پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند سال را بشناسید

پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند سال را بشناسید

پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند سال همیشه انتخاب‌های جذابی برای خرید یک گزینه جدید هستند. چراکه محصولاتی که به پرفروش‌ترین محصولات سال تبدیل می‌شوند قطعا کیفیت لازم برای تبدیل‌شدن به محبوب‌ترین محصولات سال را داشته‌اند.

کد خبر : ۹۲۰۸۹
بازدید : ۱۰۷۵۹
سامسونگ

موسسه آماری اومدیا اخیرا لیست پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند سال گذشته میلادی را منتشر کرده که نام‌های جذابی در این لیست دیده می‌شود.

پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند سال همیشه انتخاب‌های جذابی برای خرید یک گزینه جدید هستند. چراکه محصولاتی که به پرفروش‌ترین محصولات سال تبدیل می‌شوند قطعا کیفیت لازم برای تبدیل‌شدن به محبوب‌ترین محصولات سال را داشته‌اند.

به همین دلیل انتخاب یک تلفن هوشمند برای خرید و استفاده از آن از میان پرفروش‌ترین محصولات سال، انتخابی منطقی و درست به نظر می‌رسد. در ادامه می‌توانید پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند سال را بشناسید.
آیفون

درخشش آیفون‌ها در کنار حضور پررنگ محصولات سری گلکسی

شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال ۲۰۲۰ باعث شد که بسیاری از کسب و کار‌ها تحت تاثیر رکوردی باورنکردنی قرار بگیرند. این رکود تاریخی به بازار تلفن‌های هوشمند هم وارد شد و تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند را تحت فشار قرار داد.
از آن‌جایی که بسیاری از مردم قدرت خرید خود را از دست داده بودند، طبیعی به نظر می‌رسید که محصولات جدیدتر چندان مورد استقبال قرار نگیرند. همین استقبال اندک باعث شده بود که پیش‌بینی‌های بسیاری درباره کاهش فروش تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ نسبت به یک سال پیش مطرح شود؛ اتفاقی که در کمال تعجب رخ نداد.

در شرایطی که پرفروش‌ترین تلفن هوشمند سال ۲۰۱۹ یکی از محصولات مقرون به صرفه اپل یعنی آیفون XR وجود داشت که ۴۶.۳ میلیون دستگاه فروش داشت، پرفروش‌ترین تلفن هوشمند سال ۲۰۲۰ پرچمدار سال قبل اپل بود. آیفون ۱۱ با فروش ۶۴.۸ دستگاه در سال گذشته به پرفروش‌ترین تلفن هوشمند سال تبدیل شد که دلیل اصلی قرارگرفتن آن در این جایگاه کاهش قابل توجه قیمت آن نسبت به دوران عرضه است.

در رده دوم پرفروش‌ترین تلفن هوشمند سال ۲۰۲۰ هم نام محصولی از آیفون دیده می‌شود. آیفون SE مدل ۲۰۲۰ که پس از معرفی هم مورد توجه هواداران اپل قرار گرفته بود با فروش باورنکردنی ۲۴.۲ میلیون دستگاه در جایگاه دومین تلفن هوشمند پرفروش سال قرار گرفته است.
فاصله عمیق آیفون ۱۱ و با آیفون SE مدل ۲۰۲۰ برای سومین تلفن هوشمند پرفروش سال به حدود ۹۰۰هزار دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

برخلاف سال ۲۰۱۹ که سومین تلفن هوشمند پرفروش سال توسط سامسونگ عرضه شده بود در سال ۲۰۲۰ این اپل است که هر سه جایگاه طلایی، نقره‌ای و برنزی پرفروش‌ترین تلفن هوشمند سال را به خودش اختصاص داده است. آیفون ۱۲ که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و با تاخیری یک ماهه به بازار عرضه شد با فروش ۲۳.۳ میلیون دستگاه به سومین تلفن هوشمند پرفروش سال تبدیل شد.
با فاصله‌ای تنها ۱۰۰هزار دستگاهی، گلکسی A۵۱ جایگاه چهارمین پرفروش تلفن هوشمند سال را به خودش اختصاص داده است.

پنجمین تلفن هوشمند پرفروش سالی که گذشت نه‌تن‌ها از سوی برند کره‌ای سامسونگ عرضه شده بلکه یکی از میان‌رده‌های ارزان این شرکت محبوب هم لقب می‌گیرد. گلکسی A۲۱s که با قیمت ۲۰۰ دلاری در بازار‌های جهانی عرضه شده با فروش ۱۹.۴ میلیون دستگاه یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ بود.
در جایگاه ششم پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند سال هم یکی دیگر از محصولات ارزان‌قیمت سامسونگ یعنی گلکسی A۰۱ قرار دارد که در نهایت ۱۶.۹ میلیون دستگاه فروش داشته است.

هفمتین تلفن هوشمند پرفروش سال ۲۰۲۰ دوباره یکی از محصولات اپل لقب می‌گیرد. آیفون ۱۲ Pro Max با فروش ۱۶.۸ میلیون دستگاه و تنها صدهزار نسخه کم‌تر تلفن هوشمند ارزان سامسونگ فروخته که به‌عنوان یکی از گران‌ترین تلفن‌های هوشمند جهان آمار قابل قبولی ارائه داده است.
در رده هشتمین تلفن هوشمند پرفروش جهان گلکسی A۱۱ قرار گرفته که با فروش ۱۵.۳ میلیون دستگاه یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند سال لقب می‌گیرد.

در جایگاه نهم پرفروش‌ترین تلفن هوشمند سال ۲۰۲۰ نام یکی از محصولات برند چینی شیائومی هم دیده می‌شود. شیائومی Redmi Note ۹ Pro با فروش ۱۵ میلیون دستگاه تنها محصول چینی این لیست طولانی است که ثابت می‌کند این برند چینی برای درازمدت تصمیم دارد به یکی از تولیدکنندگان اصلی بازار تلفن‌های هوشمند تبدیل شود.
دهمین تلفن هوشمند پرفروش سال هم محصولی دیگر از اپل است که آیفون ۱۲ مینی لقب می‌گیرد؛ تلفنی که ۱۴.۵ میلیون دستگاه فروخت.
سامسونگ

آیا سامسونگ دوباره اپل را در بازار تلفن‌های هوشمند شکست می‌دهد؟

در چند سال اخیر همیشه رقابت داغ و جانانه‌ای در بازار تلفن‌های هوشمند وجود داشته است. در شرایطی که تا چند سال پیش برند‌های شناخته‌شده‌ای مانند الجی و اچ‌تی‌سی در کنار سونی تلاش می‌کردند تا سهم بیشتری از بازار پیدا کنند، امروز نامی از آن‌ها در میان برترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند دیده نمی‌شود.
تولیدکنندگان چینی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا با خلاقیت بیشتر و کاهش قیمت محصولاتشان سهم بیشتری از بازار پیدا کنند و در رسیدن به اهدافشان هم موفق بوده‌اند.

با این حال رقابت اصلی در بازار تلفن‌های هوشمند هنوز هم میان دو غول از شرق و غرب است؛ سامسونگ از کره جنوبی و اپل از ایالات متحده. سال گذشته اپل موفق شد یک بار دیگر در رقابت نزدیکی که با هم‌تای کره‌ای خود دارد، موفق ظاهر شود و به پرفروش‌ترین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند بدل گردد.
اما به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۱ این مقام دوباره به خطر می‌افتد و سامسونگ برای تصاحب دوباره آن به شرکت آمریکایی هجوم می‌آورد.

سامسونگ در سالی که گذشت هرگز نتوانست فروش تلفن‌های هوشمند خود را به آن میزانی که انتظار داشت، برساند. این شرکت اوایل سال ۲۰۲۰ از سری گلکسی S۲۰ رونمایی کرد که قیمت بالا و ضعف پردازنده‌ی اگزینوس ۹۹۰ باعث شد نسل جدید پرچمداران سامسونگ مورد توجه کاربران قرار نگیرد.
شیوه ویروس کرونا هم در عملکرد ضعیف پرچمداران سامسونگ تاثیرگذتر بود. اگرچه گلکسی Note ۲۰ و خانواده آن در ادامه فروش قابل قبولی برای سامسونگ به همراه داشتند، اما همچنان فروش محصولات سامسونگ نسبت به سال‌های قبل در روند کاهشی قرار داشت.

در نهایت این اپل بود که موفق شد با تصاحب ۲۱.۳ درصد از فروش تلفن‌های هوشمند در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ به صدرنشین بازار تلفن‌های همراه تبدیل شود. سامسونگ با سهم ۱۸.۴ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت و برند چینی اوپو با ۱۳.۷ درصد از بازار به سومین تولیدکننده پرفروش بازار در روز‌های پایانی سال ۲۰۲۰ تبدیل شد.
شیائومی و هواوی هم به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند. دلیل پرفروش‌بودن محصولات این سه برند چینی را باید در حضور قدرتمند آن‌ها در دو بازار رقابتی چین و هند جستجو کرد.

اما موسسه ترندفورس پیش‌بینی کرده که سامسونگ در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به پرفروش‌ترین تولیدکننده تلفن هوشمند تبدیل می‌شود و یک بار دیگر این جایگاه را تصاحب می‌کند. آن‌ها باور دارند که فروش سری آیفون ۱۲ در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ با افت ۵٫۵ درصدی همراه می‌شود و همین روند نزولی باعث می‌شود که سهم اپل از فروش تلفن‌های هوشمند به ۱۵.۸ درصد کاهش پیدا کند.
معرفی میان‌رده‌های جدید سامسونگ یعنی گلکسی A۳۲ و گلکسی A۵۲ هم در فروش بیشتر محصولات کره‌ای تاثیرگذار هستند. اگرچه سامسونگ بخش عظیمی از ده سال گذشته را به‌عنوان نخستین تولیدکننده تلفن هوشمند در جهان سپری کرده، اما بازپس‌گیری این جایگاه از اپل به معنای سلطه ادامه‌دار بر بازار نیست.

موسسه ترندفورس باور دارد که آمار نزولی فروش تلفن‌های هوشمند برند‌های شناخته‌شده در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ شامل محصولات سامسونگ هم می‌شود، اما این روند کاهشی همچنان سامسونگ را به‌عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده بازار مطرح نگاه می‌دارد.
به اعتقاد ترندفورس، سامسونگ می‌تواند بیشتر از ۶۲ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ تولید کند که بخش عظیمی از آن‌ها به محصولات سری A تعلق دارد.
هواوی

وضعیت وخیم هواوی در بازار تلفن‌های هوشمند ادامه پیدا می‌کند

تحریم‌هایی که از سوی دولت پیشین آمریکا برای محدودکردن شرکت چینی هواوی صادر شده، تاثیر مهیبی روی عملکرد این مجموعه داشته و به نظر می‌رسد که پایانی برای آن هم وجود ندارد. دولت ترامپ که شرکت هواوی را به دلایل مختلفی از جمله جاسوسی از شرکت‌های آمریکایی تحت فشار شدیدترین تحریم‌ها قرار داده بود، شرایطی را برای این مجموعه فراهم کرده که حتی توانایی خرید پردازنده برای محصولات خود را هم نداشته باشند. تلفن‌های هوشمند جدید هواوی که از سرویس‌های نرم‌افزاری گوگل هم محروم شده‌اند، محبوبیتی در بازار ندارند.

هواوی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ تنها ۹.۵ درصد از سهم فروش تلفن‌های هوشمند را در اختیار داشت که در مقایسه با سه ماهه قبلی کاهشی دو درصدی را نشان می‌دهد.
به نظر می‌رسد روند نزولی فروش محصولات هواوی در بازار تلفن‌های همراه ادامه داشته باشد و شایعاتی پیرامون خروج این شرکت از بازار تلفن‌های هوشمند هم شنیده می‌شود. شایعاتی که اگرچه از سوی مدیران هواوی تکذیب شده، اما دور از دسترس نیست.

نکته جالب آن است که سهم از دست‌رفته هواوی از بازار به سامسونگ و اپل تعلق پیدا نکرده و این سایر برند‌های چینی هستند که موفق شده‌اند سهم بیشتری از بازار پیدا کنند. رقابت شدیدی که میان اوپو و شیائومی شکل گرفته احتمالا در سال ۲۰۲۱ هم ادامه‌دار باشد.
تلفن‌های هوشمند

کمبود آب؛ بحرانی که بازار تلفن‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار می‌دهد

اگرچه موسسه ترندفورس پیش‌بینی کرده که روند کلی بازار تلفن‌های هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ صعودی به نظر می‌رسد، اما این پیش‌بینی به معنای بالارفتن آمار تولید هم نیست.
شرکت تایوانی TSMC که بخش عظیمی از پردازنده‌ها و محصولات نیمه‌هادی دنیای تلفن‌های هوشمند را تامین می‌کند به دلیل شرایط ویژه این روز‌های تایوان از ذخایر اندک آب استفاده می‌کند که باعث شده حجم تولیدات خود را به شدت کاهش دهد؛ بنابراین شرکت‌های عرضه‌کننده تلفن هوشمند باید به سوی پردازنده‌های ارزان‌قیمتی حرکت کنند که در شرایط فعلی هزینه تولید کمتری به همراه دارند.
البته این حرکت شامل حال شرکت هواوی هم نمی‌شود چراکه این برند چینی از همکاری با بسیاری از تولیدکنندگان قطعات تلفن‌های هوشمند هم محروم شده، اما به نظر می‌رسد بحران نسبتا بزرگی در بازار تلفن‌های هوشمند ایجاد شده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید