همه چیز درباره بازگشت سریال پایتخت به تلویزیون

همه چیز درباره بازگشت سریال پایتخت به تلویزیون

تلویزیون می گوید: «تصمیم ما برای ساخت سریال «پایتخت ۷» جدی است و به این منظور صحبت‌هایی شده است، اما به این دلیل که عجله نکنیم و فیلمنامه درستی نگارش شود، فصل هفتم این سریال را برای نوروز ۱۴۰۰ نداشتیم. در مورد بازگشت بازیگران ممنوع التصویر به تلویزیون نگاه ما کریمانه و همدلانه است و از هر خطا و اشتباهی یک نقطه نمی‌سازیم. هرقدر چهره‌های هنری همراه‌تر با سیاست‌های ما باشند، ما حضورشان را در رسانه ملی سرمایه می‌دانیم؛ بنابراین نگاه صفر و صدی نیست.»

کد خبر : ۹۱۶۱۶
بازدید : ۸۱۳۸
فصل هفتم پایتخت ساخته می‌شود؟
فرادید | فصل ششم مجموعه تلویزیونی پایتخت که از پنجشنبه به مناسبت مبعث پیامبر آغاز شده، بطور خلاصه و در قالب ۷ قسمت ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه یک پخش می‌شود. پس از پایان یافتن این ۷ قسمت، دو قسمت پایانی فصل ششم که از سال گذشته دست اندرکاران پایتخت وعده ساحتش را داده بودند ۲۹ و ۳۰ اسفند ۹۹ پخش خواهد شد.

به گزارش فرادید، دو قسمت پایانی پایتخت ۶ در روز‌های پایانی سال و در رامسر فیلمبرداری شده است. بنابر اعلام دست اندرکاران پایتخت ۶، داستان دو قسمت پایانی فصل ششم این سریال با نگاهی طنزآمیز به برخی مسائل و حواشی کرونا ساخته شده و درحقیقت روند قصه ۱۵ قسمت قبلی مجموعه تلویزیونی پایتخت ۶ را تکمیل خواهد کرد.

محسن تنابنده نیز تصویری از خودش که در روز‌های ضبط سریال پایتخت قرار دارد، در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و مردم را از ساخت این سریال مطلع ساخت.
فصل هفتم پایتخت ساخته می‌شود؟

چندی پیش الهام غفوری تهیه‌کننده پایتخت به مراحل ساخت دو قسمت پایانی پایتخت ۶ اشاره کرده بود و گفت که «مدتی است که تصویربرداری دو قسمت پایانی فصل ششم در مازندران آغاز شده، کاری که به خاطر کرونا ناتمام ماند و حالا کار شروع شده تا پرونده فصل ششم بسته شود. لوکیشن ضبط سریال پایتخت ۶ در رامسر است و تاکنون ۸۰ درصد از تصویربرداری این سریال پیش رفته است.»

در مدتی که قرار بود قسمت‌های پایانی پایتخت ۶ و فصل هفتم این سریال ساخته شود، مجموعه تلویزیونی پایتخت با حواشی بسیاری همراه شد که همین امر باعث شد تا در این دو قسمت جدید مهران احمدی بازیگر نقش بهبود، سارا و نیکا فرقانی ایفاگران نقش سارا و نیکا دختران نقی معمولی حضور نداشته باشند.


فصل هفتم پایتخت ساخته می‌شود؟

سیروس مقدم، کارگردان مجموعه تلویزیونی پایتخت و سازنده آثاری همچون اغما، مدینه، چک برگشتی، روز حسرت و ... پیش از آغاز تصویربرداری ۲ قسمت پایانی با رییس صداوسیما دیدار داشت که در نهایت مدیر روابط عمومی معاونت سیما به سیاست تلویزیون برای ادامه فصل‌های پایتخت اشاره کرده بود.

طبق اعلام مدیر روابط عمومی سیما، این مجموعه نمایشی در فصل‌های گذشته الگوی موفقی در سریال سازی و حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی‌بوده، مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده و ان شاءالله پس از ارائه طرح مناسب، زمینه تولید فصل هفتم «پایتخت» مهیا است.

حمید شاه آبادی معاون سیما با اشاره به برنامه‌های تلویزیونی در نوروز ۱۴۰۰ اضافه کرد: «دو قسمت پایانی «پایتخت۶» هم در روز‌های پایانی سال از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

او همچنین درباره ساخت سریال پایتخت ۷ و حضور بازیگران ممنوع التصویر این سریال عنوان کرد: «تصمیم ما برای ساخت سریال «پایتخت ۷» جدی است و به این منظور صحبت‌هایی شده است، اما به این دلیل که عجله نکنیم و فیلمنامه درستی نگارش شود، فصل هفتم این سریال را برای نوروز ۱۴۰۰ نداشتیم. در مورد بازگشت بازیگران ممنوع التصویر به تلویزیون نگاه ما کریمانه و همدلانه است و از هر خطا و اشتباهی یک نقطه نمی‌سازیم. هرقدر چهره‌های هنری همراه‌تر با سیاست‌های ما باشند، ما حضورشان را در رسانه ملی سرمایه می‌دانیم؛ بنابراین نگاه صفر و صدی نیست.»

در کنار کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری، محمد تنابنده بوده؛ نویسنده، طراحی، سرپرست فیلمنامه و مشاور کارگردان و بازیگردان، محسن تنابنده است. همچنین تنابنده به عنوان بازیگر نقش اصلی این سریال که ایفاگر نقش نقی معمولی است به همراه بازیگرانی همچون ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، هومن حاجی‌عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی و غلامعلی رضایی به ایفای نقش می‌پردازند.

باید یادآور شد که فصل اول پایتخت در نوروز ۱۳۹۰ از شبکه ۱ سیما، فصل دوم در نوروز سال ۱۳۹۲، فصل سوم در نوروز ۱۳۹۳ و پایتخت ۴ در رمضان ۱۳۹۴، پایتخت ۵ در نوروز سال ۱۳۹۷ و پایتخت ۶ در نوروز سال ۱۳۹۹ از شبکه ۱ سیما پخش شدند؛ که البته فصل ششم نیمه تمام ماند.

فصل هفتم پایتخت ساخته می‌شود؟
چه سریالی در نوروز ۱۴۰۰ جایگزین پایتخت ۷ می‌شود؟

در روز‌هایی که قرار بود فصل هفتم پایتخت ساخته و برای نوروز ۱۴۰۰ پخش شود رسانه‌ها از پخش فصل سوم نون خ در رمضان سال جدید خبر دادند. اما پس از به وجود آمدن حواشی پاستخت ۷، ساخت این سریال به زمانی دیگر موکول شد و دست اندرکاران نون خ از پخش این این سریال در ایام نوروز خبر دادند.

براساس گفته‌های مهدی فرجی، تهیه کننده سریال نون خ ۳، این مجموعه پس از پخش دو قسمت پایانی سریال پایتخت ۶ و از اول فروردین ماه روی آنتن شبکه یک قرار می‌گیرد و در قالب ۱۶ قسمت پخش خواهد شد.

داستان نون خ۳ با عروسی دختر نورالدین آغاز می‌شود و این عروسی حوادث و اتفاقات تازه و بامزه‌ای را به‌دنبال خواهد داشت. تهیه کننده سریال نون خ گفته است که شخصیت‌ها بیشتر از قبل خود را نشان می‌دهند و با مخاطب همراه خواهند شد. چرا که در فصل جدید نون خ به طور جداگانه به داستان زندگی شخصیت‌های مورد علاقه مخاطبان پرداخته می‌شود و انگار که مخاطب نیز با آن‌ها زندگی می‌کند.

اما در پس داستان کلی این سریال کمدی، معضلات و مسائلی نیز مطرح می‌شود که بسیاری از مردم به خصوص در غرب کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و این مهم بر محبوبیت بیشتر مجموعه تلویزیونی نون. خ افزوده است. طبق گفته‌های سعید آقاخانی، داستان سریال نون خ۳ حول محور گیاهان دارویی می‌چرخد. البته مهدی فرجی هم گفته که کرونا بخشی از قصه ما شده و به آن می‌پردازیم.

کارگردان سریال نون خ به تغییر فضای این سریال و تقسیم موقعیت مکانی بین تهران و مناطق دیگر اشاره کرده و گفته است که «لوکیشن‌هایی در کردستان و کرمانشاه داریم و در آن لوکیشن‌ها هم تصویربرداری می‌کنیم. امسال تصاویری از مهاباد و آذربایجان غربی هم خواهیم داشت.»

فصل سوم سریال نون خ که در سایه کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوی دوربین رفت، همه عوامل پشت دوربین نیز باید در هنگام حضور در لوکیشن از ماسک استفاده می‌کردند. آقاخانی در این باره می‌گوید که «ما اولین کاری هستیم که با ماسک بازی می‌کنیم و کاراکتر کرونایی هم در کار داریم. تمام تلاش‌مان هم این است که سریال جذاب‌تر باشد.»

این کارگردان درباره موقعیت‌های طنز داستان گفته بود که انتخابات آمریکا و جشنواره فجر را پیش‌بینی نکرده‌اند، او معتقد است که «برداشت از کار ما اینگونه بود و از این دست شوخی‌ها هم داریم. البته شوخی‌هایی سال گذشته داشتیم که خیلی‌ها دلخور شدند و خیلی باید با احتیاط پیش رویم، چون درباره هر چیزی حرف بزنیم به یکی برمی‌خورد و الان هم همه آشنا دارند می‌توانند جلوی کار را بگیرند و از هر جایی برای ما مشکل ایجاد کنند.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید