همه چیز درباره سریال رعد و برق

همه چیز درباره سریال رعد و برق

سریال رعد و برق در ژانر حادثه‌ای و به تهیه کنندگی داود هاشمی، نویسندگی و کارگردانی بهروز افخمی ساخته شده است. شهرام قائدی، محمد فیلی، مختار سائقی، سام کبودوند از جمله بازیگران این سریال هستند.

کد خبر : ۹۲۲۹۰
بازدید : ۲۱۷۹
همه چیز درباره سریال رعد و برق
فرادید | شبکه پنج برای شب‌های رمضان سریال رعد و برق را در نظر گرفته و قرار است که این سریال در ۲۵ قسمت روانه آنتن این شبکه شود. مجموعه تلویزیونی رعد و برق کار جدید بهروز افخمی است که پس از ۷ سال با ساخت این سریال به تلویزیون باز می‌گردد.

به گزارش فرادید، مراحل ساخت سریال رعد و برق از تابستان سال ۱۳۹۹ آغاز شد و دست اندرکاران مناطق مختلفی را برای تصویربرداری این سریال انتخاب کردند که استان گلستان از اصلی‌ترین مکان‌های ساخت رعد و برق است. بخش‌های زیادی از سریال نیز در استان‌های لرستان و خوزستان می‌گذشت، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا از رعد و برق حذف شدند.

سریال رعد و برق در ژانر حادثه‌ای و به تهیه کنندگی داود هاشمی، نویسندگی و کارگردانی بهروز افخمی ساخته شده است. شهرام قائدی، محمد فیلی، مختار سائقی، سام کبودوند از جمله بازیگران این سریال هستند.

روستای ییلاقی درازنو یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور است که هرساله تعداد زیادی از گردشگران برای بازدید از این روستا عازم سفر به شمال کشور می‌شوند. درازنو یکی از دهکده‌های ییلاقی استان گلستان است که در بلندترین ارتفاعات کردکوی قرار گرفته و به قدری مرتفع است که گردشگران می‌توانند از بلندای آن منظره حیرت‌انگیز بیش از ۱۰ شهر و ده‌ها روستا در استان‌های گلستان و حتی مازندران را مشاهده کنند.

افخمی نیز بسیاری از سکانس‌های سریال رعد و برق را در ارتفاعات این روستا مقابل دوربین برده و به نظر می‌رسد که سریال جدیدش چشم انداز‌های بسیار زیبایی را به نمایش خواهد گذاشت.


نکاتی درباره سریال رعد و برق

با توجه به گفته‌های عوامل ساخت سریال رعد و برق، این سریال تمام تلاشش را می‌کند تا جزئیات ماجرا‌هایی که در ایام سیل سال ۱۳۹۸ برای مردم اتفاق افتاد را به نمایش بگذارد و گوشه‌ای از زحمات و مجاهدت افرادی که در کمک رسانی به مردم از هیچ کمکی دریغ نکردند را نشان دهند.

مدتی پیش بهروز افخمی به یکی از برنامه‌های نوروزی تلویزیون دعوت شد و درباره ساخت سریال رعد و برق توضیحاتی ارائه داد. او درباره علت بازگشتش به تلویزیون با ساخت این سریال گفته بود که «می‌خواستم فیلم سینمایی بسازم که با آن اتفاق سیل روبرو شدم و فکر و ذهنم به این سمت رفت. بعد از مدت‌ها که اجرای برنامه سینمایی هفت و بعد نقد سینما را برعهده داشتم با آماده شدن فیلمنامه و شرایط ساخت، به آن مناطق سیل‌زده رفتیم تا این کار برای ماه رمضان ۱۴۰۰ آماده شود. گروه خیلی در تلاشند تا کار باورپذیری روی آنتن برود و مردم در جریان آن اتفاقات به شکل واقعی‌تری روبرو شوند.»

کارگردان سریال رعد و برق درباره قصه این سریال عنوان کرد: «الان نمی‌توانم درباره قصه «رعد و برق» چیزی بگویم، زیرا به دلیل بیماری کرونا و نحوه برخورد دولت با کرونا خیلی تغییرات در قصه برای ما پیش آمد و باعث شد که بخش‌های زیادی از سریال را که در خوزستان و لرستان می‌گذشت، حذف کنیم. فیلمنامه قبلی را کنار گذاشتیم و فیلمنامه جدید نوشتیم.»

افخمی معتقد است که استان گلستان به دلیل اینکه اولین استانی بود که دو سال پیش درگیر سیل شد، به قدری روایت قصه و مشکلات داشته که برای سریال کافی باشد، به همین دلیل متمرکز روی استان گلستان شده اند و الان فصل اول سریال را می‌سازند.

او احتمال می‌دهد که بعداً برای سیل خوزستان و سیل لرستان که ابعاد آن هم خیلی بزرگ‌تر از سیل گلستان بوده، فصل‌های بعدی را در نظر بگیرد که ساختن آن را به دوستان دیگری محول کند.

بهروز افخمی درباره محوریت مجموعه تلویزیونی رعد و برق می‌گوید که «رعد و برق یک سریال حادثه‌ای است با مایه‌های کمیک. البته سریال و فیلم‌های کمدی حادثه‌ای ژانر شناخته شده‌ای است و اغلب فیلم‌های حادثه‌ای یک طنز و شوخ طبعی هم دارند، چون اغلب انسان‌هایی که سر نترس دارند شوخ طبع هم هستند. در مجموع سریال مفرح و پرحادثه و پرماجرایی است.»

نویسنده و کارگردان سریال رعد و برق در ادامه گفته بود که به دلیل اینکه این سریال برای ماه رمضان آماده پخش خواهد شد، به همین دلیل کار آن‌ها ۲۴ ساعته شده است، چون هم هنوز بخش‌هایی از فیلمبرداری باقی مانده و هم کار‌های تدوین و صداگذاری بایستی انجام شود تا به موقع به پخش برسد.

همه چیز درباره سریال رعد و برق
بازیگران و عوامل ساخت سریال رعد و برق

در این سریال رعد و برق بازیگرانی همچون شهرام قائدی، محمد فیلی، مختارسائقی، سام کبودوند، مرتضی کاظمی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، ابراهیم امیرخانی، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوى، مهدیه فراهانی، نگار مسلط، زهرا سرایلو، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، پوریا منجزی، مجید درستی، امیر عباس قاسمى، پدرام شکوری، شهروز ایری، امیر رضا برزگر، اسماعیل حبیب‌لی، داود عصمتی، حسین قزل‌باش و محمود جعفری حضور دارند.

سایر عوامل این سریال نیز شامل تهیه کننده: داوود هاشمی، نویسنده و کارگردان: بهروز افخمی، کارگردان دوم: امیر شیرمحمدی، مدیر تصویربرداری: حسنعلی اسدی، مدیر صدابرداری: مرتضی اصلان‌زاده، دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه ریزی: سید محمود جعفری، دستیار تهیه و مشاور فنی: رایان جعفری، مدیر تولید: علیرضا هاشمیان، تدوین: بهروز افخمی، پویا عاقلی زاده، مدیر صحنه: حسین قزل‌باش، منشی صحنه: داوود عصمتی، دستیاران تصویربردار: حسین اسدی، پوریا هنرمند، مدیر چهره پردازی: زهره سیه‌پوش، جلوه‌های ویژه بصری: محمدرضا موسوی، محمدحسین شکوری، مدیر تدارکات: احمد امیرانی، دستیار تهیه و روابط عمومی: الهام رضایی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: پوریا منجزی و مشاور رسانه‌ای: علی مرادخانی می‌شوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید