احمدرضا عابدزاده، مهمان این هفته همرفیق

احمدرضا عابدزاده، مهمان این هفته همرفیق

پنجشنبه این هفته ۲۸ اسفندماه، احمدرضا عابدزاده مهمان برنامه همرفیق خواهد بود.

کد خبر : ۹۱۷۱۵
بازدید : ۲۷۶۳
احمدرضا عابدزاده در همرفیق
فرادید | شهاب حسینی در برنامه این هفته همرفیق، روز پنج شنبه ۲۸ اسفندماه میزبان احمدرضا عابدزاده ملی پوش اسبق کشورمان خواهد بود.

همرفیق به صورت اختصاصی از نماوا هر هفته ساعت ۲۱ پنجشنبه‌ها با اجرای شهاب حسینی پخش می‌شود.

درباره احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده متولد ۴ خرداد ۱۳۴۵ در آبادان دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران و باشگاه استقلال تهران است.

احمدرضا عابدزاده در اوایل دهه‌ی شصت به عضویت تیم هلال احمر اصفهان درآمد. سپس زیر نظر حسین چرخابی به تیم فوتبال تام اصفهان پیوست و سال‌ها برای این تیم بازی کرد. احمدرضا عابدزاده هنگامی که تنها هجده سال سن داشت به اردوی تیم ملی فوتبال جوانان دعوت گردید و توانست خود را بعنوان دروازه بان اصلی این تیم معرفی کند.

در سال ۱۳۶۶ عابدزاده برای انجام خدمات سربازی به تیم ژاندارمری تهران پیوست و پس از دو سال در سال ۱۳۶۸ مجددا به تام بازگشت. احمدرضا عابدزاده سال بعد وارد تیم استقلال گردید و پیراهن آبی بر تن کرد. این دروازه بان به همراه استقلال توانست عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را بدست آورد. این عنوان بزرگترین افتخار باشگاهی او شمرده می‌شود.

به گزارش فرادید؛ عابدزاده در همان سال موفق به کسب عنوان قهرمانی (با مهار سه ضربه پنالتی از او برابر کره شمالی در فینال) با تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن شد. پس از درخشش او در این مسابقات بود که عابدزاده عنوان عقاب آسیا لقب گرفت.

احمدرضا بعد از سه سال حضور در تیم فوتبال استقلال، به علت مشکلات مالی در سال ۱۳۷۲ تصمیم گرفت به تیم فوتبال سپاهان اصفهان ملحق شود. احمدرضا عابدزاده یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۳ به تیم محبوب سرخ پوشان پایتخت یعنی پرسپولیس پیوست و تا پایان دوران فوتبال خود در این تیم باقی ماند.

عابدزاده در بازی‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فوتبال ۹۸ فرانسه در بازی آخر در مقابل استرالیا که در شهر ملبورن و در حضور پرشمار تماشاگران استرالیایی برگزار شد با درخشش فوق‌العاده در بسیاری از لحظات بازی یکی از ارکان اصلی صعود ایران به جام جهانی بود.

در نظرسنجی برنامه نود در سال ۱۳۸۸ وی به عنوان محبوب‌ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

عابدزاده سرانجام روز جمعه ۲۳ دی ماه سال ۱۳۸۴ در حالی که چند سال بود که فوتبال را کنار گذاشته بود، به صورت افتخاری در دیدار دوستانه پرسپولیس و بایرن مونیخ مدت کوتاهی بازی کرد و به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

آسیب دیدگی و کما

احمدرضا عابدزاده در ۱۲ اسفند ۱۳۸۰ به دلیل سردرد شدید در بیمارستان کسری تهران بستری شد و به کما رفت و مردم و هوادارن او که نگران سلامتی وی بودند، چندین روز بیرون بیمارستان تجمع کردند تا او مورد عمل جراحی قرار گرفت و بعد از جراحی در ناحیه مغز، تا مدتی توان تکلم خود را ازدست داد.

او پس از این عمل برای ادامه درمان و خارج کردن لخته خونی که در سرش ایجاد شده بود به سوئد رفت و چندین عمل جراحی انجام داد تا بعد از طی کردن دوران نقاهت، به زندگی عادی بازگشت.
مربی‌گری
عابدزاده مربی‌گری را در سال ۱۳۷۹ در تیم سایپا به عنوان مربی دروازه‌بانان شروع کرد، وی در سال ۱۳۸۳ به تیم استقلال اهواز رفت و از تیر ۱۳۸۷ تا دی ۱۳۸۸ به عنوان مربی دروازه‌بانان باشگاه پرسپولیس فعالیت داشت. وی در سال ۲۰۱۰ با سمت مربی به تیم استیل‌آذین رفت.

در سال ۲۰۱۴ به دنبال مشکلات بابک زنجانی مالک باشگاه راه‌آهن و خرید امتیاز این تیم توسط حمید استیلی با سمت مربی دروازه بانان این تیم به فوتبال و لیگ برتر برگشت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید