تولد نخستین نوزاد با پادتن کرونا

تولد نخستین نوزاد با پادتن کرونا

تا آنجایی که می‌دانیم این اولین مورد گزارش شده در جهان است که در آن نوزادی پس از واکسیناسیون مادر، با پادتن بیماری متولد شده است.

کد خبر : ۹۱۸۰۶
بازدید : ۱۰۶۸۰
نوزادی با پادتن کرونا
این نوزاد تنها یک مورد کوچک از هزاران هزار نوزاد متولد شده از مادرانی است که طی ماه‌های قبل واکسینه شده‌اند

یکی از کارکنان کادر بهداشت و درمان در فلوریدا نوزادی به دنیا آورده که بدنش حاوی پادتن کووید-۱۹ است. این اتفاق اولین مورد شناخته شده پس از تزریق واکسن به افراد است.

گزارش شده که این زن در هفته سی‌وششم بارداری‌اش، واکسن مدرنا را دریافت کرده بود. او سه هفته بعد و در ماه ژانویه زایمان کرد، سپس بر روی این نوزاد آزمایش خون و دی‌ان‌ای انجام شد. متخصصان باور دارند تولد نوزادی با پادتن کووید دارای پیامد‌هایی قابل توجه در تلاش برای مبارزه علیه همه‌گیری است.



دکتر پالم گیلبرت متخصص اطفال در پالم بیج درگفتگو با دبلیو‌پی‌بی‌اف گفت: «ما بند ناف نوراد را آزمایش کردیم تا ببینیم که آیا پادتن از طریق مادر به نوزاد منتقل شده است یا خیر و موارد دیگر واکسیناسیون افراد باردار را هم بررسی خواهیم کرد.»

او گفت: «تا آنجایی که می‌دانیم این اولین مورد گزارش شده در جهان است که در آن نوزادی پس از واکسیناسیون مادر، با پادتن بیماری متولد شده است.»

آقای گیلبرت و دکتر دیگری از فلوریدا به نام دکتر «چاد رودنیک» این یافته‌ها را در نشریه آنلاین «مدآرِکسایو» (medRxiv) نوشته اند که هنوز بررسی نشده است. آقای رودنیک می‌گوید: «این نوزاد تنها یک مورد کوچک از هزاران هزار نوزاد متولد شده از مادرانی است که طی ماه‌های قبل واکسینه شده‌اند.»

به گفته او، «مطالعات بیشتر باید نشان دهد که این پادتن تا چه مدت در بدن خواهد ماند. باید مشخص شود که یک نوزاد، برای محافظت، به چه میزان ایمنی و چه تعداد پادتن در گردش خونش، نیازمند است.»

او گفت که دانشمندان هنوز در حال یادگیری درباره چگونگی واکنش واکسن در زنان باردار هستند. برخی از شرکت‌های دارویی در تحقیقات خود درباره واکسن (کرونا)، زنان باردار را هم در نظر گرفته‌اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید