معنا و مفهوم رفتن سعید محمد از قرارگاه خاتم الانبیاء

معنا و مفهوم رفتن سعید محمد از قرارگاه خاتم الانبیاء

حدود یک سال است که برخی رسانه‌ها و فعالین سیاسی اصولگرا از سعید محمد به عنوان گزینه جدی کاندیداتوری ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نام می‌برند. آن‌ها معتقدند که سعید محمد برای تشکیل دولت انقلابی یک مصداق جدی است. اما این گمانه زنی‌ها در طول هفته‌های اخیر رنگ باخت و ابراهیم رئیسی به عنوان گزینه جدی اصولگرایان مطرح شد.

کد خبر : ۹۱۴۲۳
بازدید : ۷۳۹۹
معنا و مفهوم رفتن سعید محمد از قرارگاه خاتم الانبیاء
فرادید | سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء که از ماه‌های گذشته موضوع حضور او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح بود، روز گذشته از این قرارگاه رفت تا کاندیداتوری سعید محمد بیش از پیش جلب توجه کرد. البته ساعاتی پس از گمانه زنی‌ها او تایید کرد که به خاطر حضور در انتخابات از فرماندهی قرارگاه خاتم استعفا داده است.

به گزارش فرادید؛ محمد پس از ترک فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء در صفحه توئیترش نوشت: «از آنجا که احتمال دارد بدلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی-جهادی خاتم الانبیاء، از سمت خود استعفاء می‌دهم.»

گرچه او به حضور در انتخابات اشاره کرده، اما نگفته که هدف او انتخابات ریاست جمهوری است، یا شورای شهر تهران!

استعفای سعید محمد در شرایطی است که تب گمانه زنی حضور او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در طول ماه‌های گذشته تشدید شده بود. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این تب و تاب موقتی در طول هفته‌های اخیر کم رنگ‌تر شده است.

اما با این حال با تایید سعید محمد، حضور او برای انتخابات پیش رو رسما تایید شده است.

سعید محمد پیش از رسیدن به ریاست قرارگاه خاتم‌الانبیا، مدیرعامل گروه ایرانیان اطلس، سازنده و مالک چندین مراکز خرید بزرگ در کشور و چندین سال نیز مدیرعامل سپاسد از زیرمجموعه‌ی قرارگاه خاتم الانبیا بوده است.

او در سال ۱۳۶۶ وارد سپاه پاسداران شده، اما بیشتر از آنکه با عنوان سردار خطاب شود، به عنوان دکتر از سعید محمد یاد می‌شود.
معنا و مفهوم رفتن سعید محمد از قرارگاه خاتم الانبیاء سعید محمد؛ سودای پاستور یا بهشت؟
حدود یک سال است که برخی رسانه‌ها و فعالین سیاسی اصولگرا از سعید محمد به عنوان گزینه جدی کاندیداتوری ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نام می‌برند. آن‌ها معتقدند که سعید محمد برای تشکیل دولت انقلابی یک مصداق جدی است.

اما این گمانه زنی‌ها در طول هفته‌های اخیر رنگ باخت و ابراهیم رئیسی به عنوان گزینه جدی اصولگرایان مطرح شد.

برخی ناظران معتقدند سعید محمد، رجل سیاسی نیست و تا لحظه فعلی و طبق قوانین شورای نگهبان او به احتمال فراوان رد صلاحیت خواهد شد.

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی در مورد عدم اقبال سعید محمد در میان اصولگرایان می‌گوید: «تاکنون ما درباره مصادیق کاندیداتوری برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بحثی نکردیم، ولی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هنوز کسی ایشان را آن‌چنان که باید نمی‌شناسد. در واقع می‌توان گفت که مردم شناختی درباره ایشان ندارند. چون آقای سعیدمحمد چندان در رسانه‌ها حاضر نبودند و بیشتر فردی عمل‌گرا هستند. ایشان چندان دنبال تبلیغات نبوده است.»

این موضوع سبب شد تا در روز‌های اخیر بار دیگر نام سعید محمد برای انتخابات پیش رو، اما به عنوان گزینه جدی شهرداری تهران نام برده شود.

با این حال برخی از فعالان رسانه‌ای اصولگرا هم می‌گویند این احتمال وجود دارد که سعید محمد به عنوان کاندیدای پوششی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و در دولت بعدی پست وزارت و یا نهاد ریاست جمهوری بگیرد.
برخی رسانه های اصلاح طلب هم معتقدند اين يك شيوه تبليغاتي است و اين احتمال وجود دارد كه در روزهاي پاياني، حمايت‌ها از سعيد محمد به عنوان گزينه‌اي جوان و عملياتي تقويت شود و او بتواند دست بالاتر را در فضاي سياسي روزهاي منتهي به انتخابات داشته باشد.
گرچه سعیدمحمد به تازگی حضور قطعی خود را در انتخابات ۱۴۰۰ تایید کرده است، اما مواضع تند روز‌های اخیر او نشان می‌داد که او در حال آماده شدن برای ورود به میدان انتخابات است. اما در مهم‌ترین موضع گیری سعید محمد، او در توئیتر به مخالفت با پیوستن ایران به اف‌ای تی اف پرداخت.

او در توئیتی نوشته بود: «ردیابی منابع مالی و رصد مبداء و مقصد آن بدون شک یکی از راهکار‌های اصلی نجات اقتصاد ایران است، اما این شفافیت برای داخل کشور ضرورت است نه برای عناصر خارجی؛ که ضرورت محرمانگی آن برای بیگانگان از بدیهیات عقلی است. شفاف‌سازی اطلاعات مالی کشور برای بیگانه ممنوع؛ برای مردم خودمان یک ضرورت.»


۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خدا را شکر محمود احمدی نژاد به همه اعتماد به نفس داد که میشه هرکسی ریس جمهور بشه

  • ناشناس ارسالی در

    تا اینجا بسیار شفاف عمل کردین از شما برادر مچکریم
    ولی بهتر نیست برگردین در همان نهاد کار کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید