قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۰۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۰۸

امروز ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت بیت کوین با ثبت رشد ۱.۹۰ درصدی به ۵۶,۲۵۲ دلار معادل ۱,۴۷۶,۲۸۳,۵۳۲ تومان رسید.

کد خبر : ۹۲۰۳۱
بازدید : ۱۰۴۲۳
بیت کوین
فرادید | نوسان در بازار بیت کوین ادامه دار شده است. قیمت بیت کوین امروز ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ با رشد ۱.۹۰ درصدی به ۵۶,۲۵۲ دلار معادل ۱,۴۷۶,۲۸۳,۵۳۲ تومان رسید.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ معادل ۶۱,۶۸۳.۸۶ دلار بوده که همینک %۸.۸۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد.

قیمت بیت کوین که در هفته گذشته تا حدود ۵۰ هزار دلار پایین آمده بود، در روز شنبه ۲۷ مارس، بیشترین قیمت ۵۵ هزار و ۵۵۷ دلار را تجربه کرد. عده‌ای علت فراز و فرود اخیر قیمت بیت‌کوین را افزایش کاذب عرضه و تقاضای آن به منظور کسب سود عنوان می‌کنند.

برخی کارشناسان نیز گفته اند: تردید نسبت به واکنش احتمالی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی به عبور ارزش بازار ارز‌های دیجیتالی از دو تریلیون دلار، کاهش سرعت ورود شرکت‌های بزرگ به بازار و خارج کردن سود‌های کوتاه مدت به منظور نوسان گیری توسط بخشی از معامله گران می‌تواند از جمله دلایلی باشد که رالی صعودی بیتکوین و سایر ارز‌های دیجیتالی را با موانعی همراه کند.

شایعاتی هم وجود دارد مبنی بر اینکه یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران بیت کوین اقدام به فروش مقدار قابل توجهی از آن ارز دیجیتال نموده و پس از افت قیمت مجددا همان مقدار بیت کوین را در کف قیمت خریداری کرده است.

داده‌های موجود بیانگر آن است که ذخایر بیت‌کوین در حدود ۸ میلیارد دلار در کوین‌بیس کاهش یافته که نشان دهنده آن است که سرمایه‌گذاران نهادی به جای در جریان قرار دادن سرمایه‌های خود و ثبت سود، آن را منجمد کرده‌اند.

فارغ از صحت و سقم این شایعه به نظر می‌رسد چنین اقداماتی در مورد ارز‌های دیجیتال محتمل باشد و ناپایداری و رفتاری نوسانی شدید آن را موجب شود. البته در هر بازاری که عوامل فردی توانایی تغییر قیمت را داشته باشند، احتمال اقداماتی از این دست وجود دارد.

رمزارز‌ها مثل پول کاغذی که دستگاه چاپ آن در اختیار بانک‌های مرکزی است، متولی ندارند. این مهمترین ویژگی آنهاست. هرچه هست، بازار قیمت آن‌ها را تعیین می‌کند. مکانسیم عرضه و تقاضا می‌تواند قیمت‌های نجومی را هم پیش روی این آن‌ها قرار دهد. همین ابزار آینده آن‌ها را ترسناک کرده که چطور می‌شود ترمزشان را کشید؟

در سوی دیگر بازار، در جایگاه دوم اتریوم هم با ۰.۳۸ درصد افزایش به قیمت ۱۷۱۵.۹۴ دلار رسید و تتر در همان محدوده ۱.۰۰ دلار باقی مانده است.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید