قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۲

امروز ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ تا لحظه تنظیم گزارش، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۲۹ درصدی به ۱۷۱۳ دلار و ۱۸ سنت رسید.

کد خبر : ۹۲۱۲۶
بازدید : ۶۰۱۳
شمش طلا
فرادید | بهای طلا در بازار شاهد افزایش ناچیزی بود. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ با رشد ۰.۲۹ درصدی به ۱۷۱۳ دلار و ۱۸ سنت رسید.

این درحالی است که کمترین قیمت برای طلا در بازار ۱۷۰۵ دلار و ۹۴ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۷۱۳ دلار و ۷۲ سنت ثبت شده است. امروز طلا از مرز ۱۷۰۰ دلار بالا رفت و برای دقایقی به ۱۷۱۵ دلار نیز رسید. افزایش قیمت طلا با افت شاخص دلار همراه بود.

در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و تقویت دلار سبب شده تا اشتها برای خرید طلا کاهش یابد، قیمت فلز زرد روز چهارشنبه به پایین‌ترین رقم خود در طی بیش از ۳ هفته اخیر رسید و در مسیر ثبت بیشترین افت سه ماهه در طی بیش از ۴ سال گذشته قرار گرفت.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا در معاملات روز جاری آسیب پذیر به نظر می‌رسد و این وضعیت ناشی از رشد شب گذشته دلار آمریکاست. صعود دلار سرعت گرفته و طلا که در چند هفته گذشته قیمت خود را حفظ کرده بود، در خطر بی‌اعتبار کردن تلاشش برای ایجاد یک کف قیمت بلندمدت قرار دارد.

به گزارش فرادید؛ شاخص ارزش دلار در برابر ارز‌های رقیب امروز به بالاترین رقم در طی حدود ۵ ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه از نوامبر ۲۰۱۶ قرار گرفت.

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم ۱۴ ماه اخیر که جلسه قبل به ثبت رسید در نوسان است و در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه متوالی قرار گرفته است.
افزایش سوددهی اوراق قرضه سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می‌گردد.

برخی تحلیل‌گران اقتصادی افت شاخص دلار را مقطعی و جزئی می‌دانند. آن‌ها احتمال می‌دهند روند صعودی نرخ بهره اوراق خزانه‌داری آمریکا، تا پایان سال ۲۰۲۱ قیمت طلا را تا ۱۶۰۰ دلار پایین بیاورد. افت قیمت طلا به زیر سطح ۱۷۰۰ دلار در روز‌های گذشته نیز نشان داد که این فلز زرد رنگ به بازدهی اوراق خزانه‌داری حساسیت زیادی دارد.

به گفته هووی لی، تحلیلگر بانک او سی بی سی، از نظر منطقی این میزان از تحریک اقتصادی باید سبب افزایش نرخ تورم و بالا رفتن قیمت طلا شود، اما در عین حال، بالا رفتن سود اوراق قرضه مانع از تقویت طلا می‌شود.

برخی از تحلیل‌گران اقتصادی، دولت آمریکا را در نوسانات اخیر قیمت طلا مقصر می‌دانند و معتقدند، دخالت دولت بایدن از طریق اعطای بسته‌های حمایتی عملکرد طبیعی بازار را مختل کرده است، آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که برنامه‌های رئیس جمهور آمریکا در حوزه توسعه زیرساخت‌های انرژی پاک نمی‌تواند تمامی ابعاد را در نظر بگیرد و هنگام پیاده‌سازی مخارج و پیامد‌های پیش‌بینی نشده بروز خواهد کرد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید