا تعیین تکلیف وضع موجود با حمید عبداللهی دستیار اول رسول خطیبی باشد.»
ساعاتی بعد، اما حمید عبداللهی هم به نوعی باشگاه آلومینیوم را دور زد و راهی تبریز شد. حمید عبداللهی در نامه‌ای خطاب به مدیران باشگاه آلومینیوم نوشت: «همان‌طور که مستحضر هستید از روزی که به دعوت آقای خطیبی برای کمک به باشگاه آلومینیوم همکاری‌ام را آغاز کردم با تمام توان برای پیشبرد اهداف باشگاه تلاش کردم؛ لیکن همان‌طور که می‌دانید بعد از جدایی آقای خطیبی از هدایت تیم فوتبال بزرگسالان اعتماد کامل برای ادامه همکاری با بنده وجود نداشت و، چون باشگاه به دنبال انتخاب گزینه اصلح برای هدایت تیم است و بنده هم از نظر فنی و اخلاقی به سرمربی سابق باشگاه تعهد دارم لذا از ادامه همکاری با باشگاه آلومینیوم اراک انصراف داده و امیدوارم با استعفا اینجانب موافقت فرمایید.»

حال باید منتظر ماند و دید واکنش باشگاه تراکتور به بیانیه و اظهارات مدیران باشگاه آلومینیوم چیست. فعلا این سوال مهم مطرح است که اگر مدیران تیم اراکی از جدایی خطیبی اطلاع نداشتند، مدیران تراکتور از کدام حسن نیت حرف زده بودند؟ و آیا تراکتور با کار غیرقانونی با سرمربی یک تیم دیگر قرارداد بسته؟
همچنین خطیبی چطور توانسته بدون اطلاع مدیران تیم آلومینیوم بیانیه بدهد و اراک را ترک کند؟ ضمن اینکه از مدیران آلومینیوم هم باید پرسید چرا بعد از ۴۸ ساعت به این مساله واکنش نشان دادند؟ آیا در این بین اتفاقی رخ افتاده که شرایط را تغییر داده؟
جابه‌جایی عجیب خطیبی در حالی رخ داده که جدایی بازیکنان و مربیان از تیم‌هایی که با آن قرارداد دارند و پیوستن به تیم جدید بدون اطلاع یا موافقت تیم مبدا به نوعی مد شده است و پرونده‌های زیادی در این رابطه در محاکم قضایی فدراسیون وکمیته تعیین وضعیت وجود دارد و اگر باشگاه آلومینیوم نیز دست به شکایت بزند، یک پرونده دیگر باز خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید