بازگشت بورس به مرز ۲/ ۱ میلیون

بازگشت بورس به مرز ۲/ ۱ میلیون

آخرین باری که بورس در این محدوده قرار داشت ششمین روز از ماه جاری بود. شاخص کل هموزن نیز ۲۸/ ۰ درصد به جلو گام برداشت. در فرابورس نیز ۸/ ۰ درصد به ارتفاع آیفکس افزوده شد.

کد خبر : ۹۱۴۵۴
بازدید : ۵۸۸۴

معاملات روز دوشنبه بورس تهران با درخشش بزرگان به رشد ۰۷/ ۲ درصدی (۲۴۳۴۴ واحد) شاخص کل ختم شد. به این ترتیب بیشترین رشد نماگر سهام از ۲۵ بهمن‌ماه یعنی اولین روز اجرایی شدن دامنه نوسان نامتقارن رقم خورد. بر این اساس شاخص تنها ۶۰ واحد تا مرز روانی ۲/ ۱ میلیون واحد فاصله دارد.

آخرین باری که بورس در این محدوده قرار داشت ششمین روز از ماه جاری بود. شاخص کل هموزن نیز ۲۸/ ۰ درصد به جلو گام برداشت. در فرابورس نیز ۸/ ۰ درصد به ارتفاع آیفکس افزوده شد.

ارزش معاملات خرد بورس نیز دیروز تا حدودی افزایش یافت و به ۴۸۲۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد فرابورس نیز طی دادوستد‌های این روز ۱۲۷۱ میلیارد تومان بود. بیشترین ارزش دادوستد‌های بورسی را نماد خودرویی «خساپا» با ارزش ۳۰۶ میلیارد تومان داشت.
روز دوشنبه سهامداران خرد برای هفدهمین روز متوالی فروشنده بودند، اما میزان فروش این دسته از بازیگران سهام کاهش یافت. به طوری که در پایان دادوستد‌های روز دوشنبه بورس تهران در مجموع سهامی به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان در مسیر حقیقی به حقوقی جابه‌جا شد. بیشترین میزان فروش سهامداران حقیقی از دو گروه «قندی و بانکی» بود.
در مقابل این گروه از بازیگران سهام به دو گروه «فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی» علاقه نشان دادند. افزایش قیمت نفت در بازگشایی بازار جهانی پس از تصویب بسته محرک مالی در آمریکا مهم‌ترین محرک افزایش اقبال حقیقی‌ها به سهام پتروپالایشی بود.
بورس کالا طی اطلاعیه‌ای به کارگزاری‌ها اعلام کرد که سقف سهمیه خرید شمش فولاد (بلوم و بلیت) حذف می‌شود. موضوعی که می‌تواند با قطع دست رانت‌خواران، منجر به ایجاد رقابت برای خرید فولاد شود و خبری مثبت برای فولادی‌های بازار سهام به شمار می‌رود. طی ماه‌های گذشته فولاد در بورس کالا به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰درصد پایین‌تر از قیمت واقعی معامله شده است.
اتفاقی که منجر شده هزاران میلیارد تومان از پول سهامداران فولادی به جیب رانت‌جویان منتقل شود. در معاملات بورسی روز دوشنبه از ۳۵۰ نماد معامله شده، قیمت پایانی ۲۷ درصد نماد‌ها مثبت و ۴/ ۵۹ درصد نماد‌ها منفی بود. ۲۲ نماد (۶ درصد) صف خرید به ارزش ۱۵۷ میلیارد تومان و ۲۲۱ نماد (۶۳ درصد) صف فروش به ارزش ۲۲۴۹ میلیارد تومان تشکیل دادند.
در معاملات بازار اصلی فرابورس، از ۱۳۷ نماد معامله شده، قیمت پایانی ۶/ ۲۲ درصد از نماد‌ها مثبت و ۷۴ درصد از نماد‌ها منفی بود. ۱۰ نماد (۷ درصد) صف خرید به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان و ۹۱ نماد (۶۶ درصد) صف فروش به ارزش ۱۰۷۵ میلیارد تومان داشتند.
در بازار پایه فرابورس از ۱۰۸ نماد معامله شده، قیمت پایانی ۲۷ درصد از نماد‌ها مثبت و ۶۲ درصد از نماد‌ها منفی بود. ۱۷ نماد (۱۷ درصد) صف خرید به ارزش ۷۷.۶ میلیارد تومان و ۷۰ نماد (۶۵ درصد) صف فروش به ارزش ۶۷۲ میلیارد تومان داشتند.
تغییرات شاخص بورس
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید