هواشناسی امروز ایران، ۱۴۰۰/۰۱/۱۵

هواشناسی امروز ایران، ۱۴۰۰/۰۱/۱۵

امروز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰، با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، وزش باد شدید، بارش و کاهش شدید دما در نیمه شرقی کشور پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۲۲۰۵
بازدید : ۴۰۵۰
فرادید | بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده نگری و همدیدی هواشناسی ایران، امروز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰، در شمال و شرق خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات شمال شرق تهران، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

دوشنبه بارش‌های پراکنده در بخش‌های شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی البرز رخ خواهد داد و از دوشنبه تا چهارشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشورحاکم خواهد بود.

پنج شنبه بعد از ظهر با ورود سامانه ای، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد در غرب کشور و جمعه در بخش‌هایی از نیمه غربی کشوررخ خواهد داد.

به گزارش فرادید؛ طی ۲۴ ساعت آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در پاره‌ای نقاط همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود. جنوب خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان تحت تأثیر این باد شدید خواهند بود.

امروز در شمال شرق کشور کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ و کاهش ۶ تا ۸ درجه در جنوب غرب، نواحی مرکزی، دامنه‌های زاگرس ودامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود.

از امروز تا سه شنبه در شرق و جنوب شرق دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

همچنین به تدریج از امروز تا اواخر هفته در سواحل دریای مازندران و اردبیل افزایش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش بینی می‌شود و از دوشنبه تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور روند تدریجی افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

طی سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز و روز‌های دوشنبه و سه شنبه دریای عمان مواج است.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید