کشف تونل سرّی قرون وسطایی با حفاری شرکت برق

کشف تونل سرّی قرون وسطایی با حفاری شرکت برق

مسئولان، شیفته مقیاس گسترده تونل» شده‌اند و تصور می‌کنند که این تونل «با ویرانه‌های عصر آهن که قبلاً در منطقه کشف شده است، احتمالاً مرتبط باشد.

کد خبر : ۹۱۳۴۹
بازدید : ۵۴۰۹
کشف تونل قرون وسطایی

تیمی از تکنسین‌های برق هنگام انجام یک حفاری عادی برای جابجایی دهانه یک کابل زیرزمینی، یک تونل قرون وسطایی «سرّی» را در ولز کشف کردند.

پیمانکاران شرکت انتقال برق «وسترن» تازه کار حفاری در تینترن در مونموشایر را آغاز کرده بودند که این کشف فوق‌العاده نمایان شد. تصور می‌شود قدمت این تونل آجری که در حدود ۱.۲ متر ارتفاع دارد، تقریباً ۹۰۰ سال باشد.

ویرانه‌های کلیسای تینترن ابی، صومعه‌ای گوتیک که در سال ۱۱۳۱ تاسیس شده بود، نزدیک دره‌ای واقع است که تونل در آن پیدا شده است. اما حفاران این شرکت برق می‌گویند که هیچ نشانی از این تونل در هیچ نقشه رسمی وجود ندارد و برای ساکنان و مقامات محلی نیز کاملاً ناشناخته بوده است.

الین گور، از تکنسین‌های این شرکت، گفت که ممکن است «سال‌ها» تحقیقات باستان‌شناسی لازم باشد تا به اطلاعات بیشتر درباره این تونل «سرّی» دست یابیم. در همین حال، تیم او حفره‌ای را که شروع به حفر کرده بودند، دوباره پر کردند و کابل‌های خود را در جای دیگری کار گذاشتند.

گور، سرپرست تیم حفاری، گفت که تا پیش از این در هیچ حفاری‌ای به چیزی این اندازه «هیجان‌انگیز و چشمگیر» برنخورده است. «شبکه تونل‌ها در زیر یک مسیر پیاده‌رو پنهان شده بود. این تونل به موازات رودخانه انگیدی امتداد دارد و به نظر می‌رسد مسیر آب را در امتداد دره دنبال می‌کند. ممکن است قرن‌ها ناآگاهانه روی آن قدم گذاشته باشیم.»

او گفت که گروه حفاری، سازمان میراث فرهنگی و تاریخی دولت ولز را از این کشف مطلع کرده است. به گفته او «مسئولان، شیفته مقیاس گسترده تونل» شده‌اند و تصور می‌کنند که این تونل «با ویرانه‌های عصر آهن که قبلاً در منطقه کشف شده است، احتمالاً مرتبط باشد.»

باستان‌شناسان اکنون در تلاشند جزئیات بیشتری را درباره این تونل به دست آورند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید