iEVA۵۰؛ نسخه الکتریکی JAC J۵ در بازار ایران

iEVA۵۰؛ نسخه الکتریکی JAC J۵ در بازار ایران

جالب است بدانید جک یک محصول الکتریکی در بازار چین با نام iEVA۵۰ دارد که در واقع نمونه توسعه یافته و الکتریکی پلتفرم J۵ است.

کد خبر : ۹۲۰۲۰
بازدید : ۱۴۲۷۴

جک جی ۵ (J۵) محصولی از کمپانی چینی JAC است که سابقه حضور در بازار ایران را دارد و با استقبال تقریبا مناسبی نیز از جانب مشتریان مواجه شد.

جالب است بدانید جک یک محصول الکتریکی در بازار چین با نام iEVA۵۰ دارد که در واقع نمونه توسعه یافته و الکتریکی پلتفرم J۵ است.

در ادامه این مطلب نگاهی به مدل ۲۰۲۰ این محصول در بازار چین خواهیم داشت:

ابعاد: خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۵۹۰ میلیمتر در طول، ۱۷۶۵ میلیمتر در عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌های آن نیز برابر با ۲۷۱۰ میلیمتر است. وزن خالص خودرو نیز برابر بین ۱۷۷۵ تا ۱۸۰۰ کیلوگرم با توجه به تریم محاسبه شده است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید؛ المان‌های آبی رنگ در بخش‌های مختلف بدنه اضافه شده تا امضایی بر الکتریکی بودن پیشرانه باشد. فاصله بین دو چراغ اصلی جلو را یک قسمت آبی رنگ که پترن زیبایی شبیه به طرح بورد‌های الکتریکی دارد، پر کرده است.

رینگ‌ها در حالت استانداد آلومینیومی ۱۷ اینچی هستند. در نمای عقب نیز بروزرسانی‌هایی در چراغ‌های اصلی و بامپر (سپر) مشاهده می‌شود.

پیشرانه: در قسمت پیشرانه از یک موتور الکتریکی ۱۱۰ کیلوواتی (۱۴۷ اسب بخار) استفاده شده که ۳۳۰ نیوتن متر نیز گشتاور دارد. نیروی مورد نیاز موتور از باتری لیتیومی ۶۰ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که برای شارژ کامل آن به ۱۱.۵ ساعت زمان نیاز است.

این مجموعه با جعبه دنده تک سرعته که با محور جلو در ارتباط است، هماهنگ شده است. برد حرکتی خودرو ۴۱۰ کیلومتر گزارش شده است. سیستم ترمز در تمامی چرخ‌ها دیسکی است. ترمز پارک با توجه به تریم در نوع دستی و الکترونیک ارائه شده است.

کابین و ایمنی: کابین نیز همانند آنچه که در بدنه مشاهده کردیم کاملا بر المان‌های آبی رنگ تاکید دارد. حتی دوخت روکش صندلی‌ها نیز به رنگ آبی انتخاب شده که البته منظره زیبایی را نیز ایجاد کرده است.

از امکانات کابین می‌توان به سیستم تهویه غیر اتوماتیک، استارت دکمه‌ای (آپشن)، ناوبری ماهواره‌ای (آپشن)، نشانگر اطلاعات امپر لامپ ال ایی دیی، نمایشگر سیستم سرگرمی، بلوتوث (آپشن)، استراحتگاه دست جلو و عقب، پاور ویندوز جلو و عقب، سانروف، سنسور باران (آپشن) و ... اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: ورود بدون کلید (آپشن)، رادار پارک جلو و عقب،‌ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز (آپشن)، پایداری الکترونیکی (آپشن)، دستیار حرکت در سربالایی، هدلایت اتوماتیک (آپشن)، ایزوفیکس صندلی کودک و ایربگ اشاره کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید