ممنوعیت تردد سیزده به در شامل چه مناطقی است؟

ممنوعیت تردد سیزده به در شامل چه مناطقی است؟

علاوه بر تهران بزرگ، ستاد کرونای برخی از استان‌ها نیز ممنوعیت‌هایی برای روز طبیعت تدارک دیده اند که البته بیشتر سمت و سوی ممنوعیت تجمع دارد. در این میان فرماندار کرج در استان البرز اعلام کرده که با توجه به شرایط نارنجی کرونایی در این شهرستان ممنوعیت تجمع در طبیعت، پارک‌ها و فضای‌های سبز عمومی در روز سیزدهم فروردین برقرار شده است.

کد خبر : ۹۲۱۱۷
بازدید : ۹۰۹۹
ممنوعیت تردد سیزده به در شامل چه مناطقی است؟
فرادید | ممنوعیت تردد سیزده به در به امسال هم رسید و براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، برخی مناطق پایتخت و بسیاری از نقاط کشور در روز طبیعت (۱۳ فروردین) شامل ممنوعیت تردد خودرویی خواهند شد. البته برخی از این ممنوعیت‌ها شامل دورهمی در بوستان‌ها و ورود به پارک‌ها هم می‌شود.

به گزارش فرادید؛ براساس تصمیم ستاد ملی کرونا قرار است تمام بوستان‌های پایتخت تعطیل و تردد و پارک خودرو‌ها نیز با ممنوعیت همراه شود. سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران در این باره گفته است: «در تلاشیم با همکاری شهرداری تهران ورودی تمامی بوستان‌های پایتخت در روز ۱۳ فروردین مسدود شود.»
پلیس راهور تهران هم می گوید که در روز طبیعت با کلیه امکانات نیروی انسانی، خودرویی، موتوری و تجهیزاتی خود اقدام به پوشش ترافیکی معابر داخلی و منتهی به پارک های شهر تهران مانند چیتگر، سرخه حصار، یاس فاطمی و کلیه اماکن تفرجگاهی کرده و کلیه خیابان‌ها و بزرگراه‌های پیرامونی سایر بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها را از ساعات ابتدایی صبح پوشش می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲ هزار و ۲۸۹ بوستان شهری و جنگلی در مناطق ۲۲ گانه تهران واقع شده که بوستان جوانمردان، نهج البلاغه، چیتگر، شهدای خلیج فارس، یاس فاطمی، تلو، ارم، سرخه حصار و ولایت از جمله آن‌ها است.

البته در شبکه‌های اجتماعی شایعه‌ای نیز مبنی بر ممنوعیت تردد خودرویی مقابل منزل در «روز سیزده به در» مطرح شد که پلیس راهور ناجا این موضوع را به تازگی تکذیب کرده است.

سرهنگ عین اله جهانی، معاون پلیس راهور ناجا در این رابطه گفته است: «اگر ممنوعیتی وجود دارد در خصوص رفتن به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها است و تردد یا حرکت از در منازل با خودرو یا تردد در شهر ممنوع نیست.»
کدام استان‌ها ممنوعیت تردد «سیزده به در» دارند؟
علاوه بر تهران بزرگ، ستاد کرونای برخی از استان‌ها نیز ممنوعیت‌هایی برای روز طبیعت تدارک دیده اند که البته بیشتر سمت و سوی ممنوعیت تجمع دارد. در این میان فرماندار کرج در استان البرز اعلام کرده که با توجه به شرایط نارنجی کرونایی در این شهرستان ممنوعیت تجمع در طبیعت، پارک‌ها و فضای‌های سبز عمومی در روز سیزدهم فروردین برقرار شده است.

در این میان مرادی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان هم برگزاری هرگونه دورهمی و تجمع در بوستان‌های استان زنجان در روز طبیعت را ممنوع اعلام کرده است.

ستاد کرونای استان کرمان نیز اعلام کرده که سیزده گردی تحت هر شرایطی در این استان ممنوع خواهد بود.

البته علاوه بر این استان‌ها مسئولان قزوین، خوزستان، کرمانشاه، سمنان، آذربایجان غربی و اصفهان نیز تجمع مردم در پارک ها، بوستان‌ها و دورهمی طبیعت محور را ممنوع اعلام کردند.

ممنوعیت تردد سیزده به در شامل چه مناطقی است؟
تردد «از» و «به» شهر‌های نارنجی وقرمز همچنان ممنوع!

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، در حال حاضر ۳۲ شهرستان کشور در شرایط قرمز و ۸۵ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. همچنین ۲۷۲ شهرستان نیز در وضعیت زرد و ۵۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

با این وجود ۱۱۷ شهرستان کشور در روز سیزده به در با ممنوعیت ترددی مواجه خواهند بود.

بر اساس تعریف ستاد کرونا در وضعیت قرمز یا «خیلی پرخطر» از هر صدهزار نفر در یک شهرستان، دست‌کم ۱۰ نفر و در وضعیت نارنجی یا «پرخطر» از هر صدهزار نفر در یک شهرستان، دست‌کم شش نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند.

با این تعاریف از شهرستان قرمز ، در استان اصفهان شهرستان‌های «خوانسار و گلپایگان» در استان آذربایجان شرقی: «شهرستان سراب»، در استان آذربایجان غربی: «شهرستان ارومیه». در استان ایلام: شهرستان‌های «آبدانان و دهلران، در استان کرمانشاه: شهرستان «اسلام‌آباد غرب». در استان لرستان: شهرستان‌های «ازنا و بروجرد». در استان تهران: شهرستان «دماوند» در استان فارس:شهرستان شهرستان‌های «ارسنجان، داراب و زرین‌دشت»، در استان خوزستان: شهرستان‌های «امیدیه، اندیمشک، خرمشهر، مسجد سلیمان، ایذه، بهبهان، آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، شوش.»، در استان کهگیلویه و بویراحمد: شهرستان «گچساران». البته شهر‌ستان‌های «آبدانان» در استان ایلام و «ازنا» در استان لرستان از روز گذشته در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

همچنین ۱۹ استان کشور نیز در شمار استان‌های دارای شهرستان نارنجی قرار گرفته اند که در استان تهران: شهرستان‌های «تهران، ری، شمیرانات، فیروزکوه و شهریار»، در استان البرز: شهرستان‌های «کرج، ساوجبلاغ، فردیس و نظرآباد:»، در استان آذربایجان شرقی: شهرستان‌های «جلفا، شبستر و میانه»، در استان آذربایجان غربی: شهرستان‌های «اشنویه، بوکان، سردشت، ماکو و نقده»، در استان اصفهان: شهرستان‌های «تیران و کرون، نجف‌آباد، مبارکه و لنجان»، در استان گیلان: شهرستان‌های «رودسر»، در استان قزوین: شهرستان‌های «تاکستان و قزوین»، در استان ایلام: شهرستان «چرداول»، در استان بوشهر: شهرستان‌های «بوشهر، دیلم، گناوه، دشتستان و جزیره خارک»، در استان چهارمحال و بختیاری: شهرستان‌های «سامان و بروجن»، در استان خوزستان: شهرستان‌های «رامهرمز، کارون، باغ‌ملک، شادگان، دشت آزادگان، شوشتر»، در استان فارس: شهرستان‌های «ممسنی و مرودشت». در استان کردستان: شهرستان‌های «بانه و سقز»، در استان لرستان: شهرستان‌های «الیگودرز، خرم آباد، دورود، دلفان و سلسله»، در استان مرکزی: شهرستان‌های «ساوه، اراک و خمین»، در استان هرمزگان: شهرستان «خمیر»، در استان کرمانشاه: شهرستان‌های «کرمانشاه و گیلانغرب»، دراستان کهگیلویه و بویراحمد: شهرستان بویراحمددر استان یزد: شهرستان «خاتم» را شامل می‌شود.

البته باید توجه داشت که ممنوعیت تردد شبانه از ساعات ۲۲ تا ۳ صبح همچنان پا برجاست و تغییر رنگ ها، تغییری در منع تردد شبانه ایجاد نکرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید