همه چیز درباره سریال نون خ

همه چیز درباره سریال نون خ

براساس گفته‌های عوامل سازنده سریال نون خ۳ قرار است داستان نون خ۳ با عروسی دختر نورالدین آغاز شود و این عروسی حوادث و اتفاقات تازه و بامزه‌ای را به‌دنبال داشته باشد. به نظر می‌رسد که در فصل جدید این سریال نیز همچون فصل‌های گذشته اش، مخاطب همچنان شاهد طنز‌های کلامی و موقعیت‌هایی است که موجب شادمانی آن‌ها می‌شود.

کد خبر : ۹۱۳۳۷
بازدید : ۳۰۵۳
سریال نون خ سه
فرادید | مراحل تصویربرداری سیزدهمین تجربه کارگردانی سعید آقاخانی که از مهرماه سال ۹۹ و در سایه کرونا آغاز شده بود، مدتی است به پایان رسیده و بینندگان سریال نون خ می‌توانند، در نوروز ۱۴۰۰ به تماشای این سریال نشسته و فصل جدیدی از دردسر‌های نورالدین خانزاده و دوستانش را بنگرند.

به گزارش فرادید، چندی پیش مهدی فرجی تهیه کننده سریال نون خ از اتمام فیلمبرداری این سریال پس از ۶ ماه خبر داده و در متنی از همکاران و عوامل سازنده نون خ تشکر کرده بود. براساس گفته‌های برخی از منابع غیر رسمی قرار است مجموعه تلویزیونی نون خ پس از پخش دو قسمت پایانی سریال پایتخت ۶ روی آنتن شبکه یک قرار گیرد.


این درحالی است که تهیه کننده سریال نون خ در مصاحبه مطبوعاتی اش اعلام کرده بود که از اول فروردین ماه فصل سوم این سریال را روی آنتن شبکه ۱ و در ۱۶ قسمت خواهیم داشت.
مهدی فرجی ضمن تشکر از همکارانش نوشته بود که «از همکاران و هنرمندان و مردم عزیز کرمانشاه و کردستان که میهمان ما بودند و صبوری همیشگی کرد‌های نجیبمان را باز هم برایمان یاداوری کردند بسیار متشکرم. از اهالی رسانه و مطبوعات نیز که در مدت ساخت این مجموعه به آن توجه و عنایت داشتند سپاسگزارم و امیدوارم همه مردم ایران سریال نون خ را به عنوان هدیه‌ی ناقابل در شب‌های عید هزار و چهارصد از ما قبول کنند.»

علاوه بر این شائبه‌هایی نیز درباره حضور اکبر عبدی در این مجموعه به وجود آمد که مخاطبان را بسیار هیجان زده کرد؛ اما حضور این بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در سریال نون. خ۳ تائید نشد و کارگردان این سریال درباره عدم حضور عبدی در نون خ ۳ گفته بود که «قرار بود او حضور داشته باشد، ولی متأسفانه مشکلاتی پیش آمد که خودش دوست نداشت در کار باشد.»

زمان پخش سریال نون خ
مروری بر داستان فصل سوم سریال نون. خ

براساس گفته‌های عوامل سازنده مجموعه تلویزیونی نون. خ۳، قرار است داستان نون. خ۳ با عروسی دختر نورالدین آغاز شود و این عروسی حوادث و اتفاقات تازه و بامزه‌ای را به‌دنبال داشته باشد. به نظر می‌رسد که در فصل جدید این سریال نیز همچون فصل‌های گذشته اش، مخاطب همچنان شاهد طنز‌های کلامی و موقعیت‌هایی است که موجب شادمانی آن‌ها می‌شود.

تهیه کننده سریال نون. خ گفته است که شخصیت‌ها بیشتر از قبل خود را نشان می‌دهند و با مخاطب همراه خواهند شد. چرا که در فصل جدید نون. خ به طور جداگانه به داستان زندگی شخصیت‌های مورد علاقه مخاطبان پرداخته می‌شود و انگار که مخاطب نیز با آن‌ها زندگی می‌کند.

اما در پس داستان کلی این سریال کمدی، معضلات و مسائلی نیز مطرح می‌شود که بسیاری از مردم به خصوص در غرب کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و این مهم بر محبوبیت بیشتر مجموعه تلویزیونی نون. خ افزوده است.

طبق گفته‌های سعید آقاخانی، داستان سریال نون. خ۳ حول محور گیاهان دارویی می‌چرخد. البته مهدی فرجی هم گفته که کرونا بخشی از قصه ما شده و به آن می‌پردازیم.

کارگردان سریال نون خ به تغییر فضای این سریال و تقسیم موقعیت مکانی بین تهران و مناطق دیگر اشاره کرده و گفته است که «لوکیشن‌هایی در کردستان و کرمانشاه داریم و در آن لوکیشن‌ها هم تصویربرداری می‌کنیم. امسال تصاویری از مهاباد و آذربایجان غربی هم خواهیم داشت.»

فصل سوم سریال نون. خ که در سایه کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوی دوربین رفت، همه عوامل پشت دوربین نیز باید در هنگام حضور در لوکیشن از ماسک استفاده می‌کردند. آقاخانی در این باره می‌گوید که «ما اولین کاری هستیم که با ماسک بازی می‌کنیم و کاراکتر کرونایی هم در کار داریم. تمام تلاش‌مان هم این است که سریال جذاب‌تر باشد.»

این کارگردان درباره موقعیت‌های طنز داستان گفته بود که انتخابات آمریکا و جشنواره فجر را پیش‌بینی نکرده‌اند، او معتقد است که «برداشت از کار ما اینگونه بود و از این دست شوخی‌ها هم داریم. البته شوخی‌هایی سال گذشته داشتیم که خیلی‌ها دلخور شدند و خیلی باید با احتیاط پیش رویم، چون درباره هر چیزی حرف بزنیم به یکی برمی‌خورد و الان هم همه آشنا دارند می‌توانند جلوی کار را بگیرند و از هر جایی برای ما مشکل ایجاد کنند.»

سریال نون خ قسمت
حضور علی صادقی در نون خ۳ و علت محبوبیت این سریال

علی صادقی که به حضور در فصل اول سریال نون خ مخاطبان را سر ذوق آورده بود، این بار نیز در فصل جدید نون خ حضور دارد و نورالدن خانزاده و دوستانش را همراهی می‌کند. او همچنان نقش سیروس، داماد نورالدین خانزاده را ایفا می‌کند، دامادی که تمام مسوولیتش به گردن پدرهمسرش بوده و جز دردسر چیزی برای این خانواده نخواهد داشت.

او درباره عدم حضورش در فصل دوم و بازگشت دوباره اش به این سریال گفته است که «من از سریال «نون. خ» نرفته بودم که حالا بخواهم برگردم. در فصل دوم این سریال داستان طوری پیش رفت که نیازی به حضور من نبود. ضمن اینکه زمان فیلمبرداری سری دوم این مجموعه سر کار دیگری بودم و از آنجا که تصویربرداری نون. خ هم در مناطق سختی انجام می‌شد دیگر انقدر انرژی نداشتم که بخواهم همزمان در هر دو کار بازی کنم. بالاخره با سعید هماهنگ شد که در فصل دوم، داستان طوری باشد که در حد چند سکانس هم که از قبل تعیین شده بود، داماد این خانواده حضور نداشته باشد.»

او به موفقیت‌های چشمگیر فصل‌های گذشته سریال نون. خ اشاره می‌کند و معتقد است که نون. خ۳ را بیشتر از فصل‌های دیگرش دوست دارد. چون شوخی هایش بیشتر و دلنشین‌تر شده است. همچنین تغییرات آنچنانی هم نسبت به دو فصل قبلش نکرده، فقط غالب سوژه داستان این بار در شهر نمی‌گذرد و لوکیشن اصلی در همان روستای محل زندگی شان است.

از طرفی، سیروس میمنت بازیگر و همراه همیشگی سریال نون. خ درباره دلیل محبوبیت این داستان عنوان می‌کند که این مجموعه فرهنگ خاصی را که عده‌ای از مردم با آن بیگانه بودند، معرفی می‌کند. این فرهنگ، فرهنگ خوب مردم کُرد است که گویش و رفتار خاصی دارند. نمایش این فرهنگ برای مردم آپارتمان‌نشین شهر‌ها به ویژه برای کسانی که برایشان فرصتی پیش نیامده است که به آن منطقه سر بزنند و با خوبی‌ها و مهربانی‌های مردم آن منطقه آشنا شوند، جذاب است.

میمنت به شوخی‌هایی که در فصل دوم و سوم این مجموعه وجود دارد اشاره می‌کند و می‌گوید که «من معتقدم همه مردم و صنوف باید جنبه خود را بالا ببرند تا از شوخی‌ها آزرده‌خاطر نشوند. خود من نیز با شوخی‌های نابه‌جا موافق نیستم، اما اینکه هر شوخی که می‌شود افرادی دلخور می‌شوند، درست نیست و این موضوع خود به خود دست ما را برای کار می‌بندد.»

فصل چهارم نون. خ ساخته می‌شود؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از پایان سریال نون خ و کسب رضایت مردم از سوی عوامل این سریال، کارگردان نون خ به دنبال ساخت فصلی جدید از این مجموعه خواهد رفت. بااین حال سعید آقاخانی در رابطه با ساخت فصل چهارم سریال نون خ گفته است که بازخورد مردم نسبت به این فصل بسیار مهم است و اگر مورد استقبال قرار گیرد، می‌توان برای فصل جدید برنامه‌ریزی کرد.

او اعتقاد دارد که «من کاراکتر خودم را دوست دارم و بچه‌ها هم همینطور هستند و گروه علاقه دارند که ادامه دهند. با این حال به بازخورد‌ها بستگی دارد که اگر خوب باشد گروه این امید را دارد. ریسک دارد و خیلی پرزحمت است. من قبلاً هم کار کرده‌ام، اما این کار خیلی پر زحمت بوده است. هزینه‌ها و درگیر‌های ما خیلی بیشتر از کار‌های دیگر است.

این کارگردان مطرح سینما و تلویزیون به تاریخی بودن سریال نون خ اشاره می‌کند و می‌گوید که «به ظاهر یک کار کمدی انجام می‌شود، اما مثل یک کار تاریخی انرژی می‌برد، چون لباس کردی داریم و یا هر پلان خیلی سختی دارد، اما در عین حال می‌دانیم این فضا‌های جدید مورد توجه مردم است و از دیدن این تصاویر و شوخی‌ها لذت می‌برند.»

فصل جدید سریال نون خ

بازیگران فصل سوم سریال نون. خ

از بازیگران اصلی سریال نون. خ۳ می‌توان به «سعید آقاخانی (نورالدین خانزاده) نقش اصلی»، «علی صادقی (سیروس) داماد نورالدین»، «حمیدرضا آذرنگ (خلیل خانزاده) پسر عموی نورالدین»، «هدیه بازوند «روژان» دختر نورالدین و همسر مهیار»، «ندا قاسمی (شیرین) دختر نورالدین»، «پاشا جمالی (مهیار) شوهر روژان و پسر کیوان»، «افشین آقایی (صادق) از اهالی روستا»، «سیروس میمنت «کیوان» دوست نورالدین»، «سیروس سپهر «ادریس» پدر دوازده بچه»، «ماشاالله وروایی «کاووس» بزرگ روستا، دشمن شفیع»، «کاظم نوربخش (سلمان) خواستگار شیرین»، «نسرین مرادی (فریده) زن کیوان»، «صهبا شرافتی «روناک» خواهر زاده نورالدین»، «سید علی صالحی «فریبرز» نانوا و خواستگار شیرین» اشاره کرد.

دیگر بازیگران این سریال شامل «مجید یاسر «بهنام» کارمند سایت»، «شقایق دهقان (نازنین خداپرست) مشتری سایت»، «حمید لولایی (آقا پاشا) پدر نازنین خداپرست»، «آتنا مهیاری (ماه کاووس) دختر کاووس»، «حسین مرادی (پژمان) از اهالی روستا، کسی که بسیار بهداشت را رعایت می‌کند.»، «رضا رشیدی (اوس غلام) استاد بنّا، از اهالی روستا، کسی که همیشه آماده به گردن گرفتن حوادث است.» «سید حسین موسوی (وحید) از اهالی روستا»، «یوسف کرمی (آقا یوسف) معلم روستا»، «سیروس حسینی‌فر (سیروس) از اهالی روستا»، «پرویز کولی‌وند بیک‌زاده از اهالی روستا»، «کیوان شیخ احمدی (پیمان) از اهالی روستا»، «افشین ملکی (افشین) از اهالی روستا»، «وریا امینی «وریا» از اهالی روستا)، «نارین ایوبی (همسر وحید و زن باردار)، از اهالی روستا»، «شقایق فتاحی (نرگس) همسر آقا معلم» و «مریا زرودی (طاهره) همسر ادریس» می‌شوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید