تکرار مکررات؛ بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون؟!

تکرار مکررات؛ بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون؟!

صداوسیما همچنان با عادل فردوسی پور زاویه دارد، نشانه اش هم آنجا نمایان می‌شود که در روز‌های اخیر قرار بود مراسم انتخاب برترین‌های جشنواره فیلم‌های ورزشی که شبکه یک از چند روز پیش تیزرش را پخش کرد و قرار بود مستقیم پخش شود، درنهایت روی آنتن رفت، اما با سانسور!

کد خبر : ۹۱۶۸۹
بازدید : ۳۲۳۷
بازگشت عادل فردوسی پور
فرادید | از آخرین باری که عادل فردوسی پور در قاب تلویزیون اجرای زنده داشت، بیش از دو سال می‌گذرد. البته در طول این مدت بار‌ها موضوع بازگشت او به صداوسیما مطرح می‌شد، اما هر بار به در بسته می‌خورد. اما با این وجود طی روز‌های اخیر نیز بحث برگشت عادل به قاب تلویزیون از سوی رسانه‌ها و برخی از مدیران سیمای ملی مطرح شده است.

به گزارش فرادید؛ گرچه طرح مسئله عادل فردوسی پور به تلویزیون موضوع تازه‌ای نیست، اما این بار برخی از مدیران صداوسیما موضع تازه‌ای نسبت به برنامه نود و عادل فردوسی پور گرفته‌اند. موضعی که تا پیش از این به رویارویی به عادل ختم می‌شد، اما حالا نشانگر اختلافات مدیران سیما با علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما است.


علی فروغی که سال ۹۷ به مدیریت شبکه ۳ سیما رسید، در اولین اقدام برنامه نود را تعطیل کرد و عادل فردوسی پور نیز از فعالیت در شبکه ۳ سیما منع شد. این تنش میان فروغی و فردوسی پور تا جایی بالا گرفت که مدیر شبکه ۳ اجازه نداد حتی برنامه‌های آرشیوی عادل در مناسبت‌های فوتبالی پخش شود.

او در دفاع از اقدام خود در رابطه با برکناری عادل فردوسی پور گفته بود که «کار ایشان از مدار خارج شده بود و دیگران هم نگاه می‌کردند و می‌گفتند زمانی که یک نفر به خاطر محبوبیتش می‌تواند از مدار خارج شود و کسی هم به او چیزی نگوید، پس ما هم می‌توانیم همین کار‌ها را انجام دهیم و این گونه صدا و سیما از هم می‌پاشید.»

با این وجود در طول دو سال اخیر بسیاری از نمایندگان مجلس دهم و تعدادی نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم هم برای بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون تلاش کردند، اما این تلاش‌ها راه به جایی نبرد.

در آخرین تلاش، محمد مهدی فروردین نماینده فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین و رئیس فراکسیون ورزش مجلس اواسط تابستان امسال، به مردم قول داده بود که با رایزنی برنامه ۹۰ و عادل فردوسی پور را به قاب تلویزیون برگرداند. اما تلاش او نیز بی ثمر بود.
تکرار مکررات؛ بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون؟ عادل بر می‌گردد؟
صداوسیما همچنان با عادل فردوسی پور زاویه دارد، نشانه اش هم آنجا نمایان می‌شود که در روز‌های اخیر قرار بود مراسم انتخاب برترین‌های جشنواره فیلم‌های ورزشی که شبکه یک از چند روز پیش تیزرش را پخش کرد و قرار بود مستقیم پخش شود، درنهایت روی آنتن رفت، اما با سانسور!

بعد مشخص شد که برنامه فوتبال ۱۲۰ به تهیه‌کنندگی عادل جایزه بخش مردمی را برده و صداوسیما حاضر نشده است تصویر او را از تلویزیون پخش کند.

اما در این میان حمید شاه‌آبادی معاون سیما به تازگی در اظهاراتی متناقض با سیاست رسانه ملی، سیگنال‌های مثبتی از بازگشت برنامه نود و عادل به تلویزیون داده است. برخی معتقدند که مدیران ارشد صداوسیما با سیاست‌ها فروغی، مدیر جنجالی شبکه ۳ موافق نیستند و احتمال تغییر سیاست‌ها وجود دارد.

شاه آبادی در باره سرنوشت عادل و برنامه ۹۰ گفته است: «برنامه "نود" برنامه خوب و پربیننده‌ای بود؛ ما تمایل داریم این برنامه کار خودش را داشته باشد، اما طبیعی است که انتخاب مجری و موضوعاتی از این دست، در اختیارات مدیر شبکه است؛ پیش از حضور من درباره جا به جایی مجری و اتفاقاتی از این دست تصمیماتی گرفته شده است.»

او همچنین گفته که «اگر انشالله در این حوزه شاهد اتفاقات رو به جلویی باشیم می‌توانیم برای این موضوع برنامه‌ریزی هم داشته باشیم منتها برای این کار نیازمند زمان و برنامه‌ریزی‌های بهتر و اقدامات پیش‌روانه هستیم.».

اما با این وجود بعید به نظر می‌رسد که رئیس صداوسیما به این زودی‌ها دست به تغییر علی فروغی بزند، چرا که شاه آبادی معاون سیما معتقد است که تغییر برخی از مدیران شبکه‌ها اجتناب ناپذیر است.

از طرفی این احتمال هم بسیار ضعیف است که علی فروغی با عادل فردوسی پور دست آشتی دهد و او را به قاب تلویزیون برگرداند.
تکرار مکررات؛ بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون؟
دود اختلاف فروغی با فردوسی پور به چشم چه کسی رفت؟
در طول دو سال گذشته، مدیرشبکه ۳ علاوه بر اختلاف با فردوسی پور؛ با برخی دیگر از مجریان حوزه فوتبال هم وارد چالش شد. که در نتیجه، تلویزیون در حال حاضر از مجریان با تجربه فوتبالی خالی شده است. در این میان برخی از این چهره‌ها به سمت بستر‌های اینترنتی رفتند، برخی جذب شبکه‌های فارسی زبان شدند و برخی نیز کار اجرا را کنار گذاشتند.

در این میان عادل فردوسی پور بیکار ننشست و علاوه بر تهیه کنندگی برنامه «۱۲۰» در شبکه ورزش، جسته گریخته برنامه‌های فوتبالی بر بستر اینترنت ساخت که آمار‌های شگفت انگیزی را به ثبت رساند.

اما تبعات اختلاف عمیق فروغی با عادل آنجا مشخص شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا، گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا روی صفحه اینستاگرامی فارسی AFC را به عادل فردوسی پور سپرد. اتفاقی که سبب شد صفحه فارسی AFC با یک سونامی عضوگیری مواجه شود، به شکلی که همچنان بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از این اعضاء همچنان صفحه AFC را دنبال می‌کنند.

علاقمندان به فردوسی‌پور و برخی ناظران معتقدند تلویزیون بازنده این رویارویی بوده است. در این میان رسانه ملی علاوه بر ریزش مخاطبان فوتبالی با بی اعتمادی جمیتی میلیونی هم مواجه شده است. با این وجود ادامه این اختلاف‌ها در پیش رو تلویزیون را با چالش‌هایی اساسی‌تر مواجه خواهد کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید