مارمولکِ مانتیس‌به‌سر

مارمولکِ مانتیس‌به‌سر

«مانتیس بالای سر مارمولک رسید و روی سرش پرید. من فکر می‌کنم که مانتیس تلاش می‌کرد از دست مارمولک فرار کند، اما به جای آن روی سر مارمولک فرود آمد.»

کد خبر : ۹۱۷۳۹
بازدید : ۱۵۷۳۷
فرادید | بعد از آنکه یک مانتیس ۲‌ونیم‌سانتی‌متری روی سر یک مارمولک روزگردِ زیبا فرود آمد، به نظر رسید که مارمولک یک تاج روی سرش گذاشته است.
تصاویر/مارمولکِ مانتیس‌به‌سر
به گزارش فرادید به نقل از دیلی‌میل؛ در یکی از تصاویر، مارمولک در بالاترین نقطه یک شاخته نشسته و منتظر شکار خوشمزه‌ایست که در اطرافش گردش می‌کند و به نظر می‌رسد که زبان خود را آماده پرتاب کرده است. در تصویر بعدی مارمولکِ ۱۵‌سانتی‌متری را می‌بینیم که به نظر می‌رسد لبخند می‌زند و یک مانتیس ارکیده که بالای سرش چرخ می‌زده روی سرش نشسته و نمایی از یک تاج را ایجاد کرده است.

این تصاویر بانمک را یک عکاس ۴۸ ساله اهل اندونزی به نام دیزول دیزولفکری در حیاط پشت خانه‌اش ثبت کرده است.

عکاس می‌گوید: «مانتیس بالای سر مارمولک رسید و روی سرش پرید. من فکر می‌کنم که مانتیس تلاش می‌کرد از دست مارمولک فرار کند، اما به جای آن روی سر مارمولک فرود آمد.»

«خیلی شگفت‌زده شدم که مارمولک برای خوردن مانتیس تلاشی نکرد و به جایش یک لبخند بزرگ روی صورتش نشست و گویی خیلی از این دوستی جدید خوشحال شد.»
تصاویر/مارمولکِ مانتیس‌به‌سر
«من در حدود ۳۰‌سانت از این مارمولک زیبا فاصله داشتم. این گونه مارمولک بسیار عجیب است و خیلی کم دیده می‌شود. برای همین خیلی خوشحالم که حضورم آن را نترساند و توانستم از آن عکس بگیرم.»

«خیلی از شکار این لحظات هیجان‌زده هستم، چون باعث خوشحالی من شد و اینکه یک مارمولک خیلی خونسرد نشسته باشد و هیچ تلاشی برای خوردن یک حشره که معمولاً خوراک لذیذش است، نکند، برایم عجیب بود.»

مارمولک روزگرد گونه بومی موریتانی و ماداگاسکار است و معمولاً در روز فعالیت می‌کند. مانتیس ارکیده بومی جنوب‌شرق آسیاست و می‌تواند تا ۶‌ونیم سانتی‌متر رشد کند.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید