بازداشت دوباره حمید صفت؛ ماجرا چیست؟

بازداشت دوباره حمید صفت؛ ماجرا چیست؟

با این وجود یک سال پس از این حادثه، حمید صفت با قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. البته این آزادی پس از گذشت ۴۳ ماه و با محاکمه او در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران دوباره به بازداشت ختم شد. براساس گزارش‌ها حمید صفت ظهر دوشنبه هفته جاری و به دستور قاضی پرونده به زندان بازگشت.

کد خبر : ۹۱۴۷۶
بازدید : ۸۵۲۴
ماجرای دستگیری دوباره حمید صفت چیست؟
فرادید | حمید صفت، خواننده رپ که حدود سه سال است به اتهام قتل ناپدری اش به قید وثیقه آزاد شده، حالا با دستور قاضی پرونده به زندان بازگشت تا تکلیف پرونده او مشخص شود. پرونده‌ای که ۴۳ ماه از باز شدن آن می‌گذرد و منتظر تعیین تکلیف از سوی هیات قضایی است.

به گزارش فرادید؛ ۲۲ مرداد ماه ۹۶ بود که رسانه‌ها خبر دستگیری حمید صفت به اتهام قتل ناپدری اش (هوشنگ) را منتشر کردند. خبری که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پیچید و واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت.

همان زمان پزشکی قانونی اعلام کرده ‌بود که نا پدری حمید صفت به دلیل «خونریزی و آسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت به آهیانه راست متوفی» فوت کرده‌است.

اما با اعتراض و شکایت خانواده حمید صفت و وکیل او، پرونده دوباره به کمیسیون‌های پزشکی رفت و در نهایت اعلام شد که بیماری‌های زمینه‌ای متوفی مانند فشار خون، بیماری قلبی و ... نیز در مرگ وی دخیل بوده و ضرباتی که روز حادثه به متوفی وارد شده به‌تن‌هایی عامل کشنده نبوده است.

با این وجود یک سال پس از این حادثه، حمید صفت با قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

ماجرای دستگیری دوباره حمید صفت چیست؟ جلسه رسیدگی به پرونده حمید صفت در شبعه دهم کیفری تهران؛ روز گذشته
البته این آزادی پس از گذشت ۴۳ ماه و با محاکمه او در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران دوباره به بازداشت ختم شد. براساس گزارش ها حمید صفت ظهر دوشنبه هفته جاری و به دستور قاضی پرونده به زندان بازگشت.

هر چند حمید صفت اتهام قتل را قبول ندارد و می‌گوید: «راستش اتهام قتل عمد را قبول ندارم. مثل همه درگیری و دعوا‌ها ما به هم پرخاش کردیم. من او را هل دادم، اما ضربه‌ای به سر او وارد نکردم. یک گلدان روی اوپن آشپزخانه بود. آن را برداشتم و به سمت دیوار مخالف هوشنگ پرتاب کردم. یکی دو بار هم با کف دست به صورتش زدم و او را هل دادم. فقط می‌خواستم او را هل بدهم نه اینکه به او ضربه‌ای وارد کنم.»

اختلاف بر سر بیماری زمینه‌ای مقتول!
حمید صفت و وکیل او معتقدند که بیماری زمینه‌ای در مرگ هوشنگ (ناپدری) موثر بوده است. از این رو دعوای میان حمید صفت و ناپدری تنها مقصر بخشی از مرگ هوشنگ است. آن‌ها از ابتدای تحقیقات دادگاه روی این پرونده تاکید دارند که قتل به صورت غیر عمد رخ داده است.

آن‌ها تلاش دارند تا از این طریق، قتل عمد پرونده را به غیر عمد تغییر دهند. در این صورت حکم اعدام قتل عمد به حبس و جریمه قتل غیر عمد تغییر خواهد کرد.
در بند «پ» ماده‌ ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی درباره عمدی بودن عمل متهم آمده‌است: «هرگاه مرتکب قصد ارتکاب جنایت واقع شده یا نظیر آن را نداشته و کاری را هم که انجام داده است، نسبت به افراد متعارف نوعاً موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن نمی‌شود لکن در خصوص مجنی علیه، به علت بیماری، ضعف، پیری یا هر وضعیت دیگر یا به علت وضعیت خاص مکانی یا زمانی نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آن می‌شود، مشروط بر آنکه مرتکب به وضعیت نامتعارف مجنی علیه یا وضعیت خاص مکانی یا زمانی آگاه و متوجه باشد.»

عزیزمحمدی وکیل حمید صفت در جلسه تازه محاکمه موکلش گفته که «بیماری زمینه‌ای مقتول در مرگ او بی‌تأثیر نبوده است. اگر او بیماری زمینه‌ای نداشت الان زنده بود. برای همین نمی‌توان به قطع گفت که عمل موکل من قتل عمد محسوب می‌‎شود. چون او طبق نظریه پزشکی قانونی فقط چند درصد را در مرگ هوشنگ مقصر بوده است. به همین دلیل از دادگاه تقاضای بررسی بیشتر و صدور حکم عادلانه دارم.»

حمید صفت نیز در این رابطه به تازگی می گوید که «من فقط می‌دانستم او بیماری قند دارد. نمی‌دانستم چه دارویی مصرف می‌کند. از داروهایش خبر نداشتم. حتی نمی‌دانستم داروی انعقاد خون چیست. حتی خودم چند بار برایش سرنگ قلمی انسولین خریدم. من همان شب که با هوشنگ درگیر شدم، فهمیدم که او بیمار است. همان شب به خانه دایی‌ام رفتم. آنجا بود که مادرم گفت هوشنگ در بیمارستان بستری شده، چون دارو مصرف می‌کرده و دچار خونریزی مغزی شده است.»

ماجرای دستگیری دوباره حمید صفت چیست؟
هر چند فرزندان مقتول این مسئله را قبول ندارند و معتقدند که حمید صفت از بیماری زمینه‌ای پدرشان آگاه بوده است.

سهیل فرزند مقتول می‌گوید: «از حمیدصفت بابت قتل عمدی پدرم شکایت دارم. حمید با پدرم زندگی می‌کرد. سال‌ها با او بود. برای همین می‌دانست که پدرم بیمار است و دارو مصرف می‌کند. با این حال با او درگیر و باعث مرگ او شد.»

وکیل آن‌ها هم معتقد که حمیدصفت با وجود اینکه می‌دانست مقتول بیماری زمینه‌ای دارد، با این حال با او درگیر شد.
با این حال او به دادگاه گفته است که مقتول نقش پدرخوانده او را داشت و برای همین درخواست اشد مجازات را برای متهم دارد.

در نهایت، قاضی متین راسخ، رئیس شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران دستور بازداشت حمید صفت را صادر کرد تا هیأت قضایی حکم این پرونده را صادر کند.
حمید صفت کیست؟

«حمیدرضا امیری صفت» که حالا در شبکه های اجتماعی به »حمید صفت« شهرت دارد، متولد ۱۸ مرداد ۱۳۷۲ در تهران است. او خواننده رپ فارسی و هیپ هاپ است که هواداران زیادی دست و پا کرده است.

پدر و مادر صفت وقتی او کودک بود از هم جدا شدند. مادر او در حدود سال ۱۳۸۴ با مردی به نام هوشنگ ازدواج کرد.

صفت قرار بود از جمله بازیگران نمایش لامبورگینی به کارگردانی سیامک صفری باشد که در مجموعهٔ شهرزاد تهران روی صحنه رفت. از آن‌جا که رپر‌ها در ایران مجاز به اجرا نیستند، او فقط یک شب روی صحنه رفت و از آن به بعد از همراهی این گروه محروم شد.

اینستاگرام حمید صفت هم اکنون بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار دنبال کننده دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید