قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۱۰

قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۱۰

امروز ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۱۹ درصد به ۱۷۰۷.۰۷ دلار رسید.

کد خبر : ۹۲۰۸۲
بازدید : ۸۶۰۲
شمش طلا
فرادید | بهای طلا در بازار سقوط کرد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ تا لحظه تنظیم گزارش با افت ۰.۰۱۹ درصدی به ۱۷۰۷.۰۷ دلار رسید. این درحالی است که ارزش طلا امروز به پایین‌ترین رقم خود در هفته‌های اخیر رسیده است.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی قویتر شدن دلار آمریکا و بازار‌های سهام تحت تاثیر بهبود چشم انداز اقتصادی و بازده بالاتر اوراق قرضه دولتی، کاهش پیدا کرد.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در سی ام سی مارکت می‌گوید: «افزایش سود اوراق قرضه آمریکا بزرگترین تهدید برای طلا در کوتاه مدت است. اگر فروش اوراق قرضه شتاب بگیرد، طلا به سرعت تا ۱۷۰۰ دلار پایین می‌آید».

به گزارش فرادید؛ علت دیگری که برای کاهش تقاضای طلا عنوان می‌شود، تغییر ذائقه سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر است. علاوه بر این عده‌ای تقویت شاخص دلار را با افزایش امیدواری‌ها به بازسازی سریع اقتصاد جهانی مرتبط دانسته و این امر را نیرویی عنوان می‌کنند که قیمت طلا را به سمت پایین می‌کشد. نرخ بازده اوراق نیز بازار طلا را تحت فشار نزولی قرار داده است.

بازده اوراق خزانه آمریکا نزدیک به بالاترین رکورد یک سال اخیر که در ۱۸ مارس به آن صعود کرده بود، قرار دارد. دلار هم معاملات هفته جاری را تحت تاثیر بهبود چشم انداز اقتصادی آمریکا و عرضه واکسن با قدرت آغاز کرد. دلار قویتر معاملات طلا که به این ارز قیمت گذاری می‌شود را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می‌کند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که تقویت بازار سهام با افت قیمت طلا رابطه دارد، اما بعید به نظر می‌رسد قیمت این فلز گرانبها از از بازه ۱۶۸۰ تا ۱۷۶۰ خارج شود. شرکت‌کنندگان بازار منتظر بسته هزینه‌های زیرساختی بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در روز چهارشنبه هستند که حدود ۳ تا ۴ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود.

مایکل مک کارتی معتقد است طلا بین انتظارات تورمی و انتظارات برای نرخ‌های بهره بالاتر گیر افتاده باشد. عدم حرکت قیمت طلا منعکس کننده بلاتکلیفی بازار در حال حاضر و متعاقب آن عدم حرکت قیمت قابل توجه است.

استفان این، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت خدمات مالیاتی اکسی عقیده دارد: «طلا هنوز هم برای تورم خوب است، ولی مشکل اینجاست که در حال حاضر به خاطر افزایش سود اوراق قرضه همگام با تورم، چندان کارایی ندارد. ما باید جلوی افزایش بیشتر سود اوراق قرضه را بگیریم تا طلا بتواند بالا برود».
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید