هواشناسی ایران امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۰۵

هواشناسی ایران امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۰۵

به گزارش سازمان هواشناسی ایران امروز ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ برای اکثر مناطق کشور بارش باران، در ارتفاعات بارش برف همراه با وزش شدید باد پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۱۹۸۳
بازدید : ۹۳۹۱
فرادید | امروز ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی ایران، در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهکیولیه و بویر احمد، شمال خوزستان و اصفهان، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

جمعه در سواحل شرقی دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی وشرقی، شمال شرق، مناطقی از مرکز، شمال غرب و دامنه‌های زارگس مرکزی، و شنبه در سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال غرب، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی و مرکز کشور بارش رخ می‌دهد. یکشنبه در نوار شمالی کشور تشدید می‌شود.

به گزارش فرادید؛ امروز در شمال غرب، دامنه و ارتفاعات البرز، غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق، و شرق کشور و جمعه و شنبه در بخش‌هایی از مرکز، شرق، شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد. در پاره‌ای نقاط همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

از امروز تا اوایل هفته آینده با توجه به شمالی شدن جریانات هوا، در سواحل دریای خزر کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه خواهد بود. این کاهش دما روز یکشنبه و دوشنبه ودر شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

طی دو روز آینده با توجه به امکان ذوب برف در اثر افزایش قابل ملاحظه دما و بارش باران در دامنه‌ای البرز مرکزی، غربی و مناطق کوهستان شمال غرب، احتمال افزایش حجم رواناب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی این مناطق وجود دارد.

از امروتا دوشنبه خلیج فارس مواج است. از بعد ازظهر جمعه تا یکشنبه دریای خزر مواج است.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید