جنجال آفرینی موزیک ویدیو جدید ساسی مانکن

جنجال آفرینی موزیک ویدیو جدید ساسی مانکن

ساسی مانکن در موزیک ویدیویی که ساخته، از هنرپیشه‌ی فیلم‌های پورن در نقش سمیه استفاده کرده و خود خواننده هم با گریم و لباسی شبیه به شخصیت فیلم ابد و یک روز، در ویدیو حضور دارد که بسیار خبر ساز شده و واکنش بسیاری از فعالان رسانه، هنرمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

کد خبر : ۹۱۲۲۲
بازدید : ۱۷۱۳۶
موزیک ویدیو جدید ساسی مانکن جنجال آفرید!
فرادید | ساسان حیدری یافته که با نام ساسی مانکن شناخته می‌شود، در موزیک ویدیو جدیدش یکی از سکانس‌های مطرح فیلم ابد و یک روز را دست مایه قرار داده و با گفتن جمله معروف سمیه نرو و قرار دادن خانه قدیمی این سکانس در پس زمینه کلیپش جنجال بسیاری به پا کرده است.

علاوه بر این موضوع او در موزیک ویدیویی که ساخته، از هنرپیشه‌ی فیلم‌های پورن در نقش سمیه استفاده کرده و خود خواننده هم با گریم و لباسی شبیه به شخصیت فیلم ابد و یک روز، در ویدیو حضور دارد که بسیار خبر ساز شده و واکنش بسیاری از فعالان رسانه، هنرمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

به گزارش فرادید، چندسالی است که ساسی مانکن با نزدیک شدن به عید نوروز موزیک ویدیویی از خود منتشر می‌کند و جنجال تازه‌ای به وجود می‌آورد، این بار نیز او با انتشار تیزری از آهنگ جدیدش «تهران توکیو» با واکنش بسیاری از افراد روبرو شده است. چراکه ساسان حیدری سال‌های گذشته نیز با انتشار آهنگ‌های دکتر و جنتلمن خبرساز شده بود.

پس از انتشار تیزر موزیک ویدیو جدید ساسی مانکن، بسیاری از کاربران از تاثیرات این آهنگ بر روی کودکانشان سخن گفته و از اینکه قرار است چه تاثیر مخربی بر روی فرزاندنشان بگذارد ابراز نگرانی کرده بودند. باید یادآور شد که ساسان حیدری مدتی پیش نیز با ادعای بازگشت به ایران و انتشار تصویری از فرودگاه، باری دیگر جنجال آفرینی کرد که پس از مدتی مشخص شد که ادعایش کذب بوده است.


واکنش رسانه‌ها نسبت به موزیک ویدیو ساسی مانکن

برخی از رسانه‌ها با بیان اینکه ساسی مانکن اخیراً در عربستان و اسرائیل کنسرت‌هایی را برگزار کرده، گفته اند که او به طور مستقیم با دولت آمریکا لینک شده است و به واسطه بودجه هنگفتی که برای تهاجم فرهنگی بر روی جوانان ایرانی از آمریکایی‌ها تیغ می‌زند، تا این حد پیشرفت کرده که مشهورترین پورن استار آمریکا را که به بسیاری از خوانندگان معروف خارجی برای بازی در موزیک کلیپشان جواب رد داده را به پروژه جدیدش دعوت کرده است. این رسانه‌ها معتقدند که موزیک ویدیوی ۲۵ ثانیه‌ای که از این پروژه ضدفرهنگی منتشر شده، ماهیت فعالیت‌های ساسی مانکن را افشا می‌کند.

در این میان عصر ایران نیز نوشت که «ساسان حیدری یا همان ساسی مانکن، کارش را بلد است. هر سال یک موزیک ویدیو منتشر می‌کند، تاثیرش را می‌گذارد و می‌رود که با برف سال آینده برگردد. ساسی، نه از نظر صدا و نه از نظر فنی، خواننده خوبی نیست، اما به شدت مخاطب خود را خوب می‌شناسد و می‌داند برای دیده شدن چه باید بکند.»

به نوشته عصر ایران، قطعا باید در همین ابتدا به این نکته اشاره کرد که هدف ساسی و امثال او، ارتقای جامعه نیست و معمولا کار‌های بی‌ارزش تحویل می‌دهند و هدف اصلی‌شان دور کردن نسل جدید از انسانیت و فضلیت است، اما کاری که ساسی در شناخت مخاطب خود انجام داده است، تمام دستگاه‌های فرهنگی با بودجه‌های میلیاردی انجام نداده‌اند و هنوز که هنوز است، نمی‌دانند جامعه هدف‌شان کجاست!

این رسانه خبری به دیده شدن ساسی مانکن توسط حواشی که می‌سازد اشاره کرد و نوشت: «امسال به مدد یک بازیگر فیلم‌های ...، دوباره دیده شد و حالا شبکه‌های اجتماعی پر شده است از موزیک ویدیوی او و حرف‌هایی که درموردش زده می‌شود. البته استفاده از یک بازیگر مشهور فیلم‌های ... در غرب هم اتفاق نمی‌افتد چه برسد به یک موزیک ویدوی فارسی! احتمالا بعد از خوب دیده شدن این ویدیو، دوباره داستان محدودیت‌های فضای مجازی شروع خواهد شد. این تنها راه حلی است که به فکر برخی از آقایان و خانم‌ها برای مقابله با پدیده‌هایی مثل ساسی و تتلو می‌رسد.»

همچنین، محمد سرشار مدیرشبکه پویا نیز در جدیدترین پست اینستاگرامی خود اینطور نوشت: «در همه دنیا، ارایه هرزه‌نگاری (پورنوگرافی) به کودکان ممنوع است و اگر کسی کودکان را به تماشای پورنوگرافی تشویق کند، با واکنش منفی مردم و دولت مواجه می‌شود. هنرمندان حرفه‌ای در آثار دارای مخاطب کودک و نوجوان از بازیگران هرزه‌نگاری (پورن‌استارها) استفاده نمی‌کنند و یک باور جمعی برای مقابله با آزار جنسی کودکان وجود دارد.»

سرشار به دسترسی وسیع کودکان به اینترنت اشاره کرد و اظهار داشت: «اما متاسفانه «ساسان حیدری یافته» (مشهور به ساسی) در آخرین نماهنگ خود از یک پورن‌استار استفاده کرده و برای دیده‌شدن بیشتر، آتش به خرمن تربیت کودکان و نوجوانان ایرانی زده. آن هم در شرایطی که شیوع کرونا باعث شده کودکان برای یادگیری از راه دور، به اینترنت دسترسی وسیعی پیدا کنند و هنوز بسیاری از خانواده‌ها، آموزش لازم را برای استفاده صحیح کودکان از اینترنت ندیده‌اند؛ و البته از یاد نبرده‌ایم که او در یک نماهنگ دیگر خود، شبکه‌ای را در برخی مدارس کشور ایجاد کرده بود تا دانش‌آموزان آهنگهایش را همخوانی کنند.»

او با بیان اینکه من به عنوان پدر سه فرزند به شدت نگرانم، می نویسد که «نه فقط من که پدرها، مادر‌ها و کارشناسان بسیاری نگران هستند. مهم نیست ما چه باوری داریم. مهم نیست ما ملحد یا مومن، مسلمان یا مسیحی، انقلابی یا برانداز، چپ یا راست، یا هر دوگانه دیگری باشیم. حتی مهم نیست ما ساکن ایران یا خارج باشیم. مهم این است که ایران آینده را فرزندان ما خواهند ساخت و ما باید امروز برای حفاظت از آینده، دست در دست هم با آزار جنسی کودکان و تشویق آن‌ها به تماشای پورنوگرافی مقابله کنیم.»

مدیر شبکه پویا ضمن درخواست از خانواده، دوستان و دوستداران آقای ساسان حیدری که او را نصیحت کنند تا از این مسیر نادرست برگردد، اضافه کرد: «از ایرانی‌های ساکن خارج کشور درخواست می‌کنم مستقیما یا از طریق انجمن‌های حمایت از حقوق کودکان، با این رویه ساسی مانکن مقابله کنند و براساس بند الف ماده۳۴ کنوانسیون حقوق کودک یا دیگر قوانین کشور‌های خودشان، از او شکایت کنند. از والدین و مربیان تقاضا می‌کنم به همدیگر خطرات این اقدام و تبعات تماشای هرزه‌نگاری توسط کودکان را گوشزد کنند.»

محمد سرشار در پایان پستش یادآور شد: «از فعالان فضای مجازی می‌خواهم با صفحاتی که محتوا‌های اینچنینی را منتشر می‌کنند، مقابله و ضمن گزارش این صفحات، نارضایتی خودشان را اعلام کنند. از دادستانی، وزارت ارتباطات و پلیس فتا درخواست می‌کنم براساس بند۶ماده۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، با کسانی که به این محتوای مبتذل، دسترسی کودکان را ایجاد می‌کنند یا آن را به آن‌ها ارایه می‌دهند؛ برخورد کنند. ما برای آینده ایران و فرزندانمان باید جلوی این خطای بزرگ بایستیم.»

موزیک ویدیو جدید ساسی مانکن جنجال آفرید!

واکنش کاربران در توئیتر

یک فعال فرهنگی اصولگرا در رابطه با کار جدید ساسی مانکن، صدا و سیما را مقصر دانسته و در توئیتر خود نوشته است که «متهم ردیف اول اقبال جوانان و نوجوانان ما به امثال ساسی‌مانکن و تتلو، سیستم خنگ و انحصارطلب فرهنگی و صداوسیماست! وقتی هنوز در تولید محتوای ضروری نسل جدید، نیاز‌های جامعه را با سلیقه و ایدئولوژی خودشان تفسیر میکنند و شأنیتی برای نگاه متفاوت و کارشناسان دلسوز قائل نیستند!»

کاربر دیگری نوشت: «تصور اینکه بچه‌ها بفهمن این پورن استاره و برن دنبالش پشتم رو می‌لرزونه. بعد به خاطر فیلترینگ همه‌شون هم به فیلترشکن دسترسی دارن و برنامه‌های کنترل پرنتینگ هم که اینجا اصلا نیست، واقعا این آهنگ از فلج اطفال خطرناک‌تره.»

در این میان برخی دیگر از کاربران ساسی مانکن را مقصر ندانسته و به حمایت از او پرداخته بودند. این کاربران خواستار تربیت درست از سوی خانواده‌ها شده بودند تا فرزندانشان ترانه‌های درستی را برای شنیدن انتخاب کنند.


احمدرضا کاظمی، روزنامه نگار وطنزنویس نیز در صفحه نوئیترش نوشته است که «آهنگ ساسی مانکن مث بازی GTA میمونه! روش نوشته ۱۸+، ولی کلی پلیر کم‌سن‌وسال داره! ما نمی‌تونیم برای اون تعیین تکلیف کنیم چی بخونه چی نخونه، کیو بیاره تو کلیپش کیو نیاره، ولی می‌تونیم به بچه‌ها یاد بدیم چی گوش بدن چی گوش ندن، چی ببینن چی نبینن! اگر یاد ندادیم اون دیگه مشکل ماست.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید