«انجمن مردان خسیس» در نیجریه: ما دیگر برای زنان دست در جیب‌مان نمی‌کنیم

«انجمن مردان خسیس» در نیجریه: ما دیگر برای زنان دست در جیب‌مان نمی‌کنیم

رار‌های عاشقانه در نیجریه می‌تواند به یک کار بسیار پرخرج تبدیل شود. بسیاری از زنان در نیجریه توقع دارند مردان هزینه تمام نیاز‌های آن‌ها – که گاهی بسیار گران است – را پرداخت کنند. آن‌ها گاهی آخرین برند‌های محصولات تکنولوژی، آخرین مد لباس و لوازم آرایش را درخواست می‌کنند که گاهی صد‌ها تا هزاران دلار هزینه دارد.

کد خبر : ۹۱۸۶۷
بازدید : ۱۰۰۴۳
«انجمن مردان خسیس» در نیجریه: ما دیگر برای زنان دست در جیب‌مان نمی‌کنیم
فرادید | زنان نیجریه مراقب باشید - مردان این کشور در حال شورش هستند. آن‌ها دیگر در قرار‌های گران‌قیمت دست در جیب‌شان نمی‌کنند؛ دیگر هدایای گران‌قیمت نمی‌خرند؛ و دیگر اینطور نیست که به محض درخواست پول نقد، آن را از طرف مردان دریافت کنید. حداقل این بیانیه‌ای از طرف «انجمن مردانِ خسیس» در نیجریه است.

فرادید به نقل از بی‌بی‌سی ورلد نوشت، انجمن مردان خسیس یک موجودیتِ تخیلی است- پاسخی دلگرم‌کننده به نگرانی‌های برخی از مردان درباره هزینه‌های سنگین همسریابی که در رسانه‌های اجتماعی مطرح شد.

یک روزنامه‌نگار ۳۵‌ساله اهل نیجریه، فرد آیتوآ، به بی‌بی‌سی ورلد، گفت: «مرد بودن در نیجریه کار سختی است، فشار زیادی روی ماست. همه از شما انتظارات خیلی بالایی دارند. مردان نباید به عنوان ماشین‌های خودپرداز دیده شوند، ما هم به نوازش نیاز داریم.»

مرد دیگری همین مضامین را در فیس‌بوک تکرار کرد و گفت که احساس می‌کند آن قدردانی‌ای که به دلیل صرف هزینه‌های سنگین در قرار‌های عاشقانه شایسته‌اش بوده را دریافت نکرده است. او نوشت: «بسیاری از مردان دست‌ودل‌باز به عنوان شیء نگریسته می‌شوند برای اینکه فریب داده شوند و مورد سوءاستفاده و بی‌احترامی قرار گیرند.»

هشداری که انجمن مردان خسیس در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کردند منجر به تولید یک برنامه کاربردی شد که به مردان امکان تولید کارت‌های شناسایی می‌دهد. در عرض فقط چند روز ۵۰۰۰۰ نسخه از این برنامه کاربردی دانلود شده است.

«اعضا» باید قسم بخورند که به زنان «هیچ‌چیزی» نمی‌دهند. اما برخی از زنان شک دارند که مردان بتوانند عضویت خود در این انجمن را حفظ کنند. بسیاری از زنان با تولید میم‌هایی نشان داده‌اند که مردان نیجریه‌ای در مقابل زنان اغواکننده هیچ اختیاری از خود ندارند و به راحتی عضویت خود در انجمن مردان خسیس را لغو می‌کنند.
«انجمن مردان خسیس» در نیجریه: ما دیگر برای زنان دست در جیب‌مان نمی‌کنیم

اما مانند بسیاری از طنزها، این یکی هم در زیرلایه‌های خود به مسئله‌ای جدی اشاره می‌کند و آن اینکه مردان و زنان چگون باید با هم در یک رابطه رفتار کنند؟

قرار‌های عاشقانه در نیجریه می‌تواند به یک کار بسیار پرخرج تبدیل شود. بسیاری از زنان در نیجریه توقع دارند مردان هزینه تمام نیاز‌های آن‌ها - که گاهی بسیار گران است - را پرداخت کنند. آن‌ها گاهی آخرین برند‌های محصولات تکنولوژی، آخرین مد لباس و لوازم آرایش را درخواست می‌کنند که گاهی صد‌ها تا هزاران دلار هزینه دارد.

مردان همچنین باید تمام هزینه‌های یک قرار عاشقانه که برخی اوقات به چشم نمی‌آید را پرداخت کنند. در شرایطی که بسیاری از مردان در نیجریه پول زیادی درنمی‌آورند، این خرج‌ها می‌تواند فشار زیادی را به آن‌ها وارد کند.

آیتوآ می‌گوید: «وقتی مجرد بودم با یک خانم بیرون رفتم و برای هر نفرمان یک بودجه در نظر گرفتم. اما او به همراه دوستش آمد و غذا‌هایی را سفارش دادند که من از عهده پرداخت هزینه‌اش برنمی‌آمدم. او حتی پیشنهاد نداد که صورت‌حساب را تقسیم کنیم. برای همین مجبور شدم که ساعت مچی‌ام را بابت بقیه پول غذا بدهم. بعد هم او دیگر دوست نداشت با من بیرون بیاید.»

آیتوآ احساس کرده از او سوء‌استفاده شده است، اما این انتظار که به خاطر صرف هزینه طرف مقابل باید به قرار گذاشتن با او ادامه می‌داده چیزی را درباره پویاییِ قرار‌های عاشقانه‌ای که در آن پول وسط است، مطرح می‌کند. برخی از مردان حتی توقع دارند به دلیل هزینه‌هایی که در یک قرار عاشقانه می‌کنند، زنان با آن‌ها صمیمت جسمانی برقرار کنند که همین باعث می‌شود زنان نیز فشار زیادی را روی خود احساس کنند.

یک طراح مد ۳۸ ساله، آماراچی کانو، می‌گوید: «بسیاری از مردان جوان با پیشنهاد‌های مادی به زنان نزدیک می‌شوند. معمولاً هدف آن‌ها از یک قرار عاشقانه برقراری رابطه جنسی با زنان است. زنان پول و هدیه را به عنوان پاداشی برای دفع این احساس که از آن‌ها سوءاستفاده شده است، مطالبه می‌کنند.»

کانو مردان نیجریه را به دلیل تفکرات سنتی‌شان درباره وابسته بودنِ زنان مقصر می‌داند. او می‌گوید: «در بسیاری از کشور‌ها عادی است که زنان در یک قرار عاشقانه هزینه رستوران را بپردازند، اما در کشور‌هایی مانند نیجریه مردان در قرار اول طوری با زنان برخورد می‌کنند که زنان باور کنند مردان هستند که هزینه‌های همه چیز را پرداخت می‌کنند.»

اورامو می‌گوید مردم باید بیاموزند که رابطه‌ها باید بر اساس محبت خالصانه باشد. «عشق باید نکته محوری در یک رابطه ایدئال باشد که در آن هر دو طرف رابطه دیگری را در الویت قرار می‌دهد و هیچ‌چیز دیگری مهم نیست. عشق با خودخواهی جور درنمی‌آید، بنابراین هر دو طرف باید به یکدیگر احترام گذاشته و یکدیگر را حمایت کنند.»

کانو می‌گوید رابطه واقعی با «پول و رابطه جنسی» تعریف نمی‌شود. همه چیز باید از خانه‌ها و از دوران کودکی شروع شود و والدین به فرزندان خود بیاموزند که چیز‌ها را متفاوت ببینند.

منبع: BBC World
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید