۷ نکته برای خانه تکانی عید

۷ نکته برای خانه تکانی عید

کارآمدترین روش خانه تکانی این است که به‌جای تمیز کردن هر اتاق (آشپزخانه، دستشویی و اتاق خواب) و رفتن به سراغ اتاق بعدی، یک فعالیت مشخص را انتخاب کرده (گردگیری، جاروبرقی کشیدن، تی کشیدن) و آن را در تمام اتاق‌ها انجام دهید. انجام این کار باعث می‌شود تا احساس نکنید که در یک چرخه تمیزکاری بی‌پایان گیر کرده‌اید و مرتبا کار‌های مشابه را تکرار می‌کنید.

کد خبر : ۹۱۴۹۱
بازدید : ۵۸۹۸

۷ نکته برای خانه تکانی عید

هر خانه‌ای به تدریج و پس از مدتی استفاده به‌هم ریخته و کثیف می‌شود، به خصوص پس از یک زمستان سرد. انجام دادن منظم روتین‌های لباسشویی، شستشوی ظروف و جارو کردن کف کمک زیادی به تمیز نگه داشتن منزل می‌کند، اما خوب است که حداقل سالی یک‌ بار به سراغ آن نقاطی از منزل خود بروید که در تمیزکاری‌های معمولی نادیده گرفته می شوند. با رعایت 7 نکته زیر برای خانه تکانی عید، منزل خود را برای فصل جدید آماده کنید.

نکات تمیز کردن سریع خانه

۱- به‌جای یک اتاق در آن واحد، کل خانه را تمیز کنید

کارآمدترین روش خانه تکانی این است که به‌جای تمیز کردن هر اتاق (آشپزخانه، دستشویی و اتاق خواب) و رفتن به سراغ اتاق بعدی، یک فعالیت مشخص را انتخاب کرده (گردگیری، جاروبرقی کشیدن، تی کشیدن) و آن را در تمام اتاق‌ها انجام دهید. انجام این کار باعث می‌شود تا احساس نکنید که در یک چرخه تمیزکاری بی‌پایان گیر کرده‌اید و مرتبا کار‌های مشابه را تکرار می‌کنید.


۲- تمام ابزار‌های خانه تکانی را در یک ظرف جمع کنید

چه از یک سطل استفاده کنید و چه از سبد، در دسترس نگه داشتن هرآنچه برای تمیز کردن احتیاج دارید در یک ظرف قابل حمل، کار را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند. با این کار، در حین خانه تکانی وقت خود را با جستجو برای ابزار‌های مختلف هدر نمی‌دهید و دیگر نگران جمع‌آوری آن‌ها پس از اتمام خانه تکانی نخواهید بود.
۷ نکته برای خانه تکانی عید
۳- آینه‌ها و شیشه‌ها را پاک کنید

تمیز کردن پنجره‌ها بسیار ساده است و نتیجه‌ای قابل مشاهده دارد. ابتدا لبه‌های پنجره و طاقچه را با جاروبرقی پاک کنید. سپس پنجره‌ها را با استفاده از یک شیشه پاک کن مناسب از بالا به پایین خیس کنید. اجازه دهید شیشه پاک کن برای حدود یک دقیقه روی شیشه‌ها باقی بماند، سپس آن را از روی شیشه‌ها پاک کنید. اگر دو طرف شیشه را در جهت‌های مخالف تمیز کنید، تشخیص دادن رگه‌ها ساده‌تر خواهد شد.

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اطمینان از تمیز شدن آسان شیشه‌ها، استفاده از شیشه پاک کن هوم پلاس است. شیشه پاک کن ضد گرد و غبار و ضد بخار هوم پلاس علاوه بر پاک کنندگی سطوح، مانع تشکیل بخار و نشستن زود هنگام گرد و غبار بر روی آینه و شیشه می‌گردد. همچنین مانع ایستادن قطرات باران بر روی شیشه می‌شود که این ویژگی شیشه پاک کن هوم پلاس را به بهترین محصول برای شستشوی شیشه در فصل‌های بارانی تبدیل کرده است. کیفیت بالای مواد به کار رفته در این محصول باعث شده است که پس از استفاده از آن روی هر نوع سطح، اثری از دستمال یا رد مات مواد آن باقی نماند و سطوح کاملا تمیز و براق شوند.

۴- کانتر آشپزخانه و سطوح پراستفاده را ضدعفونی کنید

به سراغ تمام اتاق‌ها رفته و سطوح سخت را با استفاده از یک پاک کننده چند منظوره مناسب پاک کنید؛ از کانتر آشپزخانه، میز‌های عسلی و کابینت گرفته تا دستگیره‌های در، کلید‌های روشنایی، ریموت تلویزیون و تلفن. برخی از این سطوح را پس از تمیز کردن، ضدعفونی نیز کرده و از عدم انتقال میکروب از طریق سطوح پراستفاده اطمینان حاصل کنید. در انتخاب پاک کننده چند منظوره مناسب باید به سازگاری با سطوح مختلف و قدرت پاک کنندگی محصول توجه داشته باشید.
۷ نکته برای خانه تکانی عید
پاک کننده چند منظوره هوم پلاس به اندازه کافی ملایم است تا به سطوح مختلف آسیبی وارد نکند، اما در عین حال آنقدر قدرتمند و موثر است که چربی‌ها، لکه‌ها و آلودگی‌ها را ازبین ببرد. فرمولاسیون پاک کننده چند منظوره هوم پلاس، حاوی عناصر چربی‌زدا، ضدعفونی کننده ملایم و و براق‌کننده است و علاوه بر قدرت چربی زدایی قوی و از بین بردن لکه‌های سرسخت، برای تمیز کردن سطوح مختلف نظیر کاشی، سرامیک، اجاق گاز، دیوار روغنی، سینک ظرفشویی، سطوح مختلف چوبی و … مناسب است. پاک کننده چند منظوره هوم پلاس همچنین می‌تواند لکه‌های سرسخت و مقاوم و لکه‌های حاصل از دوده اجاق گاز را نیز به‌طور موثر از بین ببرد.

پاک کننده چندمنظوره هوم پلاس با توان ازبین بردن ۹۹٫۹٪ میکروب‌ها، نه‌تن‌ها انواع سطوح را از آلودگی‌های قابل مشاهده پاک می‌کند، بلکه یک محصول کارآمد برای ضدعفونی کردن سطوح نیز به‌شمار می‌رود. این پاک کننده می‌تواند تنها ابزاری باشد که برای پاک کردن ویروس‌ها و میکروب‌ها از روی سطوح نیاز دارید.

به دلیل فرمول ویژه و منحصر به فرد و عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر و خورنده، این پاک کننده به سطوح و وسایل مختلف خانه آسیبی وارد نمی‌کند و خیالتان بابت استفاده از آن روی تمام سطوح آلوده راحت خواهد بود.
۷ نکته برای خانه تکانی عید

۵- از شوینده لباس، سفید کننده و نرم کننده پارچه مناسب استفاده کنی

هنگامی که آماده شستن لباس‌ها شدید، آن‌ها را بدون توجه به نوع و مقدار شوینده درون ماشین لباسشویی قرار ندهید. یک پودر لباسشویی مناسب، باید توان سفیدکنندگی البسه سفید را داشته باشد و در هر دمایی یک چرخه شستشوی کامل و آسان را در اختیار شما قرار دهد. پودر لباسشویی هوم پلاس با ایجاد کف مناسب و کنترل شده از سر ریز شدن کف از ماشین لباسشویی جلوگیری کرده و فرایند آبکشی را با میزان کمتری از آب به اتمام می‌رساند. پودر لباسشویی هوم پلاس به خوبی در آب سرد فعال می‌شود و به همین دلیل خبری از باقی ماندن لکه‌ای از پودر لباسشویی پس از شستشو نخواهد بود. همچنین به دلیل عدم استفاده از فسفات در فرمولاسیون پودر لباسشویی هوم پلاس، این شوینده علاوه بر تحریک نکردن پوست، با محیط زیست نیز سازگار است. پودر لباسشویی هوم پلاس به علت دارا بودن سفید کننده بر پایه اکسیژن، البسه سفید را سفیدتر و البسه رنگی را درخشان‌تر می‌کند و شما را از استفاده کردن از شوینده‌های اضافی بی‌نیاز می‌کند.

  • چه مقدار شوینده؟ مقدار پودر لباسشوییِ موردنیاز، به حجم لباس‌های کثیف بستگی دارد. همیشه دستورالعمل‌های موجود بر روی بسته‌بندی شوینده لباس را بخوانید تا از مقدار مناسب شوینده مطلع شوید.
  • از سفیدکننده استفاده کنیم یا نه؟ اگر سبدی از لباس‌هایی بسیار کثیف دارید، یا دوست دارید لباس‌های سفیدتان تا حد ممکن سفید باشند، می‌توانید از سفیدکننده استفاده کنید. اما مراقب باشید، همه سفیدکننده یکسان نیستند و برخی از آن‌ها آسیب زیادی به رنگ لباس‌ها وارد می‌کنند.
  • استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید. اگر دوست دارید حوله‌های شما نرم و دارای پف باشند، مقداری نرم کننده پارچه به چرخه شستشو اضافه کنید. بسیاری از ماشین‌های لباسشویی یک محفظه مخصوص نرم کننده مایع دارند. کافی است در ابتدای چرخه شستشو این محفظه را پر کنید تا دستگاه در زمان مناسب به‌طور خودکار آن را آزاد کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید