چند مکان ناشناخته در شهرهای بزرگ ایران!

چند مکان ناشناخته در شهرهای بزرگ ایران!

 اگر بخواهیم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده تهران را معرفی کنیم که با خود ترس و وحشت به همراه دارد، مطمئنا جنگل پاسند خواهد بود. معمولا دیدن در مناطق مه گرفته یکی از سخت ترین کارها است؛ از این فرض کنید مه در جنگل  در لا به لای درختان هم باشد! تنها فکر کردن به چنین طبیعتی علاوه بر ترس، لذت و هیجان را هم برای ما به دنبال دارد. اگر قصد بازدید از جنگل پاسند را دارید، باید خودتان را به شهرستان بهشهر در اطراف تهران برسانید. در جاده بهشهر، پس از سه کیلومتر رانندگی به شرق بروید. پاسند از جذاب ترین و بکر ترین طبیعت هایی است که به دور از ازدحام جمعیت تهران می توانید تجربه کنید!

کد خبر : ۹۱۷۹۸
بازدید : ۷۵۳۷
شهر‌های بزرگ از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و... همیشه دیدنی‌های متنوع را به شما ارائه می‌کنند از طبیعت گردی تا پاساژگردی، دیدنی‌های باستانی و...

در این مطلب به مکان‌هایی اشاره می‌کنیم که شاید کمتر نام آن‌ها را شنیده باشید و آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست.

1- جنگل پاسند، از مکان های دیدنی تهران

چند مکان ناشناخته در شهرهای بزرگ ایران!

اگر بخواهیم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده تهران را معرفی کنیم که با خود ترس و وحشت به همراه دارد، مطمئنا جنگل پاسند خواهد بود. معمولا دیدن در مناطق مه گرفته یکی از سخت ترین کارها است؛ از این فرض کنید مه در جنگل در لا به لای درختان هم باشد! تنها فکر کردن به چنین طبیعتی علاوه بر ترس، لذت و هیجان را هم برای ما به دنبال دارد. اگر قصد بازدید از جنگل پاسند را دارید، باید خودتان را به شهرستان بهشهر در اطراف تهران برسانید. در جاده بهشهر، پس از سه کیلومتر رانندگی به شرق بروید. پاسند از جذاب ترین و بکر ترین طبیعت هایی است که به دور از ازدحام جمعیت تهران می توانید تجربه کنید!

2- تالار اشرف، از مکان های دیدنی اصفهان

تالار اشرف اولین انتخاب در بین مکان های ناشناخته اصفهان است. این بنا مربوط به دوران صفویه است و در آن زمان، محل سکونت پادشاهان بوده است. اما پس از آنکه قاجاریان روی کار آمدند، به محل زندگی فرمانده نظامیان شهر تبدیل شد. تالار اشرف پس از مدتی به استفاده روسیان در آمد و تمامی نقش های هک شده و فوق العاده در و دیوارهای آن رو به نابودی رفت. تالار اشرف از یک سالن بزرگ با عنوان تالار و اتاق هایی تشکیل شده است. ممکن است با خودتان بگویید چرا باید از این مکان دیدن کنم؟ این تالار ظرفیت آن را دارد که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران باشد، اما متاسفانه آن طور که باید و شاید شناخته شده نیست. دلیل شهرت این بنا هم به سبب گچ کاری ها و زیبایی است که در آن زمان بی سابقه بوده است! بدون شک بازدید از چنین بنایی شما را به زندگی گذشتگان می برد و لحظات خوشی را برایتان رقم می زند.

3- بقعه هارونیه، از مکان های دیدنی مشهد

چند مکان ناشناخته در شهرهای بزرگ ایران!

اگر به آرامگاه فردوسی رفته باشید در نزدیکی این آرامگاه یکی از مکان‌های ناشناخته مشهد را خواهید دید. این بنای آجری واقع در شهر توس مقبره امام محمد غزالی محسوب می‌شود. در این بنای دو پوسته که پوشش بیرونی آن با گذشت زمان ویران شده‌است از کاشی کاری و تزئینات معماری استفاده نشده و تماماً جنس آن از آجر می‌باشد. ورودی بنای هارونیه بسیار مرتفع بوده و هنگام ورود به این بنا با چهار پلکان مارپیچ در چهار گوشه این بنا مواجه خواهید شد. اگر به گنبد آن دقت کنید مقرنس کاری‌هایی از زمان تیموریان می‌بینید که هنوز آثار آن هر چند کم ولی به جای مانده‌است.

4- خیابان قصر دشت، از مکان های دیدنی شیراز

کمتر کسی در شیراز است که اسم این خیابان را نشنیده باشد، اما هیچ کس نمی تواند تصورش را بکند که در انتهای کوچه و خیابان قصر دشت چه باغ ها و کوچه باغ های جذابی وجود دارند که باعث می شوند، انسان مجذوب آن شود! اگر اهل پیاده روی هستید و می خواهید یک تجربه خاص، بی نظیر و بی بدیل را تجربه کنید، بدون شک کمی راه رفتن در این کوچه باغ می تواند برای شما جذاب باشد. آیا در مورد کوچه باغ های این خیابان چیزی شنیده بودید؟ چه تجربه ای از راه رفتن در این منطقه داشته اید.

5- آبشار گول آخور ورزقان، از مکان های دیدنی تبریز

چند مکان ناشناخته در شهرهای بزرگ ایران!

از طبیعت‌های بکر و زیبای مثل زدنی تبریز، روستای گول آخور است. این روستا به واسطه آبشاری با عنوان گول آخور و آب و هوای ییلاقی آن به این اسم نامگذاری شده‌است. آب آبشار از سه چشمه ای که از دل کوه در حال خروش هستند تأمین می‌شود و از ارتفاع ۱۲ متری به پایین روستا می‌ریزد. شما در سفر به تبریز به راحتی می‌توانید به روستای گول آخور که از مکان‌های ناشناخته تبریز به‌شمار می‌رود، دسترسی داشته باشید زیرا فاصله این روستا تا شهر تنها ۷۰ کیلومتر می‌باشد. برای رسیدن به آبشار ورزقان باید از کنار رودخانه جای حاجیلار عبور کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید