قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۲۶

قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۲۶

قیمت بیت کوین امروز ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ با ثبت کاهش ۹.۴۸ درصدی به ۵۴,۳۶۱ دلار معادل ۱,۳۹۳,۲۱۸,۳۲۵ تومان رسید.

کد خبر : ۹۱۷۱۲
بازدید : ۷۴۴۱
بیت کوین
فرادید | بیت کوین ریزش کرد. امروز ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با ۹.۴۸ درصد کاهش به ۵۴,۳۶۱ دلار معادل ۱,۳۹۳,۲۱۸,۳۲۵ تومان رسید.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۰۲ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۹.۳۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۶۹.۶۲ میلیارد دلار است.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹معادل ۶۱,۶۸۳.۸۶ دلار بوده که همینک %۱۱.۶۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۶ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

بیت کوین که در روز‌های اخیر روند پرشتابی از کانال ۴۰ هزار دلار تا ۶۰۰۰ دلار داشت پس از فتح کانال ۶۰ هزار دلاری دچار یک وقفه حرکتی شد که دلیل اصلی آن افزایش فشار فروش بوده است.

به گزارش فرادید؛ بیشترین سقوط ارزش این ارز دیجیتال طی روز‌های اخیر امروز (سه شنبه) در ساعت ۱۲:۴۱ به وقت مسکو رخ داد که به میزان ۷.۵ درصد قیمت خود را از دست داد و به ۵۴۵۶۸ دلار رسید که در حال حاضر از این رقم هم کمتر است.

البته باید گفت با تمامی این نوسانات، قیمت بیت کوین از مارس سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۱،۰۰۰ درصد افزایش یافته است. با اطمینان می‌توان گفت که این دارایی دیجیتال با تفاوت قابل‌توجهی از کلاس‌های دارایی سنتی مانند سهام، کالا و اوراق قرضه، پیشی گرفته است.

افزایش بی سابقه‌ای که بیت کوین در ماه‌های اخیر نشان داده توسط چندین عامل از جمله پذیرش توسط سرمایه گذاران برتر جهان صورت گرفته است. در ماه فوریه، شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است و اینکه این ارز دیجیتال را برای فروش محصولاتش قبول می‌کند.

مایکرو استراتژی در جدیدترین خرید خود ۷۵ میلیون دلار دیگر بیتکوین خریده است.

انتشار خبر سرمایه گذاری سنگین پسر منتقد سرسخت بیتکوین روی این ارز باعث شگفتی معامله گران شده است. پیتر شیف که یکی از فعالان مشهور تجارت طلا و بازار فارکس محسوب می‌شود از تبدیل کل سرمایه پسر خود اسپنسر به بیتکوین خبر داده است.

شیف پیشتر گفته بود بیتکوی یک دارایی حبابی است و احتمالا پس از رسیدن به تراز ۱۰۰ هزار دلاری دچار ریزش سنگینی خواهد شد و قیمت آن حتی ممکن است تا هزار دلار هم کاهش پیدا کند.

پذیرش بیت کوین توسط سازمان‌ها و سرمایه گذاران نهادی نیز همچنان رو به افزایش است. به تازگی، RushOrderTees که یک شرکت چاپ و گلدوزی تیشرت است، اعلام کرده است که در ماه گذشته تقریباً ۳۰۰۰۰۰ دلار بیت کوین و ارز‌های رمزپایه دیگر را خریداری کرده است و قصد دارد این مبلغ را تا پایان ماه آوریل به ۱ میلیون دلار افزایش دهد.

این نشان می‌دهد که شرکت‌های کوچکتر نیز کم کم بخشی از دارایی‌های خزانه خود را از ارز‌های فیات به ارز‌های رمزنگاری شده منتقل می‌کنند. اگر این روند همچنان ادامه یابد، به زودی شاهد ورود گروه جدیدی از سرمایه گذاران به حوزه ارز‌های رمزنگاری خواهیم بود.

طبق برخی از تحلیل‌ها بیت کوین این پتانسیل را خواهد داشت که قله ۱۰۰ هزار دلاری را در سال جاری فتح کند. در سوی دیگر بازار و در جایگاه دوم اتریوم هم با ۷.۱۲ درصد کاهش به ۱۷۴۹.۵۵ دلار رسید و تتر درمحدوده ۱.۰۰ دلار باقی ماند.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید