ایرانی‌هایی که همه را انگشت به دهان می‌کنند!

ایرانی‌هایی که همه را انگشت به دهان می‌کنند!

مهدی طارمی مهاجم ایرانی این تیم در نیمه اول عملکرد درخشانی داشت و دومین بازیکن برتر تیمش بود. او یک پنالتی برای تیمش به دست آورد و یک توپ هم به تیر دروازه شزنی زد، اما در اواسط نیمه دوم کاری کرد تا همه انگشت به دهان بمانند.

کد خبر : ۹۱۵۲۶
بازدید : ۴۳۵۴
اخراج مهدی طارمی در مقابل یوونتوس

درست در لحظات حساس و سخت فوتبال تنها یک فوتبالیست ایرانی می‌تواند تصمیم احساسی بگیرد و کاری انجام دهد که همه انگشت به دهان بمانند.

دیشب (سه‌شنبه) یک شگفتی در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا اتفاق افتاد و یوونتوسی‌ها توسط پورتو از دور رقابت‌ها کنار رفتند. کمتر کسی می‌توانست پیش بینی کند که تیم ۱۰ نفره کنسیسائو در تورین بتواند از پس شاگردان آندره‌آ پیرلو برآید و به جمع هشت تیم برتر راه پیدا کند. پورتو درخشان ظاهر شد، اما یک حرکت اشتباه باعث ۱۰ نفره شدن و سخت‌تر شدن کار آن‌ها برای ادامه بازی شد.

مهدی طارمی مهاجم ایرانی این تیم در نیمه اول عملکرد درخشانی داشت و دومین بازیکن برتر تیمش بود. او یک پنالتی برای تیمش به دست آورد و یک توپ هم به تیر دروازه شزنی زد، اما در اواسط نیمه دوم کاری کرد تا همه انگشت به دهان بمانند.
طارمی در فاصله سه دقیقه دو کارت زرد دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد. او پس از سوت داور و توقف بازی زیر توپ زد تا با دریافت کارت زرد دوم از بازی خارج شود.

پورتو در نهایت خوش شانس بود و به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کرد، اما با این وجود حرکت غیرحرفه‌ای که در آن شرایط فقط از مهدی طارمی بر می‌آمد و باعث شد شاگردان سرجیو کنسیسائو برای ادامه بازی تحت فشار بیشتری از سوی یاران رونالدو قرار بگیرند.
طارمی تنها یکی از فوتبالیست‌های ایرانی است که در بازی‌های بزرگ و در لحظات خاص چنین کاری را می‌تواند انجام دهد و به تیمش ضربه مهلکی وارد کند.

۲۳ ژانویه ۲۰۱۵، مصاف ایران و عراق در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا؛ مهرداد پولادی در این صحنه که به دنبال توپ بود، با گرفتن توپ توسط یاسین، با دروازه‌بان عراق برخورد کرد. لحظاتی بعد این دروازه‌بان مهرداد پولادی را هل داد و پولادی نیز با این که می‌دانست یک کارت زرد گرفته، خود را نقش زمین کرد و با دریافت کارت زرد دوم به دلیل تمارض، مسبب ۱۰ نفره شدن تیم‌ملی در رقابتی شد که ایران به راحتی می‌توانست تیم مقابلش را شکست دهد.

۲۸ ژانویه ۲۰۱۹، مصاف ایران و ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا؛ همه چیز تا حدودی به نفع ایران می‌چربید. شاگردان کی‌روش با یک بازی حساب شده و دقیق و خلق چند موقعیت خوب جریان بازی را به نفع خود جلو برده بودند، اما دقیقه ۵۵ برای ژاپن همان دقیقه ۴۲ برای عراق بود منتها در شکل و فرمی زیباتر برای ژاپن!

حسین کنعانی‌زادگان، مدافع باشگاه ماشین‌سازی تبریز و همین طور بازیکن مورد علاقه کارلوس کی‌روش در دقیقه ۵۵ بازی، قرار بود تاکومی مینامینو، مهاجم پیش‌تاخته ژاپن را پوشش دهد. مهاجم ژاپنی نقش زمین شد. کنعانی‌زادگان و دیگر مدافعان بدون این که صدایی از سوت داور بشنوند، به سمت داور هجوم آورند، ولی این پایان کار نبود.
تاکومی مینامینو بعد از زمین خوردن، دوباره بلند شد و به سمت توپ در گوشه‌ی زمین رفت و زمینه‌ساز گل یویا اوساکو در این بازی شد و موجب شد شیرازه ایران از هم بپاشد.

۳ نوامبر ۲۰۱۸، مصاف پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا؛ سیامک نعمتی در حساس‌ترین بازی تاریخ فوتبال خود بدترین اشتباه ممکن را انجام داد. بازیکن پرسپولیس در شرایطی که می‌دانست یک اخطار در پرونده انضباطی خود دارد در صحنه‌ای کنترل عصبی خود را از دست داد و با حرکت بی موردی که روی بازیکن کاشیما انجام داد زمینه اخطار دوم و کارت قرمز را فراهم کرد تا این شوک از شوک خوردن دو گل برای برانکو و شاگردانش ویرانگرتر باشد، چون در روز‌هایی که پرسپولیس با کمبود بازیکن روبرو بود از دست دادن مهره‌ای همچون سیامک نعمتی بدترین ضربه را بر پیکره قهرمان لیگ در بازی برگشت وارد کرد.

پس از تکرار این اتفاق باز هم به فکر فرو خواهیم رفت که چرا فوتبالیست‌های ایرانی در حساس‌ترین شرایط ممکن بد‌ترین تصمیم‌ها را می‌گیرند. کاری که طارمی در دیدار مقابل یوونتوس انجام داد باز هم ممکن است در آینده تکرار شود و مهم‌ترین نکته این است که اتفاق دیشب یک مشکل ریشه‌ای را در فوتبال ایران مشخص کرد.

عملکرد احساسی بازیکنان ایرانی در بازی‌های مهم و حساس نشان از تفکر غیر حرفه‌ای آن‌هاست. اگر این فوتبالیست‌ها در سنین پایه در فضایی حرفه‌ای کار می‌کردند و اصول فوتبالی را همواره از دوران کودکی و نوجوانی رعایت می‌کردند در مهم‌ترین بازی‌ها می‌توانستند ناجی تیم‌شان لقب بگیرند نه این‌که با یک اشتباه غیرقابل باور کار تیم‌شان را سخت کنند یا دلیل شکست شوند.

حرفه‌ای شدن تفکران فوتبالیست‌های ایرانی در سنین پایه می‌تواند این مشکل و این تصمیمات احساسی را از ریشه بخشکاند. باید عزمی جدی در این رابطه جزم شود تا استعداد‌های فوتبال پایه در کنار فوتبال، یک زندگی حرفه‌ای را تجربه کنند و بتوانند در بزرگسالی ستاره درخشانی در بازی‌های بین‌المللی باشند.

۰
نظرات بینندگان
  • حسین پورزاد پرسپولیس ارسالی در

    عاقبت این فوتبال ایران خدا بخیر کن با این بازیها واین میزبانی که همش لابی گری فدراسیون فوتبال اسیاست که ی جوری فوتبال ایران نابود کنند باید همه باشگاههای ایران وفدراسیون فوتبال ایران ی فکر اساسی به حال فوتبال ایران کنند وگرنه برای چند سال بعد بیچارگی وبدبختی های فوتبالیست ها وفوتبال ایران شروع میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید