قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۲۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۲۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹، رشد ۰.۰۲ درصدی را ثبت کرد و به ۱۷۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید.

کد خبر : ۹۱۶۷۱
بازدید : ۶۲۳۵
طلای جهانی
فرادید | امروز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید. این در حالی است که کمترین قیمت برای طلا ۱۷۲۴ دلار و ۳۸ سنت و بیشترین قیمت ۱۷۳۳ دلار و ۹۹ سنت ثبت شده است.

تحلیلگران منتظرند ببینند آیا اونس طلا می‌تواند در معاملات هفته جاری سطح ۱۷۰۰ دلار را حفظ کند و از تاثیر بازار اوراق قرضه خلاصی پیدا کند یا نه.

در حالی که افت نسبی دلار و تضعیف شاخص‌ها در بازار‌های بورس سبب شده تا افت ناشی از بالا رفتن سود اوراق قرضه دولت آمریکا تا حدودی خنثی شود، قیمت طلا روز جمعه اندکی بالاتر رفت و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی ۷ هفته گذشته قرار گرفت.

به گزارش فرادید؛ بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز با اشاره به رشد بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله، اظهار کرد: این روند ممکن است ادامه پیدا کند، زیرا ما شاهد آمار اقتصادی خوب و صحبت درباره تورم هستیم. ریسک پذیری بیشتر به بالا رفتن بازده اوراق خزانه منجر می‌شود و داستان خوبی برای طلا نیست. فلزات ارزشمند گروگان بازار‌های اوراق قرضه شده اند.

برخی سرمایه گذاران طلا را به عنوان محلی امن جهت سرمایه گذاری در وضعیت افزایش نرخ تورم می‌دانند. اما رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری امریکا سبب شده تا بخشی از جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران از بین برود. کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس به کیتکونیوز گفت: بسته کمک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری تورم زاست. بازار انتظار دارد مصرف کنندگان با این پول خرید کالا‌ها را آغاز کنند.

میلک خاطرنشان کرد هنگامی که همه در آمریکا واکسینه شوند، منحی بازده واکنش نشان خواهد داد و طلا اوضاع دشواری خواهد داشت.

لی گوئرینگ تحلیلگر اقتصادی در Goehring & Rozencwajg معتقد است قبل از اتمام سیکل صعودی طلا، این فلز ارزشمند قابلیت دستیابی به قیمت ۱۵ هزار دلاری را دارد. این کارشناس رابطه میزان پول چاپ شده در سال گذشته و قیمت طلا را پایه این استدلال خود می‎داند. با این وجود گروهی دیگر از تحلیلگران حداقل برای بازه زمانی میان‌مدت چشم‌انداز طلا را به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش میل به ریسک سرمایه‌گذاران تیره و تار می‌دانند.

تحلیلگران می‌گویند مشاهده رفتار طلا در پیرامون مرز ۱۷۰۰ دلار در هفته جاری بسیار مهم خواهد بود. حرکت به سوی ۱۷۶۰ دلار نشان دهنده روند صعودی خواهد بود و کاهش به پایین ۱۶۷۰ راه را برای نزول بیشتر قیمت طلا تا مرز ۱۶۰۰ دلار هموار می‌کند.

پاویلونیس پیش بینی کرد طلا ممکن است از سطح قیمت اخیر بهبود یافته و به سطح بالاتری صعود کند با این حال باید تا ۱۷۶۰ دلار صعود کند تا این روند صعودی تایید شود. طلا در ۱۶۷۰ دلار از حمایت برخوردار است و اگر این قیمت شکسته شود، تا مرز ۱۶۰۰ دلار عقب نشینی خواهد کرد. چارلی ندوس، استراتژیست بازار گروه لاسال فیوچرز هم پیش بینی کرد طلا باید مرز ۱۷۰۰ دلار را حفظ کند.
همچنین مارک بریستو مدیر عامل شرکت استخراج معادن و فلزات بَریک گولد (Barrick Gold) که به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده طلای جهان شناخته می‌شود معتقد است که بازار‌های مالی با هیجان زیادی رشد کرده‌اند و در ادامه با فروکش این هیجانات طلا شاهد رالی صعودی جدیدی خواهد بود.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید