حضور احسان علیخانی در دورهمی

حضور احسان علیخانی در دورهمی

ویژه فصل چهارم این برنامه تلویزیونی که احسان علیخانی میهمان این برنامه است، روز ۳۰ اسفندماه مقارن با لحظه سال تحویل این برنامه روی آنتن خواهد رفت؛ بنابراین بعد از سال تحویل، ویژه برنامه شبکه نسیم، قسمت آخر و ویژه «دورهمی» مهران مدیری خواهد بود

کد خبر : ۹۱۵۴۳
بازدید : ۲۱۷۷۹
حضور احسان علیخانی در دورهمی
فرادید | باتوجه به پایان یافتن روز‌های آخر سال، شبکه نسیم برنامه‌هایی برای تحویل سال در نظر گرفته که دورهمی یکی از برنامه‌های مورد نظر این شبکه است. درواقع در این قسمت از برنامه که بعنوان آخرین قسمت برنامه دورهمی در سال ۹۹ خوانده می‌شود، از احسان علیخانی مجری مطرح کشور خواسته شده تا بعنوان مهمان در این برنامه حضور یابد.

به گزارش فرادید، مدتی پیش محمد احسانی مدیر شبکه نسیم در حاشیه بازدید از پشت صحنه برنامه‌های نوروزی شبکه نسیم اعلام کرده بود که احسان علیخانی مهمان آخرین قسمت این فصل دورهمی می‌شود. این ویژه برنامه دورهمی روز ۳۰ اسفند و بعد از تحویل سال جدید از شبکه نسیم پخش خواهد شد و مخاطب می‌تواند ساعاتی بعد به تماشای این برنامه بنشیند.



محمد احسانی می‌گوید که «همان‌طور که قبلاً اشاره کردم عید نوروز «دورهمی» نداریم، اما قسمت آخر و ویژه فصل چهارم این برنامه تلویزیونی که احسان علیخانی میهمان این برنامه است، روز ۳۰ اسفندماه مقارن با لحظه سال تحویل این برنامه روی آنتن خواهد رفت؛ بنابراین بعد از سال تحویل، ویژه برنامه شبکه نسیم، قسمت آخر و ویژه «دورهمی» مهران مدیری خواهد بود.»

همچنین مدیر شبکه نسیم به پخش برنامه خندوانه که از چهارشنبه ۲۰ اسفند شروع می‌شود اشاره کرد و گفت که این برنامه به صورت هفتگی ادامه پیدا می‌کند.

طبق گفته‌های او خندوانه در حضور تماشاگران ضبط شده و در این برنامه شیوه‌نامه‌ها رعایت شده و تماشاگران ماسک دارند. احسانی می‌گوید که قسمت اول برنامه خندوانه را دیده و اعتقاد دارد که برنامه خوبی شده است. در فصل جدید، «خنداننده شو» یکی از بخش‌های خندوانه است.
احسانی به فیلم‌هایی که برای شبکه نمایش در ایام نوروز ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است اشاره کرد و گفت: «در شبکه نمایش فیلم‌های خوبی از طرف اداره کل تأمین و رسانه بین‌الملل صداوسیما تهیه شده است. ۱۵ فیلم جدید از کشور‌های مختلف را برای پخش در نظر گرفته‌ایم. همچنین بخش ویژه فیلم‌های نوستالژیک (خاطره‌انگیز) ایرانی هر روز ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.»

البته مدیر شبکه «نسیم» از پشت صحنه برنامه‌های نوروزی این شبکه که شامل هوش برتر، شوتبال و کودک شو می‌شوند نیز بازدید به عمل آورده بود.

حضور احسان علیخانی در دورهمی
جزئیات برنامه دورهمی

دورهمی نام یک برنامه تلویزیونی با اجرا و کارگردانی مهران مدیری است که اولین پخش‌های آن از ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ با تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی و هاشم رضایت در شبکه نسیم شروع شده بود.
ابتدا قرار بود که مهراب قاسم خانی کارگردانی این برنامه را بر عهده داشته باشد و ۱۳ قسمت را نیز کارگردانی کرد، اما پس از مدتی به دلیل برخی مشکلات مهران مدیری مسئولیت کارگردانی را عهده دار شد.

طبق ادعای عوامل ساخت برنامه دورهمی، در شروع کار هدف سازندگان ارائه مجموعه‌ای تلویزیونی با ساختاری کاملاً متفاوت نسبت به سایر آثار نمایشی پیشین تلویزیون بوده است که با گذشت زمان، این ادعا عملی نشده بود.

دورهمی بعنوان یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون کشور شناخته می‌شود که علاوه بر مهران مدیری در مقام طراح، کارگردان، مجری و بازیگر؛ بازیگران مطرحی نظیر سیامک انصاری، شقایق دهقان، رامین ناصرنصیر، الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری، مهران رنجبر، سروش جمشیدی، مه‌لقا باقری، سحر ولدبیگی نیز در این برنامه حضور داشته اند.

گروه نویسندگان برنامه دورهمی عبارتند از امیر وفایی، الهه زارع نژاد، محمد صفاجویی، هدی ایزدی، سعید هوشیار، احسان ابراهیمی، زهرا افشار و فاطمه راست‌گفتار که بجز آن‌ها فرهاد مدیری (فرزند مهران مدیری) نیز بعنوان آهنگساز در این برنامه حضور داشته است.

در فصل‌های اول برنامه دورهمی بازیگران ثابتی به ایفای نقش می‌پرداختند و در هر قسمت یک مهمان نیز به برنامه دعوت می‌شد که با حضور در مقابل دوربین سعی داشت تا همراه با سایر بازیگران یک فضای شیرین و کمدی را ایجاد کنند.

اما در فصل‌های بعدی تعداد بازیگران بخش‌های نمایشی به تدریج کمتر شد و در فصل‌های اخیر، آیتم نمایشی که پر طرفدار‌ترین آیتم این برنامه بود به کلی حذف و برنامه منحصر به استندآپ‌های مجری، گفتگو با مهمان یا تماشاگران و خواندن نظرات تماشاچیان منزل (کامنت‌ها) جایگزین آن شد.

حضور احسان علیخانی در دورهمی
احسان علیخانی کیست؟

احسان علیخانی متولد ۱۵ آبان ۱۳۶۱ در تهران، تهیه‌کننده، مجری مطرح تلویزیون، دستیار کارگردان و کارگردان است. او فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران بوده و نخستین برنامه زنده‌ی علیخانی به عنوان مجری، سال ۱۳۸۰ پخش شد.

این مجری جوان برنامه‌هایی همچون صبح آمد، ماه عسل، سه ستاره، بهار نارنج، عصر جدید و… را اجرا کرده. او نخستین بار در برنامه تلویزیونی پسر‌های ایرونی، به عنوان مجری، مقابل دوربین قرار گرفت و پس از آن نیز با اجرای برنامه «جزر و مد» و ماه عسل به چهره رشناس کشور تبدیل شد.

احسان علیخانی در حال حاضر به عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و مجری برنامه استعدادیابی عصر جدید فعالیت می‌کند، تاکنون دو فصل ازاین برنامه ساخته و پخش شده‌است. او در دفتر یکی از فیلمسازان به عنوان یکی از اعضای گروه صحنه و دستیار کارگردان فعالیتش را آغاز کرده بود، اما پس از مدتی سپس به تلویزیون وارد می‌شود و به ساخت کار‌های تبلیغاتی، تیزرسازی و مستند‌های کوتاه مشغول می‌شود.

او در سریال پرونده‌های مجهول به کارگردانی جمال شورجه هم کار بازیگری را برعهده داشت و هم دستیار کارگردان بود. می‌گوید نقش خیلی بدی داشتم و به عنوان مواد فروش پارک، نقش اول‌های سریال را معتاد می‌کردم.


از فعالیت‌های احسان علیخانی می‌توان به «عصر جدید «مجری و تهیه‌کننده برنامه» (شبکه ۳)»، «استودیو عصر جدید «مجری و تهیه‌کننده برنامه» (شبکه ۳)»، «هشتگ عصر جدید «مجری و تهیه‌کننده برنامه» (شبکه ۳)»، «عصر جدید «مجری و تهیه‌کننده برنامه» (ویژه برنامهٔ تحویل سال ۱۳۹۸ شبکه ۳)»، «مستند عصر جدید «مجری، تهیه‌کننده و کارگردان مستند» (شبکه ۳)»، «عصر جدید آنلاین «تهیه‌کننده برنامه» (روبیکا)»، «بهار نارنج «مجری و تهیه‌کننده برنامه» (ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۷ شبکه ۳)»، «تهیه‌کنندهٔ فیلم سینمایی (بدون تاریخ، بدون امضاء) - ۱۳۹۵»، «ماه عسل (۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۸۸، ۱۳۹۰، ۱۳۹۲، ۱۳۹۳، ۱۳۹۴، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۷)»، «طراح، تهیه‌کننده و مجری برنامه ماه عسل (ویژه برنامه ماه رمضان شبکه سه) سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳، ۱۳۹۴، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۷» اشاره کرد.

از دیکگر فعالیت‌های او می‌توان «سه ستاره «مجری و تهیه‌کننده برنامه» (۱۳۹۳)»، «تهیه‌کننده و مجری ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۸»، «پشت صحنه (۱۳۹۱، ۱۳۹۲)»، «بهار نارنج (ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۴)»، «دو نیمه سیب (۱۳۹۰، ۱۳۹۱، ۱۳۹۲)»، «جزر و مد (۱۳۸۴، ۱۳۸۵)»، «صبح آمد (۱۳۸۳)»، «صبح بخیر ایران»، «پسرای ایرونی (تابستان ۱۳۸۳)»، «قله‌های افتخار، باشگاه مهرورزان»، «تهیه‌کننده برنامه‌های محرمانه - عطر بارون - مثل هیچ‌کس - نور بالا - لطفاً ملاحظه شود»، «کارگردانی مستند‌های شیخ بهایی - المپیاد فیزیک اصفهان»، «کارگردانی ۲ دورهٔ جشن سالگرد شبکه سه» و «کارگردانی ۲ دورهٔ جشن قهرمان قهرمانان»، «بیستمین جشن حافظ (مجری مراسم)» را نام برد.
۰
نظرات بینندگان
  • هستی ارسالی در

    سلام من از آقای احسان علیخانی و مهران مدیری به شدت خوشم میاد

  • علی ارسالی در

    دورهمی اگه توعیدپخش میشد خیلی بهتربود اصلا ازرامبدجوان خوشم نمیاد برنامهرمسخره ای هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید