قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، با ثبت کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۱۷۳۶ دلار و ۴۹ سنت رسید.

کد خبر : ۹۲۳۶۴
بازدید : ۵۷۵۳
 طلا
فرادید | طلا علیرغم افزایش دیروز با افت قیمت مواجه شد. امروز ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۱۷۳۶ دلار و ۴۹ سنت رسید.

این در حالی است که این قیمت تا لحظه تنظیم گزارش کمترین قیمت طلا طی ۲۴ ساعت گذشته بوده و بیشترین قیمت برای آن ۱۷۴۴ دلار و ۲۲ سنت ثبت شده است.

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیفتر شدن ارزش دلار و عقب نشینی بازده اوراق قرضه آمریکا، به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد، اما امروز ۴ شنبه روند کاهشی در پیش گرفته است.

به گزارش فرادید؛ مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: آمار شاغلان آمریکایی، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تقویت کرد و این موضوع قیمت طلا را تحت فشار‌های کاهشی قرار داد.تصور می‌کنم روند اصلی طلا کاهشی است. روند رشد اقتصاد جهانی قطعا شکل مثبتی به خود گرفته، اما نابرابر است.

استفن اینز تحلیلگر موسسه اکسی نیز در یادداشتی نوشت: «با توجه به آمار‌های مثبت از بازار کار آمریکا که می‌تواند سبب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار‌های پرریسک شود، طلا احتمالا برای تداوم روند ترمیم هفته گذشته خود با دشواری مواجه خواهد بود.»

برخی از سرمایه‌گذاران طلا را سدی در برابر تورم می‌بینند، اما بازده بالاتر اوراق خزانه به معنای افزایش هزینه نگهداری طلاست و جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را ضعیف می‌کند.

براساس گزارش رویترز، جفری هالی، تحلیلگر بازار شرکت OANDA اظهار کرد: برای من روشن شده است که حساسیت طلا به انتظارات تورم آتی نیست بلکه روند بازده اوراق قرضه به‌خصوص بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله است.

لورتا مِستر، رییس بانک فدرال رزرو کلیولند نظری دیگر دارد. او روز دوشنبه اعلام کرد دورنمای اقتصادی آمریکا روشنتر شده است و بانک مرکزی برای کمک به رشد اقتصادی بیشتر، باید به سیاست تسهیل پولی خود ادامه دهد. طلا از تدابیر محرک مالی بانک‌های مرکزی سود می‌برد، زیرا این فلز ارزشمند پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم ناشی از این سیاست‌ها به شمار می‌رود.

در بازار دیگر فلزات گران بها، هر اونس نقره برای تحویل فوری در محدوده قیمتی ۲۵ دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱۳ درصدافزایش، به ۲۶۸۰ دلاررسید. هر اونس پلاتین با ۰.۶۵ درصد افزایش، به ۱۲۴۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید