هواشناسی ایران امروز، ۹۹/۱۲/۱۰

هواشناسی ایران امروز، ۹۹/۱۲/۱۰

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی ایران، از امروز ۱۰ اسفندماه تا اواخر هفته افزایش دما در نیمه شرقی کشور محسوس‌تر خواهد بود و بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتی گراد برآورد می‌شود.

کد خبر : ۹۱۱۰۹
بازدید : ۵۰۵۲
بارش باران
فرادید | با توجه هشدارهای سازمان هواشناسی ایران؛ از بعد از ظهر امروز ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ به تدریج با ورود سامانه‌ای از جنوب غرب به کشور در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات استان‌های لرستان، کرمانشاه و ارتفاعات غربی اصفهان، رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی آغاز خواهد شد.

دوشنبه با گسترش و تقویت این سامانه برای استان‌های شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، نوار شرقی اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های کرمانشاه و لرستان، جنوب مرکزی، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر، نیمه جنوبی خراسان رضوی، یزد، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، بارش باران پیش بینی می‌شود.

به گزارش فرادید؛ در اواخر روز دوشنبه در شمال غرب کشور بارش‌های پراکنده دور از انتظار نخواهد بود. شدت بارندگی در این روز بر روی زاگرس مرکزی شامل شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، و غرب فارس خواهد بود.

سه شنبه با گذر موجی از نوار شمالی کشور، برخی نقاط شمال غرب، سواحلدریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش باران پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه شمال شرق و برخی نقاط ساحلی دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد دادو از اواخر وقت پنجشنبه سامانهبارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

روز‌های پنجشنبه و جمعه این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه جنوبی البرز و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و دربعد از ظهر روز شنبه این سامانه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

از امروز تا اواخر هفته افزایش دما در نیمه شرقی کشور محسوس‌تر خواهد بود و بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتی گراد برآورد می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید