زمان به عقب برگردد غلط بکنم سمت احمدی‌نژاد بروم/ او قدرنشناس بود!

زمان به عقب برگردد غلط بکنم سمت احمدی‌نژاد بروم/ او قدرنشناس بود!

خواننده «نیلوفرانه» پس از کنسرت اخیرش در بُناب که حاشیه‌های زیادی را برای او به دنبال داشت، توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

کد خبر : ۹۲۴۱
بازدید : ۱۴۵۷۳
علیرضا افتخاری: آقایان دلواپس! گناه من چیست؟

علیرضا افتخاری که روز گذشته پس از انتشار یک فایل ویدئویی در فضای مجازی، حواشی و جنجال‌های زیادی را از سر گذراند، در یک گفتگوی تند، نسبت به برخی اقدامات رسانه‌های تندرو واکنش نشان داد.

او درباره اتفاقات رخ‌داده در کنسرت بُناب گفت: «من واقعاً چند سالی هست که هم در تهران و هم شهرستان کمتر حاضر به اجرای برنامه می‌شوم و خیلی سخت می‌گیرم و عمدتاً هم کنسرت نمی‌گذارم؛ ولی برای کنسرت بناب با تمام قلبم رفتم. در این برنامه قرار بود مدیر برنامه‌های من چند کودک سرطانی را به سالن بیاورد و من قول اخلاقی داده بودم که برای شادی دل آنها این برنامه را اجرا کنم. اعضای گروه با قطار رفتند و به من هم گفتند با قطار بروم. اما من گفتم در دل شب می‌خواهم تنهای تنهای با خدای خودم خلوت کنم و تا بُناب رانندگی کردم و اشک می‌ریختم. من به خاطر این بچه‌های سرطانی معصوم به این برنامه رفتم و اگر کمی انصاف داشته باشیم، حتماً متوجه این موضوع می‌شویم که رفتن من به این برنامه، به خاطر کنسرت و بلیت‌فروشی نبود. من واقعاً نیازی به بُعد مالی این کنسرت نداشتم.»

افتخاری ادامه داد: «به خاطر دل آن بچه‌ها راه افتادم و به این کنسرت رفتم. من خودم بیمار دارم و احوال خانواده‌هایی که کودک سرطانی دارند را درک می‌کنم. به خاطر آن قلب‌های کوچک و خنده و شادی آنها و اینکه اعلام کرده بودند دوست دارند من را از نزدیک ببینند، به سالن رفتم. همه وجودم را برای شادی آنها روی صحنه گذاشتم و تا زمانی که لبخند آنها را ندیدم، از صحنه پایین نیامدم. تِم موسیقی در اواسط برنامه، تِم کُردی بود و برای آن بچه‌های سرطانی پایکوبی کردم و به همان خدا قسم که به خودم قول داده بودم که تا لبخند آنها را نبینم، حرکاتم را ادامه خواهم داد و همین موضوع هم اتفاق افتاد. آقایان دلواپس! گناه من چیست؟ لبخند آن کودکان برای من دنیایی بود و کمال احترام را هم مردم آن منطقه به من گذاشتند.»

افتخاری این قبیل رفتارهای رسانه‌های تندرو را نشأت گرفته از بازی‌های سیاسی می‌داند و توضیح می‌دهد: «چند سال پیش بود که در برنامه‌ای به مناسبت بزرگداشت شهدای خبرنگار حاضر شدم و روحم هم خبر نداشت که آقای «ایکس» هم در این برنامه حضور دارند! اگر تاریخ به عقب برگردد، من غلط بکنم بخواهم ایشان را در آغوش بگیرم. من امروز با بانگ بلند این حرف را می‌زنم و هیچ واهمه‌ای هم ندارم که اگر زمان به عقب برگردد، حتی سمت آقای احمدی‌نژاد هم نمی‌روم.»

خواننده «یاد استاد» به فشار خردکننده افکار عمومی در آن زمان اشاره کرد و ادامه داد: «آن هجمه‌ها در همه این سال‌ها برای من تبعات زیادی داشت. آقای احمدی‌نژاد در این مدت حتی یک‌بار پیگیر احوال من نشدند. با صدای بلند به ایشان می‌گویم در مورد من بسیار انسان قدرنشناسی بودند. با صدای بلند این جملات را بر زبان می‌آورم و امیدوارم به گوش‌شان برسد. شما را به جان مادرتان قسم می‌دهم که به من کمک کنید تا این حرف‌ها به گوش همه برسد. امروز به آگاهی و درک سیاسی درستی از این بازی‌ها رسیده‌ام و امیدوارم این موضوع به خوبی در رسانه‌ها انعکاس پیدا کند.»

منبع: موسیقی ما
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    با صدای بلند به ایشان می‌گویم در مورد من بسیار انسان قدرنشناسی بودند.ایشان باسرنوشت75میلیون ایرانی بازی کردند.امروزدرقدرت نیست این حرفهارامیزنی ولی دیرشده است ای کاش فردای انروزمیگفتی وازملت بزرگ ایران حلالیت می طلبیدی.ملت ایران بزرگواروبخشنده اند.

    • ناشناس ارسالی در

      آقاي افتخاري اون موقع تو اون اوضاع روحي دل مارو شكستي
      مثل عاشقي كه خيانت حبيبش رو ببينه ازت ناراحت شدم

    • ناشناس ارسالی در

      طرفدارهاي قديمي شما يادشون نمي ره. شايد ببخشنتون. ولي يادشون نمي ره. ديگه علي رضا افتخاري محبوب تموم شد. آقاي افتخاري يه وقتهايي يه حركتهايي بدجوري تاوان داره.

    • ناشناس ارسالی در

      تو کی هستی که میگی دیر شده ؟ خدا هیچ وقت این حرفو نزده که توی آدم داری اینجوری گستاخانه حرف میزنی

    • سروش ارسالی در

      هنوز هم داره بازی در میاره مثل همون وقت که گفت میخاد از ایران کوچ کنه بره فرانسه!
      همون وقتی که نیایش ملکوتی و آسمانی ربنای ماه رمضان فخر موسیقی ایران (فارغ از اندیشه های او )را بازخوانی نمود ...!!!
      آقای افتخاری باید بدونه هنر خصوصا از نوع موسیقی سنتی این خاک بزرگ و پاک اگر غشی در آن باشد توهین به صفا و تقدس موسیقی مردمی ایران زمین است و بس
      اشتباهات این آقا تمام شدنی نیست چون رفتارش ریشه ندارد ... گفتاری است که از دل بر نمیاید لا جرم بر دل نمی نشیند...
      چاپلوسی ونان به نرخ روز خوری رسم مردان هنر نیست

  • ناشناس ارسالی در

    افتخاری عشق ماست دست از سرش بردارید

    • ناشناس ارسالی در

      پس لطف كن تشريف ببر بليط كنسرتشو بخر كه مجبور نباشه مثل كنسرت آخرش دو سال پيش تو تهران بليطشو با تخفيف بفروشه و نصف سالن هم خالي باشه.

  • علی ارسالی در

    آقای افتخاری - آنوقت مردم آزاد اندیش به شما تذکر داده بودند که جنابعالی وقعی به حرفهای آنان ندادید. احمدی نژاد را حتی یک بچه شناخته بود. چطور شما در دو دوره دولت وی اورا نشناختید. متاسفم

  • الهام ارسالی در

    این رو بدونید هنرمند بزرگ کشور ما
    که طرفداران بسیاری دارید
    هر کدوم از ما انسانها ممکن بوددر چنان جوی این کار را بکنیم ولی دلییلی بر موافق بودن با سیاستهای آقای احمدی نژاد نیست

  • فردنیا ارسالی در

    هنر مند ضعیف النفسی هستی چه در آن زمان و جه درحال حاضر .

    اگر اشتباه کردی براحت بگو اشتباه کردم . و در راه درست قدم بردار.

    آن هم بخاطر ارتقا روان خودت .

    نه بخاطر رسیدن پیامت بگوش دیگران .

    اشتباه کردن بخشی وجود آدمی است.

    اگر قرار بود اشتباه نکنم در حاظر در بهشت بودیم .

    چون در این جهان هستیم .

    بهتر است از اشتباهها خود پند بگیریم

    و

    راه و مسیر تکامل را انتخاب کنیم

    تا به بسمت دوست در حرکت باشیم

  • ساسان ارسالی در

    چشمتون باز می کردید زمانی که جو گیر شده بودید، فکر این روزها رو می کردید؛ من که یه عامی هستم، همیشه با سیاسیون دست به عصا راه می رم و سعی می کنم خودم کمی دور نگه دارم اون تو سایه.

  • ناشناس ارسالی در

    جناب خواننده محبوب علیرضا افتخاری دنیای سیاست به خاطر همین است که میگویند کثیفه پس بیخودی نه از کسی حمایت کن ونه از کسی بدگویی ...به هنر برس که عشق زندگی هنر است

  • اذين ارسالی در

    با اينكه خيلي دير به اشتباهتان پي برديد و اعتراف كرديد كه اشتباهي بوده و .......... باز هم خوبه كه الان با صداي بلند فرياد زديد .و اعلام بيزاري نموديد .

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه مثل اینکه ایشون ذاتا مشکل درک موضوع دارن! از یه طرف میگه روحش خبر نداشته که احمدی نژاد تو اون همایش بوده و اگه تاریخ برگرده غلط میکنه اونو در آغوش بگیره" از طرف میگه دیگه احمدی نژاد "قدر ناشناسی" کرده!! معلومه میشه که ایشون در ازای درآغوش گرفتن احمدی نژاد انتظار پاداش داشته.

  • ناشناس ارسالی در

    آقای افتخاری احسنت به صداقتت. بخش عظیمی از این جامعه از روز اول به شخصیت احمدی نژاد پی برد و به مخرب بودن آن برای این کشور واقف شد.

  • ناشناس ارسالی در

    مطمئن باشید اگر ایشان باز هم سرکار برگردند شما باز هم چنان خواهید کرد.

  • ناشناس ارسالی در

    واقعاً چطور تونستی اونو در آغوش بگیری؟

  • علی ارسالی در

    بنظرم اینکه آقای افتخاری بنوعی سرخوردگی خود را از این جریان سیاسی ابراز کرده اند جای تامل و امیدواری دارد.من صدایش را دوست داشتم و افسوس میخوردم که چرا این استاد آواز ایرانی مورد سوء استفاده یک جریان سیاسی قرار گرفته است.حال که خودشان به این درک رسیده اند چرا ما با نامهربانی و زخم زبان اسباب انزوای یک هموطن هنرمند را فراهم سازیم.آیا برخورد ما هم الزاما از جنس برخورد همانها باید باشد که به زعم ما کوته نظرند.امروزه روز آوازه خوان در این کشور کم نداریم که همان چیزی را باز خوانی میکنند که خواننده ای در قبل از انقلاب خوانده است و به اذعان خودشان با کیفیتی کمتر.ایا آن خوانندگان دوره طاغوت گناهشان غیر از این است که در زمان و دوره ای خاص بدنیا آمده اند و لاجرم در زمان محبوبیت و شکوفایی هنری خود واقبال مردم به آنها، مورد سوء استفاده جریانات سیاسی و حضور در مجالس آنان قرار گرفته اند.ایا باور میکنید آوازه خوانان مجوز دار امروزمان اگر در زمان ستمشاهی و فرهنگ منحط پهلوی رشد یافته بودند عملکردی بهتر از آوازه خوانان امروزه مطرود دوره پهلوی داشتند.نمیگویم همه آنها اما بسیاری از ایشان از نوازنده و خواننده گرفته تا آهنگساز و ترانه سرا ،سزاوار حداقل فرصت یافتن برای ارائه هنرشان در فضای پس از انقلاب را داشتند ولی سختگیری و تنگ نظری مانع از آن شد.بد نیست آدمیزاد گاهی هم توانایی بخشیدن داشته باشد ،خاصه کسانی که ادعای بزرگواری و داعیه اصلاح دارند.

  • حامد ارسالی در

    آقاي افتخاري خيلي دوستت دارم ... از همان روز كه احمدي نژاد را بغل كردي به همه گفتم كه افتخاري آدم سياسي نيست و آقايون سياس با حقه و حيله ازش سو استفاده كرده اند ... امروز كه اين حرفهايت را شنيدم خوشحال شدم و هميشه دوستت خواهم داشت ...

    • ناشناس ارسالی در

      اگرچه استاد را دوست دارم ولی از بزرگی مثل افتخاری بعید بود چنین اشتباهی

  • ناشناس ارسالی در

    درود بر شجریان عزیز که هیچگاه از مردم فاصله نگرفت

  • لطیف ارسالی در

    جناب استاد عزیز شما انسان بسیار خوش قلبی هستی و قلبی پاک و صاف و ساده داری اگه غیر این بود مطمعنا احمدی نژاد رو در آغوش نمیگرفتی چون نیازی به این کار نداشتی . در این زمانه ای که ما زندگی میکنیم متاسفانه شاهد سقوط بی رویه اخلاق هستیم و جای همه چی عوض شده و آدما ( بغیر از اندکی ) بشدت بد اخلاق و بی وجدان شدن و از اصول اخلاقی فاصله گرفتن و حاضرن برای بالا کشیدن خودشون یا خراب کردن کسی به هر جنایتی دست بزنند . متاسفانه تو این زمانه جایی برای صداقت و راستی باقی نمونده و آدمهایی مثل شما همیشه در رنج و عذابن . خدا به شما صبر و سلامتی عنایت کنه . هیچوقت نیلوفرانه ، یاد استاد ، سرمستان ، مقام صبر ، غریبستان ، مستانه ، امان از جدایی ، راز گل ، قلندروار و... از یاد دوستان و دوستدارانتون نخواهد رفت به امید اینکه باز هم صدای گرم شما رو با آلبومهایی نظیر اینها بشنویم

  • ناشناس ارسالی در

    ايکاش پشت به مردم نميکردي و مردم را در آغوش ميکشيدي تا ما هم شما را به آغوش بگيريم اگر براي شهرت و مقام يا پول اينکارو کردي نتيجه اش همين است

  • ناشناس ارسالی در

    به شما میگن ادم به نرخ روز نان خور دو رو ریا کار... شما هر کاری ممکنه انجام بدید هر کاری

  • ناشناس ارسالی در

    اقاي افتخاري مستبدين بزرگ و كوچك كه ساخته همين مردمند مي ايند و مي روند ان چيزي كه ميماند هنر هنرمند است هنرمند بايد از اين ها دوري كند.

  • ميرزا ارسالی در

    برو عمو!!

  • ناشناس ارسالی در

    دوستان عزیز طرفدار جناب افتخاری نیستم همون موقع که در اوج محبوبیت بود هم ازش خوشم نمی اومد اما کمی انصاف داشته باشیم همه اونهایی که ده برابر دم خور باحمدی نژاد بودند ول کردید گیر دادید به این بنده خدا .ایشان خودش میگه اشتباه کردم

  • ناشناس ارسالی در

    من الان هم حاضر نیستم به صدای این آقا گوش بدم و هر وقت که رادیو صدای این آقا رو پخش میکنه رادیو رو خاموش میکنم

  • طاهر محمديان ارسالی در

    ما هم آقاي افتخاري عزيز به افتخار هنرمنديت دوستت داريم. اعتقاد دارم هر انساني اشتباه دارد. اشتباه كردن كار انساني است ولي تكرارش نه . پس به همين دليل خواننده بزرگواري هستيد ما هم به وجود شما افتحار ميكنيم

  • عليرضا ارسالی در

    آقاي افتخاري چرا همان روز اين حرف را نزديد حالا ديگر اسم اين كار نان به نرخ روز خوردن است

  • سيد عباس ذاكري ارسالی در

    حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج فكر معقول بفرما گل بى خار كجاست
    همه ما انسانها جايزالخطا هستيم بغير از معصومين همه امكان لغزش دارند . و اين خداوند است كه حق قضاوت در حق بندگان خود را دارد كاش وقتي در حق كسي قضاوت مي كنيم و يا نظر مي دهيم يك لحظه خود را جاي او قرار دهيم آنوقت خيلي كم قضاوت مي كنيم و يا اصلا داوري نمي كنيم و بياد مي آوريم اگر پرده ها كنار برود مي بينيم ما خود از همه پر خطاتريم . درود بر آنهائي دلهاي پاك و آئينه وار دارند .

  • ناشناس ارسالی در

    چون دیگه پیگیر احوال شما نشده اعلام برائت کردی. اینو بهش میگن عذر بدتر از گناه

  • مریم ارسالی در

    زمان هیچ وقت به عقب بر نمی گردد استاد!!!!؟؟؟ حضرتعالی نباید نان را به نرخ روز میخوردید . حالا هم دارید نان را بنرخ امروز میخورید . نوش جان !!! اما به این نمی گویند زندگی برادر من

  • تاج ارسالی در

    جناب افتخاري ،پس چرا وقتي استاد بزرگوار شجريان پس ازآن كار شمامصاحبه كردند وگفتند موسيقي براي وزير ووكيل نيست وبراي مردم است ،شمابرعليه ايشان سخنان تندي برزبان آورديد ؟

  • سید ارسالی در

    نه علیرضا جون. حالا وقتش نیست. ضرر کردی ضرر.

  • ناشناس ارسالی در

    اگربر سر حرف و عقیده سابقتان می ایستادید ، بیشتر قابل احترام بودید تا اینکه هروز به رنگی در آئید !!

  • ناشناس ارسالی در

    بابا دیگه بنده معذرت خواهی کرد اگر ما او را نبخشیم چه فرقی با تندروها داریم

  • احمد ارسالی در

    حالا؟ حالا که دیگه در قدرت نیست! این صحبت ها هم چندان بویی از اخلاق نمی ده! تا سال ها بعدش فرصت داشتی که عذرخواهی کنی ولی الان دیگه به نظر من بازم نشان از فرصت طلبی است!

  • محمد ارسالی در

    حضرت استاد بخاطر کشور و آنچه احمدی نژاد سر مملکت آورد پشیمان نیست.
    ایشان در فضای تنگ و کوچک منیت خودش ناراحت است چرا فلانکس هوای او را نداشته

  • على ارسالی در

    سلام
    از قدر نشناسى رئيس دولت قبلى گله داريد پس اگر در قبال استفاده اي كه از شما شد قدر دانى ميشد امروز شما اين گلايه هارو نداشتيد؟

  • محمد ارسالی در

    درود بر پادشاه اقلیم صدا و آواز ایران استاد شجریان
    تاریخ نشان می دهد که هنر اصیل چیست و هنرمند اصیل کیست.

  • ناشناس ارسالی در

    امیدوارم حرکت امروز شما فارغ از نتیجه اش صادقانه و بخاطر دل خودت باشد.

  • ناشناس ارسالی در

    ای بابا خدا هم رو به راه راست هدایت کنه. شما هم به هنرت بچسب

  • عدالتخواه ارسالی در

    هنرمند عزیز به غلط کردن افتاده ببخشیدش همه ایرانی هستیم مشکلات درون خانوادگی

  • آتشی ز کاروان جدا مانده ارسالی در

    من شخصی بودم که تمام خاطرات جوانیم با آهنگ ها و صدای افتخاری گذشت چیزی شبیه دل بستن به یک اسطوره
    باور کنیید در 8 سال گذشته هر بار که خواستم به صدای او گوش بدهم متاسفانه چهره کسی یادم آمد که 8 سال کشور و مملکت ما را با عوام فریبی نابود کرد و هنوز متاسفانه طرفدارانی دارد
    ای کاش آقای افتخاری این کار را نمیکرد
    اما با این حال هر انسانی اشتباه میکنه پس من هم از تابستان امسال سعی کردم فراموش کنم هر چند دیگر صدای آقای افتخاری برایم آن حس خدایی را ندارد
    افسوس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید