ارز‌های دیجیتال تا کجا رشد می‌کنند؟

ارز‌های دیجیتال تا کجا رشد می‌کنند؟

ارزش بازار ارز دیجیتال در طول سه ماه اخیر رشد ۱۰۰ درصدی را به ثبت رسانده است. رشد بی سابقه‌ای که تحت تاثیر عوامل متعددی رخ داده است. اما بی نظر می‌رسد که اعتماد سرمایه گذاران حقیقی، ورود سرمایه نهادی، حمایت موسسات مالی و درگاه پرداخت‌ها از بازار رمز ارز‌ها مهم‌ترین عوامل جهش این بازار بوده است.  

کد خبر : ۹۲۴۸۱
بازدید : ۶۰۲۲
ارز‌های دیجیتال تا کجا رشد می‌کنند؟
فرادید | ارزش بازار ارز‌های دیجیتال در حالی که دی ماه سال گذشته به رقم تاریخی یک تریلیون دلار رسیده بود، حالا با گذشت سه ماه به بیش از ۲ تریلیون دلار رسیده است. این رکورد شکنی پس از آن رخ داد که بیت کوین دوباره توانست وارد کانال ۶۰ هزار دلار شود و اتریوم، بایننس کوین و ریپل نیز توانستند سقف‌های تاریخی خود را بشکنند. با این حال بخشی از کارشناسان بازار‌های مالی پیش بینی میکنند که بازار ارز‌های دیجیتال با آگاهی بیشتر مردم جهان افق‌های روشن تری پیش رو دارد. اما بخش دیگر کارشناسان معتقدند که بازار ارز دیجیتال همچون سال ۲۰۱۸ دچار رکورد اساسی خواهد شد.

به گزارش فرادید؛ بیت کوین صبح امروز توانست دوباره به ابرکانال ۶۰ هزار دلار وارد شود، به دنبال این رخداد ارزش بازار بیت کوین به یک تریلیون و ۱۳۵ میلیارد دلار رسید.


پس از شسکتن مقاومت ۶۰ هزار دلاری از سوی جامعه بیت کوین؛ اتریوم نیز توانست سقف تاریخی پیش خود را بشکند و به ۲ هزار ۱۷۱ دلار برسد. با این وجود اتریوم نیز که پس از بیت کوین دومین حجم بزرگ بازار ارز‌های دیجیتال را در اختیار دارد. در حال حاضر به حجم ۲۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

در این میان بایننس کوین و ریپل نیز که در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند توانستند سقف‌های تاریخی خود را بشکند. این دو ارز در حال حاضر به ترتیب به قیمت ۳۸۵ و ۱.۱۷ دلار رسیده اند.

هم اکنون بایننس کوین و رپیل به حجم بازار ۷۴ و۵۲ میلیارد دلار دست یافته اند.

با این تفاسیر ارزش ۴ رمز ارز پرحجم بازار در حال حاضر به یک تریلیون و ۵۱۱ میلیارد دلار رسیده که بیش از ۷۵ درصد بازار را شکل میدهد.

در لحظه نگارش این گزارش، در بازار ارز‌های دیجیتال ۴ هزار و ۶۶۶ کوین و توکن وجود دارد و ارزش کل بازار نیز به ۲ تریلیون و ۶۶ میلیارد دلار رسیده است.
ارز‌های دیجیتال تا کجا رشد می‌کنند؟
عوامل تاثیرگذار در جهش بازار ارز دیجیتال
ارزش بازار ارز دیجیتال در طول سه ماه اخیر رشد ۱۰۰ درصدی را به ثبت رسانده است. رشد بی سابقه‌ای که تحت تاثیر عوامل متعددی رخ داده است. اما بی نظر می‌رسد که اعتماد سرمایه گذاران حقیقی، ورود سرمایه نهادی، حمایت موسسات مالی و درگاه پرداخت‌ها از بازار رمز ارز‌ها مهم‌ترین عوامل جهش این بازار بوده است.

براساس گزارش‌ها در طول ماه‌های اخیر پی پل و ویزا پشتیبانی فعالانه از ارز‌های دیجیتال را با بیت کوین که پیشرو در روند صعودی بازار بود، آغاز کردند. این مسئله در واقع یکی از عوامل تاثیرگذار در جلب اعتماد حقیقی‌ها به بازار ارز دیجیتال بود.

از طرفی ورود گسترده سرمایه گذاران نهادی به حوزه ارز‌های دیجیتال نیز یکی از عوامل جلب اعتماد حقیقی‌ها به بازار بود. در این رابطه شرکت تسلا بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار از ذخایر نقدی این شرکت به خرید بیت کوین اختصاص یافته است. این گزارش باعث شد تا قیمت بیت کوین از ۳۸ هزار دلار تا سطح ۴۴ هزار دلار صعود کند.

علاوه بر تسلا، شرکت‌های مایکرواستراتژی، گری اسکیل و گلکسی دیجیتال مهم‌ترین سرمایه گذاران حوزه نهادی هستند که در ماه‌های گذشته در بازار رمز‌ها سرمایه گذاری کردند.

در این میان برخی از کارشناسان حوزه مالی معتقدند که چاپ بیش از حد دلار، افت ارزش دلار آمریکا و افزایش بدهی‌های اقتصادی ایالات متحده به دلیل بحران اقتصادی ناشی از کرونا، ارزش بازار ارز‌های دیجیتال را در یک سال اخیر با جهش مواجه کرده است.

این دسته از کارشناسان می‌گویند که عمده این افزایش ارزش، مدیون ورود موسسات حقوقی به بازار ارز‌های دیجیتال بوده که این بخش را به عنوان جایگزینی مناسب برای سرمایه‌گذاری در بازار‌های سنتی از جمله طلا و یا حاشیه امنیتی در برابر تهدید‌های مهم اقتصادی به شمار آورده‌اند.
ارز‌های دیجیتال تا کجا رشد می‌کنند؟
بازار رمز ارز‌ها تاکجا رشد می‌کنند؟
شکل گیری بازار ارز دیجیتال عمری در حدود ده سال دارد. اما در این مدت کم توانسته است به بازاری جدی برای سرمایه گذاران حقیقی وحقوقی بدل شود. از طرفی چشم انداز سیاه بازار طلا در دوره کرونا و افت ارزش دلار باعث شد تا سرمایه گذاران قدری در ذهنیت شان درباره بازار رمز ارز‌ها تجدید نظر کنند.

بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا درباره ۴۰۰ مورد از سرمایه‌گذاران نهادی و صندوق‌های پوشش ریسک صورت گرفته است، بیش از ۷۲ درصد از آن‌ها از علاقه خود به سرمایه‌گذاری بر روی ارز‌های دیجیتال خبر داده‌اند.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار بیت کوین به تنهایی در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۰۰ رشد داشته است. این درحالی است بازار ۱۱ تریلیون دلاری طلا در این مدت حدود ۲۳ درصد رشد را به ثبت رسانده است. این موضوع باعث شده تا گروهی از سرمایه گذاران سنتی بخشی از سرمایه خود را به این حوزه اختصاص دهند.

از طرفی گسترده‌تر شدن بستر‌ها در حوزه بلاک چین و خدماتی که این بستر‌ها ارائه می‌کنند، این اطمینان ایجاد می‌شود که رمزارز‌ها در آینده بتوانند برنامه ریزی لازم برای ارائه خدماتی همچون درمان، آموزش، کشاورزی، بانکداری، حمل و نقل و... را فراهم کنند. از این رو فعالان بازار رمز ارز‌ها می‌گویند که ارزش این بازار احتمالا تا سال ۲۰۲۵ از ۱۰ تریلیون دلار عبور خواهد کرد.

با این حال کارشناسان مالی و فعالان حوزه ارز‌های دیجیتال پیش بینی می‌کنند که بازار رمزارز‌ها در کوتاه مدت و میان مدت صعودی باشد.

آن‌ها می‌گویند که تا زمانی که قدرت جفت ارز‌های بیت کوین/اتریوم آسیبی نبیند و بیت کوین با فروش‌های عمده مواجه نشود، چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار ارز‌های دیجیتال برای آوریل (فروردین) و تابستان پیش رو بسیار خوش‌بینانه باقی خواهد ماند.

در این میان جاناتان هابیچت که در شرکت مونراک کپیتال فعالیت می‌کند، در این رابطه گفته است: «من افراد بسیاری را می‌شناسم که در انتظار افزایش موقعیت‌های بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین‌های عمده در طی افت‌های بزرگ‌تر هستند و مطمئناً بسیاری دیگر نیز چنین انتظاری دارند. بازار خرسی گزینه‌ای برای آینده قابل پیش‌بینی نیست.».

اما در طرف مقابل سرمایه گذاران و گروهی از کارشناسان مالی می‌گویند که آیا رمز ارز به اندازه کافی بالغ شده اند که بتواند به عنوان یک دارایی امن شناخته شوند؟

آن‌ها پیش بینی می‌کنند که سرعت رشد این بازار در ماه‌های آینده کاهش یابد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید