پابند الکترونیکی، جایگزین حبس

پابند الکترونیکی، جایگزین حبس

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور گفت: یکی از برنامه‌های محوری برای گذراندن حبس جایگزین بر اساس مقررات، استفاده از پابند الکترونیکی است.

کد خبر : ۹۱۹۷۶
بازدید : ۹۸۴۳
پابند الکترونیکی

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور گفت: یکی از برنامه‌های محوری برای گذراندن حبس جایگزین بر اساس مقررات، استفاده از پابند الکترونیکی است.

محمدمهدی حاج محمدی سه‌شنبه شب در آیین افتتاح ساختمان پابند الکترونیکی زندانیان یزد افزود: استفاده از این فناوری نوین در سطح کشور موجب کاهش جمعیت کیفری و کمک به خانواده زندانیان و جزو اهداف و اقدام محوری است.

وی ادامه داد: حبس افراد تحت نظارت الکترونیکی موسوم به پابند، بخش مهمی از سند تحول فناورانه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی است که تاکنون در سطح کشور اقدامات خوب و موثری صورت گرفته و این روند بر اساس وظایف با قوت پیگیری می‌شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح محوری و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سال آینده بخش عمده‌ای از زندانی‌های کشور باقی مانده محکومیت خود را با استفاده از پابند الکترونیکی در کنار خانواده می‌گذارنند و نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری دارد.

حاج محمدی تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم و مناسب اجرای این طرح در استان‌ها با وجود برخی محدودیت‌های مالی انجام گرفته که امیدواریم با تحقق آن به مرور شاهد انجام سند تحول فناورانه در این سازمان و زیرمجموعه مرتبط در سطح کشور باشیم.

هم‌اکنون در استان یزد سه زندان شامل زندان مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد. همچنین ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیر بومی هستند، در ارتباط با مواد مخد است.

استان یزد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستا‌ها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید