قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۰۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۰۹

امروز ۹ اسفندماه ۱۳۹۹، قیمت هر اونس طلای جهانی با ۵.۳۶ درصد افزایش به ۱۷۳۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

کد خبر : ۹۱۰۴۴
بازدید : ۳۷۵۰
طلای جهانی
فرادید | طلا اگرچه با رشد قیمت همراه بود، اما همچنان در محدوده ۱۷۰۰ دلار معامله می‌شود. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۹ اسفندماه ۱۳۹۹ با ۵.۳۶ درصد افزایش به ۱۷۳۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

کمینه قیمت طلا در چند روز اخیر ۱۷۲۹ دلار و ۳۴ سنت و بیشینه قیمت آن ۱۷۳۵ دلار و ۱۱ سنت ثبت شده است.ش

تحلیلگران معتقدند بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد در حدود یک سال اخیر رشد کرده است که نشان می‌دهد بازار تمایل دارد داستان احیای اقتصادی را بپذیرد و این امر قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است. در حالی که افزایش سوددهی اوراق قرضه سبب کاهش جذابیت بازار طلا شده است، قیمت طلا روز جمعه به پایین‌ترین رقم در طی یک هفته گذشته رسیده و در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی متوالی قرار گرفته است.

در هفته‌ای که گذشت، شاخص معاملات آتی طلا ۲.۷ درصد کاهش داشت. جمعه در آخرین جلسه معاملات ماه فوریه (اسفند)، ماه را با کاهش ۶.۶ درصدی به پایان رساند که بدترین حالت از زمان افت ۷.۲ درصدی در نوامبر (آذر) ۲۰۱۶ بود.

به گزارش فرادید؛ رئیس بانک مرکزی آمریکا رشد اخیر بازده اوراق قرضه را نشانه مطلوبی از انتظارات اقتصادی برآورد کرده و نگرانی‌های تورمی ناشی از سیاست مالی آمریکا را کم اهمیت شمرده است. این خوش بینی به احیای اقتصادی به همراه انتظارات برای تورم نسبتا بی ضرر، به منزله مانع بزرگی برای صعود قیمت طلاست.

طلا بیش از ۵۰ دلار افت کرد، در حالی که نقره در روز جمعه ۱.۳۰ دلار افت داشت، تمامی این اتفاق‌ها در راستای درک بازده بالاتر خزانه داری ایالات متحده و افزایش دلار آمریکا بوده است. بازده ۱۰ ساله اوراق خزانه داری یک شبه به بالاتر از ۱.۶ درصد رسید - بالاترین سطح در یک سال گذشته بوده است. در همین حال، دلار آمریکا با صعود بالاتر با افزایش ۰.۷۸ واحد ۹۰.۰۱۵ واحد معامله شده است.

برخی از معامله گران کالا می‌گویند دورنمای طلا پرمخاطره مانده، زیرا این دارایی هفته هاست که تحت فشار کاهشی قرار دارد، اما خریداران طلا بر این باورند که دورنمای این فلز ارزشمند با توجه به هزینه‌های مالی دولت آمریکا و روند طولانی احیای بازار کار این کشور از پاندمی، مثبت است.

به گفته جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، ارائه یک بسته محرک مالی قابل توجه و واکسیناسیون عمومی می‌تواند منجر به قوی‌ترین رشد اقتصادی آمریکا طی دهه‌های اخیر شود.

در بازار دیگر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با ۰.۲۲ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۵۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل در آوریل با ۴.۵ درصد افزایش، به ۱۱۹۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۴.۷۵ درصد کاهش، ۲۳۰۵ دلار معامله شد.
قیمت طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید