هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۲/۲۰

هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۲/۲۰

امروز ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ بر اساس گزارش سازمان هواشناسی ایران در نواحی شمالی کشور و دامنه‌های زاگرش بارش باران رخ خواهد داد.

کد خبر : ۹۱۵۲۱
بازدید : ۵۳۱۴
فرادید | بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی ایران، امروز ۲۰ اسفندماه در نوار شمالی کشور و از بعداز ظهر در بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

از اوایل وقت پنجشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و موجب بارش باران و برف در نواحی شمال غرب و غرب کشور خواهد شد.

فعالیت این سامانه در بعد از ظهر پنجشنبه شدت یافته و علاوه بر مناطق ذکر شده به تدریج در بخش‌هایی از دامه‌های البرز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و نواحی مرکزی کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

جمعه بر شدت و گستره فعالیت این سامانه افزوده شده و به جز جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب، سایر مناطق کشور تحت تأثیر قرارا خواهد گرفت.
به گزارش فرادید به نقل از سازمان هواشناسی؛ با حرکت شرق سوی سامانه از بعد از ظهر شنبه از شدت آن در نواحی غربی کاسته شده و فعالیت آن به سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور محدود می‌شود. این سامانه در اواخر وقت شنبه از مرز‌های شرقی کشور خارج می‌شود و روز یکشنبه برای غالب نقاط کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش بینی می‌شود.

شایات ذکر است با ورود سامانه از روز پنجشنبه برای نواحی غرب و بخش‌هایی از شمال غرب کشور وزش باد شدید انتظار می‌رود و طی روز جمعه با گسترش سامانه در کشور، سرعت وزش باد افزایش یافته که موجب خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و کولاک برف در ارتفاعات و کاهش دید افقی خواهد شد.

همچنین شنبه برای نواحی جنوبی و نیمه شرقی کشورافزایش سرعت وزش باد همراه با گردو خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

از پنجشنبه تا شنبه با عبور سامانه برای غالب مناطق کشور، کاهش محسوس دمای هوا پیش بینی می‌شود و از بعداز ظهر یکشنبه روند افزایش دما انتظار می‌رود.

دریای خزر از بعد ازظهر پنجشنبه تا اوایل وقت شنبه مواج و توفانی است. همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید