همه چیز درباره سریال دست انداز

همه چیز درباره سریال دست انداز

سریال آیتمی دست انداز در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۰ پخش می‌شود و احتمال دارد که این سریال تا ماه محرم ادامه داشته باشد. در صورت ادامه دار شدن دست انداز، تعدادی از قسمت‌ها بعد از ایام عزاداری روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

کد خبر : ۹۱۴۳۷
بازدید : ۹۶۵۲
دست انداز، سریال آیتمی نوروز ۱۴۰۰
فرادید | بیش از سه هفته است که تصویربرداری سریال دست انداز به کارگردانی شهاب عباسی آغاز شده و از جمله سریال‌های نوروزی محسوب می‌شود. این سریال در ۹۰ قسمت ساخته می شود و قرار است ۱۵ قسمت از آن ویژه نوروز ۱۴۰۰ باشد و از شبکه نسیم پخش شود.

به گزارش فرادید، دست انداز مجموعه‌ای طنز است که به قلم حمزه صالحی، نویسنده این سریال نوشته شده، همچنین تهیه کنندگی سریال دست انداز برعهده مجید عباسی و سعید عباسی است. این سریال آیتمی به طور معمول به سوژه‌هایی همچون معضلات اجتماعی، اقتصادی و اخبار روز می‌پردازد.

مجموعه دست انداز هر شب ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود و سه بار، در ساعت‌های مختلف شبانه روز تکرار خواهد شد. سریال آیتمی دست انداز در ایام نوروز هر شب پخش می‌شود و احتمال دارد که این سریال تا ماه محرم ادامه داشته باشد. در صورت ادامه دار شدن دست انداز، تعدادی از قسمت‌ها بعد از ایام عزاداری روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

همچنین شبکه تلویزیونی نسیم در ایام نوروز علاوه بر مجموعه دست انداز ۶ برنامه دیگر را برای مخاطبان خود در نوروز تدارک دیده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سری هفتم خند‌وانه، کودک شو، شوتبال، هوش برتر، شکرستان و نسیم آوا اشاره کرد.


نکاتی درباره مجموعه دست انداز

دهم اسفندماه ۹۹ مراسم آغاز رسمی تصویربرداری مجموعه تلویزیونی دست‌انداز با حضور مدیران شبکه نسیم، از جمله محمد احسانی، برگزار شده بود که در این بازدید احسانی بخش‌هایی از این سریال را تماشا می‌کرد.

محمد احسانی ضمن تشکر از سازندگان مجموعه دست‌انداز گفته است که «مجموعه‌های طنز آیتمی چند سالی بود که در ساخت آن‌ها وقفه افتاده بود و ما احساس کردیم که نیاز به ساخت چنین برنامه‌هایی امروز وجود دارد بنابراین با مشورت دوستان به سراغ یکی از گروه‌هایی رفتیم که در این زمینه هم سابقه خوبی داشتند و هم گروه نویسندگان و تیم تهیه و تولید کاملا به کار آشنا هستند.»

مدیر شبکه نسیم اظهار داشت: «در ساخت این برنامه دوستان سازنده یک شیوه جدید اجرا را ابداع کردند که یک نوع بازی و اجرا است که بعد از پخش مردم خواهند دید و انشاالله لذت می‌برند. پخش این برنامه بعد از نوروز تا قبل از ماه محرم و صفر ادامه پیدا خواهد کرد و پخش بقیه قسمت‌ها به بعد از ماه محرم و صفر موکول می‌شود.»

همچنین علی اکبر کاظمی قائم مقام، حسن خجسته عضو شورای سیاستگذاری سیما، مرتضی جاسبی مدیر گروه تولید، مهدی توکلی‌زاده مدیر تامین و جمعی دیگر از مدیران شبکه نسیم نیز در این مراسم حضور داشتند.

از آیتم‌های طنز و جذاب این سریال شوخی با حسینی‌بای، خبرنگار تلویزیون و همچنین شبکه شاد است که این روز‌ها بسیاری از دانش آموزان از این برنامه استفاده می‌کنند.

کارگردان دست انداز درباره محدودیت‌های طنزپردازی اش می‌گوید که «به صورت غیر رسمی شنیده ایم که شبکه ۳ مایل نیست با برنامه هایش شوخی کنیم. فعلا صبر کرده ایم ببینیم این حرف واقعیت دارد یا نه، ما با کسانی شوخی می‌کنیم که مردم آن‌ها را دوست داشته باشند. برای شوخی باید بتوانیم مجوز بگیریم و متریال (مصالح) این کار را هم داشته باشیم. یعنی بازیگری که گریم و شبیه سازی اش جواب بدهد. ۹۰ درصد کسانی که در خنده بازار با آن‌ها شوخی کردیم مشکلی نداشتند. مسعود فراستی یک بار سر برنامه ما آمد.»

شهاب عباسی اعتقاد دارد، نسبت به ۱۰ سال پیش که خنده‌بازار را ساخته، خنداندن مردم سخت‌تر شده است. طبق اظهار او آن وقت هم حال مردم و هم حال گروه خنده بازار بهتر بود؛ قیمت دلار هم مثل الان نبود و مسافرت هم بیشتر می‌رفتیم.

این کارگردان و نویسنده با بیان اینکه تصویربرداری سریال دست انداز تا چهار ماه دیگر ادامه دارد، بیان کرد: «نقد فیلم، محکمه دوران قدیم، اهدای جوایز یک جشنواره سینمایی و فروشگاه از جمله آیتم‌های ثابت برنامه است. سیاست شبکه نسیم در مقایسه با شبکه سه این است که جنبه انتقادی طنز‌ها کمتر باشد. برای همین این دفعه تیزی کلام‌مان کمتر است.»

ابراهیم شفیعی که از بازیگران اصلی مجموعه دست انداز به حساب می آید، بازی در مجموعه آیتمی را سخت‌تر از سریال دانسته و گفته است که «بازیگر در یک کار آیتمی در یک زمان کوتاه باید شروع و اوج و پایان داشته باشد. ساختن این فضا برای نویسنده و بازیگر و کارگردان خیلی سخت است. اینجا هر لحظه یک نقش و تیپ متفاوتی دارم. مثلا هم در آیتم شوخی با خبرنگاران نقش حسینی‌بای را بازی می‌کنم و هم در آیتمی دیگر یکی از مدیران هستم.»

دست انداز، سریال آیتمی نوروز ۱۴۰۰
بازیگران و عوامل سریال دست انداز

تهیه‌کنندگان: مجید عباسی و سعید عباسی، کارگردان: شهاب عباسی، نویسنده:حمزه صالحی، مدیرفیلمبرداری: محسن کالجی، مدیر صدابرداری: محمدعلی درگاهی، طراح گریم: سیدعلی عسگری، طراح صحنه و لباس: شهرام قدیری، ناظر کیفی: امیر موسوی، جانشین تهیه کننده: محمد سلیمانی، مدیرتولید و مدیر برنامه‌ریزی: محمد رسولی، تدوین: غلامرضا ساغرچیان، مدیر تدارکات: علی اکبر صادقی، دستیار برنامه‌ریز:ضحی زینالی، فیلمبردار ۱: هادی داوودی، فیلمبردارا ۲:حسین امیدی، دستیار فیلمبردار: سیدمحمد محمدی، دستیار صدابردار: علی‌شندآبادی و مهدی اسبقی، از عوامل مجموعه دست انداز هستند.

از دیگر عوامل این سریال می‌توان به دستیار یک کارگردان: محمدرضا مروتی، دستیار دو کارگردان: سیامک فروغ، مجری آقایان گریم: نیما عبدی، دستیار مجری آقایان گریم: علیرضا شریفی مقدم، مجری گریم خانم‌ها: ندا بیگریان، دستیار دو: سامان کهزاری، دستیار یک صحنه: ابراهیم کرامتی، دستیار صحنه: سحر حاتمی، مدیر دکور: ابوذر فقانی، جامه دار: بهاره رستگارنیا، فیلمبردار پست صحنه: زهرا بارسانیا و سیدمحمد محمدی، عکاس: سعید عابدینی، روابط عمومی: علی زادمهر، منشی صحنه: فاطیما قاسمی، تدارکات: محمد قلی‌زاده، محمدمحهدی کرمی، امیرحسین حبیبی، حمیدرضا ایمانی، احمد مهامی، راننده؛ حمید فیض‌آبادی، داوود حجازی، هادی کرمی و محمد قلی‌زاده اشاره کرد.

شهاب عباسی، آرش میراحمدی، ابراهیم شفیعی، بهراد خرازی، کوروش معصومی، مرتضی رستمی، سوسن برور، میثم رستگاری، شهره اشتری، حمید عرب، حامد میرزاپور، سیامک فروغ و پیمان مرادی نیز از بازیگران اصلی سریال آیتمی دست انداز هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید