بلوای واکسیناسیون خارج از نوبت مسئولان شهرداری

بلوای واکسیناسیون خارج از نوبت مسئولان شهرداری

این اولین بار نیست که تزریق واکسن آن‌ها بدون ضابطه جنجال آفرین می‌شود. پیش از این هم واکسیناسیون بدون ضابطه اقوام و بستگان کادر درمان حاشیه ساز شده بود. اما حالا انتشار تصاویری از دریافت واکسن از سوی مشاور سازمان بهشت زهرا واکنش عمومی را به دنبال داشته است.  

کد خبر : ۹۱۷۴۱
بازدید : ۶۴۴۵

واکسن مسول شهرداری

فرادید | در حالی که در طول یک ماه اخیر واکسیناسیون خارج از نوبت برخی از بستگان کادر درمان جنجال آفرین شده بود، حالا برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویر مدعی شده اند که برخی مسئولان شهرداری تهران خارج از ضابطه اقدام به تزریق واکسن کرونا کرده اند. اما سازمان بهشت زهرا با انتشار اطلاعیه‌ای این ادعا را رد کرده است.

به گزارش فرادید؛ روز‌های اخیر بود که برخی کانال‌های خبری تلگرامی، تصاویری از یک فرد که شاغل در یکی از مناطق شهرداری تهران معرفی شده و در حال دریافت واکسن کرونا دیده می‌شد، را منتشر کردند.


رسانه‌ها می‌گویند که این فرد بدون ضابطه از سهمیه واکسن کرونا به تطهیرکنندگان بهشت زهرا استفاده کرده است.

اما سازمان بهشت زهرا با رد این ادعا گفته است که فرد مورد نظر از کارکنان قدیمی و مشاور کنونی این سازمان است.

این سازمان در اطلاعیه خود آورده است: «فرد مورد نظر نیز از نیرو‌های قدیمی و شناخته شده شهرداری و مشاور سازمان بهشت زهرا (س) که از همان روز‌های اول بحران کرونا در کنار کارکنان شریف و زحمتکش بویژه بخش عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) با وجود بیماری شدید آسم قرار گرفته و جان خویش همچون سایر نیرو‌های داوطلب و جهادی بر کف نهاده و منشا خدمات پیدا و پنهان بسیار زیادی بوده است.»

سازمان بهشت زهرا علاوه بر رد ادعاها، منتشرکنندگان تصاویر را تهدید به شکایت حقوقی کرده و گفته که فرصت پیگیری و شکایت برای سازمان بهشت زهرا از منتشر کنندگان اولیه این مطلب صد در صد دروغ و اعاده حیثیت برای فرد مورد نظر محفوظ است.

البته رسانه‌ها پس از انتشار اطلاعیه هم به نقد این اتفاق پرداختند. رسانه‌ها می‌گویند که واکسن برای بخش‌های عملیاتی از جمله پرسنل غسالخانه‌ها و خاک‌سپاران در نظر گرفته شده و نباید به مسئولان این سازمان تزریق می‌شد.

واکسن خارج از نوبت هیاهوی ادامه دار بر سر واکسیناسیون خارج از نوبت

این اولین بار نیست که تزریق واکسن آن‌ها بدون ضابطه جنجال آفرین می‌شود. پیش از این هم واکسیناسیون بدون ضابطه اقوام و بستگان کادر درمان حاشیه ساز شده بود. اما حالا انتشار تصاویری از دریافت واکسن از سوی مشاور سازمان بهشت زهرا واکنش عمومی را به دنبال داشته است.

پس از بالا گرفتن انتقاد‌ها از دریافت بدون ضابطه واکسن کرونا، حسن روحانی دستور داد که در زمینه فرایند تزریق واکسن شفاف سازی شود.

او گفته که «ضروری است که ملت شریف طبق سند ملی تصویب شده درخصوص عملیات واکسیناسیون، در جریان جزییات این اقدام بزرگ نیز قرار گیرند و با ایجاد شفافیت در این خصوص گامی دیگر در راستای اهتمام به دسترسی آزاد به جریان اطلاعات در دولت تدبیر و امید برداشته شود تا از بروز هرگونه تردید و ابهامی در این زمینه جلوگیری گردد.».

اما این پایان ماجرا نبود، پس از این جنجال بود که کانون وکلای دادگستری مرکز نیز با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار در اولویت قرار گرفتن وکلای دادگستری برای تزریق واکسن کرونا شدند. پیش از این هم برخی هنرمندان و سازمان نظم پزشکی خواستار در اولویت قرار گرفتن بازیگران و کارکنان حوزه سینما شده بودند.

این درخواست‌ها در حالی است که براساس مطالعه سازمان جهانی بهداشت باید کادر درمان و گروه‌های پر خطر در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند.

اما برخی رسانه‌ها گزارش داده اند که در سامانه نظام پزشکی برای ثبت نام دریافت واکسن، بخشی برای ثبت نام پزشکان، همسر، فرزند، منشی و مسئول دفتر آن‌ها مشخص شده است و امکان پرداخت هزینه آن هم وجود دارد.

این در حالی است که ایران تاکنون بیش از ۲۱ میلیون دوز واکسن خارجی خریداری کرده‌اند و در طول سال آینده نیز در نظر دارند از مسیر واردات و تولید داخلی، ۱۸۰ میلیون دوز واکسن تامین کنند. تا فرایند واکسیناسیون عمومی از شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز شود

بلوای واکسیناسیون خارج از نوبت مسئولان شهرداری تیغ دولبه واکسن خارج از نوبت

ماجرای تزریق واکسن خارج از نوبت فقط مختص به ایران نیست و در سایر کشور‌ها هم افراد ذی نفود، مسئول و سلبریتی در تلاش هستند، تا پیش از واکسیناسیون همگانی واکسن کرونا را دریافت کنند. تا هم جان خود را ایمن کنند و هم آزادنه به فعالیت‌های عادی زندگی برگردند.

اقدامی که البته لبه تیز واکنش افکار عمومی را هم با خود به همراه دارد.

در هفته‌های گذشته برخی از مسئولان کشور‌های دیگر هم به دلیل دریافت بدون ضابطه واکسن کرونا با واکشن تند افکار عمومی مواجه شدند و البته استعفا دادند.

یکی از این موارد استعفای وزیر بهداشت پرو به دلیل تزریق زودتر از موعد واکسن کرونا توسط رییس جمهوری سابق این کشور از جمله این موارد بود.

مورد دوم در همین کشور، وزیر امور خارجه پرو بود که مشخص شد واکسن کرونای سینوفارم را خارج از مطالعات بالینی و قبل از آغاز واکسیناسیون تزریق کرده بود که او هم مجبور به استعفا شد.

مورد سوم هم ماجرای وزیر بهداشت آرژانتین بود. گزارش‌هایی در آرژانتین منتشر شد که نشان می‌داد حداقل ۱۰ نفر با توجه به ارتباطاتی که با گونزالس داشتند، واکسن کرونا را خارج از اولویت بندی تزریق کرده‌اند. این موارد باعث شد که وزیر بهداشت آرژانتین هم به دلیل این پارتی بازی‌ها از سمت خود استعفا کند.

البته جنجال واکسن خارج از نوبت به این دو کشور ختم نشد و ماجرای تزریق واکسن کرونا قبل از گروه‌های اولویت دار در لبنان هم خبرساز شد. نکته عجیب این‌که وزیر بهداشت این کشور گفته بود که خود اجازه داده تا قانونگذاران این کشور بتوانند واکسن‌های کرونا را زودتر تزریق کنند.

در این میان جنجال به مقام‌های کانادایی هم رسیده و رییس هیات سرمایه گذاری طرح بازنشستگی کانادا که به نوعی شبیه به صندوق بازنشستگی کشوری است هم به دلیل سفر به امارات متحده عربی و تزریق واکسن در این کشور، مجبور شد از سمت خود در کانادا استعفا بدهد.

علاوه بر این ها، مانوئل ویلگاس هم که یکی از مقام‌های ارشد بهداشتی در اسپانیا است نیز بعد از این‌که مشخص شد واکسن کرونا را زودتر از موعد تزریق کرده، مجبور به استعفا شد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید