بازگشت امیرمهدی ژوله به تلویزیون با سریال چوب خط

بازگشت امیرمهدی ژوله به تلویزیون با سریال چوب خط

سریال چوب خط با جایگزین شدن به جای سریال دادستان، به زودی ساعت ۲۰:۴۵ شب از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. اکبر عبدی، علیرضا خمسه، امیر نوری و امیرمهدی ژوله از جمله بازیگران مطرح این سریال هستند.

کد خبر : ۹۱۱۳۰
بازدید : ۳۹۳۵
سریال چوب خط
فرادید | مجموعه تلویزیونی «چوب خط» مدتی است که مقابل دوربین رفته و قرار است اواسط اسفند ماه جایگزین سریال دادستان شده و روی آنتن شبکه سه سیما قرار گیرد. این سریال به کارگردانی حمید بهرامیان و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور ساخته شده، اکبر عبدی و علیرضا خمسه از جمله بازیگران اصلی چوب خط هستند.

به گزارش فرادید، سریال چوب خط که به قلم مشترک علی دلگشایی و علی اصغری نگاشته شده، دارای مضمونی کمدی بوده و روایتگر قصه‌ای خانوادگی و مفرح است. این مجموعه تلویزیونی ابتدا به عنوان یکی از گزینه‌های نوروز ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده بود، اما بنابر دلایلی تا پیش از رسیدن نوروز پخش چوب خط به پایان خواهد رسید.

مجوعه تلویزیونی چوب خط نخستین بار قرار بود یک فیلم سینمایی باشد، اما به دلیل شرایط کرونایی امکان ساخت آن به وجود نیامد؛ پس از مدتی نیز تلویزیون داستان چوب خط را تصویب کرد و قرار شد به صورت سریال ساخته شود. تصویربرداری این پروژه درحال حاضر در غرب تهران در حال انجام است و مراحل فنی نیز همزمان با تولید پیگیری خواهد شد.

طرح اولیه، زمان پخش چوب خط و بازگشت ژوله به تلویزیون

بابک کایدان فیلمنامه نویس مطرح کشور با اشاره به فیلمنامه سریال چوب خط که این روز‌ها در روند تولید قرار دارد گفته است که «من یک فیلمنامه سینمایی با نام «درباره جعفر» داشتم که منصور سهراب‌پور تهیه‌کننده‌اش بود، اما به دلیل شرایط کرونایی و وضعیت سینما‌ها دست نگه داشتیم و تولید آن به تعویق افتاد.»

کایدان درباره تبدیل طرح فیلم سینمایی اش به سریال می‌گوید که «این قصه به تلویزیون ارائه شد که قصه‌اش را دوست داشتند و گفتند از آن یک سریال بسازیم. با این حال من امکان کار روی آن را نداشتم، ولی باز هم یکی دو جلسه با عوامل همراه شدم و الان می‌دانم علی دلگشایی مشغول نگارش متن آن است.»

او اضافه کرد: «طرح اولیه من یک کمدی اجتماعی بود که به تفاوت طبقاتی و اجتماعی می‌پرداخت و طبیعتاً برای تغییر به یک سریال تغییرات زیادی خواهد داشت.» بابک کایدان به کار فعلی خود نیز اشاره کرد و گفت: «در حال نگارش سریالی برای شبکه خانگی هستم که البته هنوز به مرحله کارگردانی نرسیده است و به همین دلیل نمی‌توان جزئیاتش را بیان کرد.»

سریال چوب خط با جایگزین شدن به جای سریال دادستان، به زودی ساعت ۲۰:۴۵ شب از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. همچنین تکرار این سریال در ساعت‌های ۱:۴۵بامداد، ۹:۴۵ صبح و ۱۴ روز بعد پخش می‌شود. برخی منابع غیر رسمی از ۱۴ قسمتی بودن مجموعه تلویزیونی چوب خط خبر داده اند.
در این میان امیرمهدی ژوله بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی پیش با راه اندازی هشتگ من و سانسورچی، از تلویزیون فاصله گرفته بود؛ اما حالا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از بازگشتش به تلویزیون خبر داده و نوشته است که: «رابطه ما و تلویزیون در دوره‌ای پر از دلخوری و گلایه و ناراحتی شد که قطعا بخشی از آن به خاطر بعضی بی‌توجهی‌ها یا قصور من بوده است.»

سریال چوب خط امیرمهدی ژوله بازیگران و عوامل سریال چوب خط

الهام پاوه‌نژاد، حسن زارعی، محمود جعفری، امیرمهدی ژوله، بهار کاتوزی، محمدجواد جعفرپور، امیرعباس نورزایی، امیرنوری، محمدرضا چلنگر، رضا ناجی، کریم قربانی، نازنین کیوانی، افشین آقایی، گلشید بحرایی، مونا کرمی، بهناز بستان‌دوست و علیرضا خمسه، اکبر عبدی و مینا جعفرزاده از جمله بازیگرانی هستند که در سریال چوب خط به ایفای نقش می‌پردازند.

عوامل پشت صحنه این سریال شامل مجری طرح: منصور سهراب‌پور، مدیر تولید: حسین باقریان، نویسندگان: علیدلگشایی، علی اصغری، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: یوسف وجدان‌دوست، برنامه‌ریز: فرامرز وجدان‌دوست، دستیار دوم کارگردان: افشین آقایی، منشی صحنه: مهدیه درگاهی‌نژاد، مدیر تصویربرداری: داوود رحمانی، تصویربردار و دستیار اول تصویر: رضا عزیزفرخانی، دستیار دوم تصویربردار: علی امامی، دستیاران تصویربردار: علیرضا ناری‌نژاد، سجاد طالشی، عباس گزنچیان، امیرارسلان بابایی، می‌شوند.

همچنین، طراح صحنه: محسن غلامی، مدیر صحنه: امیر پیوندی، دستیار اول طراح صحنه: سعید قلی‌زاده، دستیاران صحنه: حبیب پناهی، سام قلی‌زاده، طراح لباس: زهره رحمانی، دستیاران لباس: معصومه شادی، علی یعقوبی، طراح گریم: آرزو حلاجی، مجریگریم آقایان: علی شفیعی‌ثابت، رضا خدایی، مجری گریم بانوان: الهه عسگری، صدابردار: شهرام متولی‌باشی، دستیار صدابردار: مجیدقربانی، تدوین: علی رشیدی، آهنگساز: احسان بیرقدار، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد در این پروژه همکاری می‌کنند.

از دیگر عوامل سریال چوب خط می‌توان به اتانولاژ: سامان وفایی، جلوه‌های ویژه بصری و تیتراژ: اشکان چگینی، جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان، مدیر پست پروداکشن: حسن ایوبی، عکاس: افشین آقایی، هماهنگی تولید: رضا رمضانپورسبحانی، مدیر مالی: زهرا رحیم‌آبادی، مدیر تدارکات: ایمان پناهی‌راد، دستیارانتولید: امین سبحانی‌نیا، علیرضا عبدالله‌زاده، محمدرضا موحدی، دستیاران تدارکات: بهنام مافی، هادی رمضان‌نظری، پویا شکیبا، هادیرمضان‌نظری، رامین جنگی، همیار تدارکات: علی طرقی، کرامت بیدکی، حمل و نقل: مهران بابایی، ابراهیم الیاسی، ناصر عبدی، غفارولی‌زاده، حمیدرضا فرزانه، علیرضا ناری‌نژاد، آیدین کشوردوست، علیرضا عباسی، سینه موبیل: مجید فکری، ابوالفضل فتح‌الهی، تجهیزات فنی: مجتبی طهمورس، رضا طهمورس، تأمین خودرو: حامد پیش‌نماز، تأمین برق: کریم جان‌بخش‌سفیدکمر، مسئول هنروران: شاهین احمدی، معصومه قجر اشاره کرد.

بازیگران سریال چوب خط
بیوگرافی اکبر عبدی

اکبر عبدی آقاباقر متولد ۴ شهریور ۱۳۳۹ در نازی آباد تهران و دارای پدری اردبیلی و مادری تهرانی است. عبدی اصالتاً اهل روستای آقاباقر اردبیل بوده و در هشتم دی ماه ۱۳۹۴ کلید طلایی اردبیل به او تقدیم شد. اکبر عبدی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون بوده و نشان درجه یک فرهنگ و هنر را نیز دارد. عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده و سال ۱۳۵۸ مدرک دیپلم خود را دریافت کرد.

این بازیگر محبوب سینما و تلویزیون با اجرای نمایش‌های آماتوری فعالیت هنری خود را آغاز کرده بود، سپس سال ۱۳۶۰ به ایفای نقش در تلویزیون پرداخت و تاکنون نقش‌های متعدد و جذابی را به نمایش گذاشته است. اکبر عبدی عبدی سال ۱۳۶۳، با فیلم «جنجال بزرگ»، فعالیت سینمایی خود را شروع کرد.

با حضور عبدی در فیلم‌های مردی که موش شد و اجاره نشین ها، توانست خود را به عنوان بازیگر کمدی ثابت کند. همچنین، نوع چهره عبدی و بازی‌های او به قدری در زمینه‌ی کمدی منحصر به‌فرد است که حتی در فیلم «مادر» در نقش معلول و در فیلم «سفر جادویی» در دو نقش میانسالی و کودکی اش ظاهر شد که توانست به محبوبیت خوبی در میان مخاطبین سینمایی دست یابد، این موضوع حتی در فیلم‌های «دلشدگان» و «آقای شانس» نیز به چشم می‌خورد.

مخاطبان، اکبر عبدی را بیشتر به خاطر حضورش در فیلم‌های کمدی می‌شناسند. فیلم‌های هنرپیشه «محسن مخملباف» و آدم‌برفی «داود میرباقری» از بازی‌های به یاد ماندنی او است. عبدی نیمه اول دهه هشتاد را در سکوت سینمایی سپری کرد و تا حدودی از محبوبیت و شهرت او کاسته شده بود.

البته، نقش آفرینی این بازیگر در چند فیلم کمدی در اواخر دهه هفتاد هم خیلی مورد توجه واقع نشد و با وجود اینکه در سال ۱۳۸۰ و در جشنواره بیستم فیلم فجر برای بازی در فیلم نان و عشق و موتور هزار نامزد جایزه شد، اما با این حال بسیاری معتقدند که او از دوران اوج خود، یعنی زمانی که از بازیگران مطرح کشور بود، فاصله گرفت. بااین حال، ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ در آیین نکوداشت افتتاحیه جشنواره فجر مجددا از ایشان تقدیر شده بود.

سریال چوب خط قسمت
بیوگرافی علیرضا خمسه

علیرضا خمسه‌نیا زاده ۹ بهمن ۱۳۳۱ در تهران بوده و هنرپیشه، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و مجری تلویزیونی مطرح کشور است. او فارغ‌التحصیل رشته روان‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی بوده و سال ۱۳۵۷ به فرانسه رفت. خمسه یک سال و نیم در مدرسه ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیورسیته پاریس، دوره‌های مربوط به پانتومیم، حرکات بدنی و بازیگری را فراگرفت.

این بازیگر و کارگردان مطرح کشور، فعالیت سینمایی خود را سال ۱۳۶۰ با بازی در فیلم مرگ یزدگرد آغاز کرده بود. او برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم بیست، شده بود.

علیرضا خمسه سال ۱۳۶۹، به بازی در فیلم «آپارتمان شماره ۱۳» به کارگردانی یدالله صمدی در کنار جمشید اسماعیل‌خانی پرداخته بود. او با بیان خوب لهجه کرمانی و بازی روان خود توانست جایزه بهترین بازی را از جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ‌یانگ کره شمالی در سال ۱۹۹۲ ازآن خود کند.

سال ۱۳۷۲ حسن هدایت فیلم «چشم شیطان» را با ژانری حادثه‌ای و متفاوت از دیگر کار‌های خمسه، مقابل دوربین برد و نقش اول این فیلم را خمسه برعهده داشت. بازی پرتنش و فعال او در چشم شیطان، خمسه را کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال ۱۳۷۲ و دوازدهمین جشنواره فیلم فجر کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید