آخرین اخبار از منطقه زلزله‌زده مریوان

آخرین اخبار از منطقه زلزله‌زده مریوان

براساس اعلام مرکز زلزله‌نگاری کشور، زلزله ۳.۸ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه در مرز عراق و استان کردستان و در حوالی چناره (شهرستان مریوان) روی داد.

کد خبر : ۹۲۳۸۱
بازدید : ۴۹۹۳

خرابی منزل در زلزله مریوان

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: گروه‌های امدادی و نیرو‌های صف و ستاد هلال احمر تا عادی شدن وضعیت در منطقه زلزله زده مریوان و ایجاد آرامش کامل روانی مردم در کنار آنان حضور خواهند داشت.

محمدحسن قوسیان مقدم روز چهارشنبه اظهار داشت: طبق آخرین گزارش تکمیلی و اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مناطق زلزله زده، زلزله ۵.۳ ریشتری مرز عراق و کردستان - حوالی مریوان (کردستان) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین چهار مصدوم سرپایی برجای گذاشت که این مصدومان به صورت سرپایی تحت درمان نیرو‌های هلال احمر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در ارزیابی صورت گرفته از دو بخش سرشیو (روستا‌های قامیشله، برده رشه، دوپلوره) و خاو و میرآباد (روستا‌های خانمه کن، میرگه دریژ، ساوجی، قامیشکوه) مشخص کرد که چهار نفر در هنگام فرار دچار آسیب دیدگی شده اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر اضافه کرد:در ارزیابی‌های صورت گرفته از روستای جشنی آباد توسط تیم ارزیاب نیز مشخص شد که یک باب منزل مسکونی ٥٠ درصد تخریب شده که خوشبختانه آسیب جانی دربر نداشته است.

قوسیان مقدم توضیح داد:طبق آخرین اطلاعات دریافتی از منطقه زلزله زده تیم‌های امدادی شهرستان‌های مریوان، سروآباد، سقز، بانه، دیواندره، کامیاران و سنندج شب گذشته به صورت آماده باش حضور داشتند. شامگاه سه‌شنبه زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ در مقیاس ریشتر، مریوان در استان کردستان را لرزاند.

مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه ۵.۳ ریشتری را ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه عصر سه‌شنبه حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرد. براساس این گزارش، طول جغرافیایی این زمین لرزه ۴۶.۰۲ درجه و عرض جغرافیایی ۳۵.۶۹ درجه بوده است.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی بانه، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهر‌های سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند. بعد از زلزله ۵.۳ ریشتری دومین زلزله نیز با قدرت ۳.۸ در مقیاس ریشتر، بار دیگر مریوان در استان کردستان را لرزاند.

براساس اعلام مرکز زلزله‌نگاری کشور، زلزله ۳.۸ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه در مرز عراق و استان کردستان و در حوالی چناره (شهرستان مریوان) روی داد. این زلزله در موقعیت طول جغرافیایی ۴۶.۰۹ و عرض جغرافیایی ۳۵.۷۲ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، ۲۲ کیلومتری چناره، ۲۳ کیلومتری مریوان و ۹۴ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان روی داد.

مریوان در ۱۳۵ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید