فیلمسازان برتر ۲۰۲۰ به انتخاب منتقدان

فیلمسازان برتر ۲۰۲۰ به انتخاب منتقدان

با اهدای جوایز «سرزمین‌آوارگان» به‌عنوان بهترین فیلم سال شناخته شد و کارگردان آن کلویی ژائو نیز بهترین کارگردان سال شد و فیلم جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین فیلم‌برداری را هم از آن خود کرد.

کد خبر : ۹۱۴۶۷
بازدید : ۱۱۲۸
فیلم سرزمین آوارگان

فیلم معروف «سرزمین آوارگان» پس از موفقیت‌های متعدد در جشنواره‌های معتبر جهانی از جمله کسب جوایز مهمی در رویداد گلدن‌گلوب۲۰۲۱ که هفته گذشته برگزار شد توانست یکی دیگر از جوایز مهم سینمایی جهان را به نام خود ثبت کند.

همه این مقدمات نشان می‌دهد که «سرزمین آوارگان» مهم‌ترین شانس دریافت جایزه اسکار۲۰۲۱ است. این فیلم هم همچنین در تازه‌ترین موفقیت جهانی خود توانست جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۲۰ را از نظر منتقدان کسب کند.

بیست و ششمین دوره جوایز انتخاب منتقدان صبح دیروز برندگان خود را در دو بخش سینما و تلویزیون شناخت. مراسم امسال به‌صورت ترکیبی از مجازی و فیزیکی به میزبانی تای دیگز و حضور برخی از اهدا‌کنندگان جوایز روی صحنه، در لس‌آنجلس برگزار شد.

با معرفی نامزد‌های این جوایز که ماه پیش انجام شد نتفلیکس با کسب ۴۶ نامزدی در بخش سینما و ۲۶ نامزدی در تلویزیون موفق‌ترین استودیو شد. «منک» با کسب ۱۲ نامزدی موفق‌ترین فیلم و «تاج» و «اوزارک» با کسب ۶ نامزدی موفق‌ترین برنامه تلویزیونی بودند.

با اهدای جوایز «سرزمین‌آوارگان» به‌عنوان بهترین فیلم سال شناخته شد و کارگردان آن کلویی ژائو نیز بهترین کارگردان سال شد و فیلم جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین فیلم‌برداری را هم از آن خود کرد.

چادویک بوزمن برای بازی در «بلک باتم ما رینی» عنوان بهترین بازیگر مرد سال را دریافت کرد. همین فیلم جوایز بهترین طراحی لباس و بهترین آرایش مو و چهره را هم از آن خود کرد.

کری مولیگان برای بازی در «زن جوان نوید بخش» بهترین بازیگر زن شد و جایزه بهترین فیلم‌نامه اوریجینال هم به همین فیلم رسید.

دنیل کالویا برای «یهودا و مسیح سیاه» بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و ماریا باکالووا برای «بورات ۲» بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. جایزه بهترین بازیگر نوظهور نیز به آلن کیم برای «میناری» تعلق گرفت. «دادگاه شیکاگو ۷» نیز جایزه بهترین گروه بازیگران را از آن خود کرد.

در بخش تلویزیونی نیز «تاج» به‌عنوان بهترین سریال درام انتخاب شد و جاش اوکانر برای بازی در همین سریال به‌عنوان بهترین بازیگر مرد درام جایزه برد. جایزه بهترین بازیگر زن درام را نیز، اما کورین برای همین سریال از آن خود کرد و گیلیان آندرسون هم بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد.

مایکل کی ویلیامز برای «لاوکرافت کانتری» بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال درام شد.

«تد لاسو» به‌عنوان بهترین سریال کمدی انتخاب شد و جیسون سودیکیس برای همین سریال بهترین بازیگر مرد سریال کمدی و هانا وادینگام بهترین بازیگر زن نقش مکمل شناخته شد. در این بخش کاترین اوهارا از «شیتز کریک» بهترین بازیگر زن و دانیل لوی برای همین سریال بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شناخته شد.

جایزه بهترین سریال کوتاه نیز به «گامبی وزیر» اهدا شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید