مرد جوان، قربانی توهم قاتل

مرد جوان، قربانی توهم قاتل

این مرد ۶۵ ساله به همراه مرد جوانی حدود یک هفته قبل، اتاق را اجاره کرده بودند، اما بررسی‌ها نشان می‌داد همزمان با مرگ مرد میانسال، مرد جوان ناپدید شده و به خانه برنگشته است.

کد خبر : ۹۱۰۴۵
بازدید : ۱۱۵۲۲
متهم به قتل
آخر هفته گذشته مأموران پلیس پایتخت با دو پرونده جنایت رو‌به‌رو شدند که در یکی از آن‌ها جسد مردی میانسال در یکی از ۶۱ اتاق خانه قدیمی در خیابان مولوی کشف شد و در پرونده دیگر مرد جوان به خاطر توهم شیشه، مرد معتادی را به قتل رساند.

قتل در خانه قدیمی

ساعت ۹ شب سه‌شنبه ۵ اسفند، مأموران کلانتری ۱۱۶ مولوی در تماس با بازپرس ساسان غلامی از کشف جسدی در خانه‌ای قدیمی خبر دادند؛ به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات آغاز و با ورود تیم جنایی به محل مشخص شد این خانه ۶۱ اتاق دارد که در یکی از اتاق‌ها جسد مرد میانسالی داخل ساک قرار داده شده و وسایل داخل خانه به هم ریخته بود.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد از زمان مرگ حدود ۴ روز گذشته و با توجه به فساد نعشی علت مرگ نامشخص بود و به همین دلیل به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، جسد برای معلوم شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

صاحب خانه به پلیس گفت: این مرد ۶۵ ساله به همراه مرد جوانی حدود یک هفته قبل، اتاق را اجاره کرده بودند، اما بررسی‌ها نشان می‌داد همزمان با مرگ مرد میانسال، مرد جوان ناپدید شده و به خانه برنگشته است؛ یکی از همسایه‌ها در تحقیقات به تیم جنایی گفت:
۴ روز قبل صدای ناله‌های مرد میانسال را شنیدیم، اما چون مستأجران تازه وارد بودند دخالتی نکردیم، تا اینکه بوی تعفن به مشام رسید و وقتی به‌دنبال علت بو وارد این اتاق شدیم با دیدن جسد داخل ساک به پلیس خبر دادیم. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری هم اتاقی مقتول ادامه دارد.

جنایت به خاطر توهم

دومین حادثه، ساعت ۱۲شب چهارشنبه ششم اسفند از سوی مأموران کلانتری ۱۵۹ بیسیم به بازپرس حبیب‌الله صادقی اعلام شد؛ مردی حدوداً ۳۰ ساله با ضربه چاقو به قلبش کشته شده بود و جسد وسط کوچه‌ای در محله ۱۷ شهریور رها شده بود. جنازه را رهگدران دیده بودند و موضوع را به پلیس اعلام کرده بودند.

مرد جوانی که گزارش کشف جسد را به پلیس داده بود در تحقیقات گفت «در حال عبور از کوچه بودم که متوجه مرد جوان شدم. اول فکر کردم کارتن خواب است و آنجا خوابش برده است، اما وقتی نزدیک‌تر شدم متوجه لکه‌های خون روی بدن او و زمین شدم.

درحالی که ابتدا هویت جسد نامشخص بود، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به تحقیقات میدانی پرداختند.

یکی از همسایه‌ها که شاهد انتقال جسد بود به تیم تحقیق گفت: در حال عبور بودم که در تاریکی شب دیدم دو مرد، مقتول را از خانه‌ای در همان کوچه بیرون آوردند. تصور می‌کنم آن‌ها می‌خواستند او را به بیمارستان ببرند، اما ناگهان‌متوجه شدند که او فوت کرده و رهایش کردند.

با اطلاعاتی که مرد همسایه به تیم‌جنایی داد، مأموران راهی خانه مورد نظر شدند.

در تحقیقات از ساکنان خانه، دو مرد جوان که شاهد درگیری بودند، اعلام کردند: «برای مصرف مواد در این خانه جمع شده بودیم. بعد از مصرف مواد، مقتول و قاتل می‌خواستند خانه را ترک کنند که دچار توهم شده و باهم درگیر شدند. قاتل که پسر جوانی بود دست به چاقو شد و ضربه‌ای به مقتول زد.
او هم خونین روی زمین افتاد و قاتل از ترس متواری شد. تصمیم گرفتیم مقتول را به بیمارستان‌منتقل کنیم که مقابل در خروجی متوجه شدیم او فوت کرده و جنازه را وسط کوچه رها کردیم.»
به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت تحقیقات برای بازداشت عامل جنایت و شناسایی هویت مقتول ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید