دلار در مسیر افزایشی!

دلار در مسیر افزایشی!

با توجه به این دیدگاه می‌توان گفت که از نگاه تحلیلگران فنی، بازار دلار وارد فاز تازه‌ای شده است. روند افزایشی و جهت انتظارات معامله‌گران در این شرایط در صورتی تغییر خواهد کرد که بار دیگر اسکناس آمریکایی به زیر کانال ۲۵هزار تومانی بازگردد.

کد خبر : ۹۲۵۹۲
بازدید : ۵۱۸۴

پیش‌بینی تحلیلگران فنی دلار محقق نشد و اسکناس آمریکایی به جای کاهش قیمت در مسیر افزایشی قرار گرفت. روز دوشنبه، دلار ۱۹۰تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۵هزار تومان رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که روز یکشنبه برخی از تحلیلگران فنی بازار به معامله گران توصیه کرده بودند از خرید ارز پرهیز کنند.

تصور آن‌ها این بود که مذاکرات هسته‌ای به زودی به نتایج اولیه می‌رسد و در سفر نخست وزیر کره به ایران نیز درمورد پول‌های بلوکه‌شده ایران در این کشور توافقاتی صورت خواهد گرفت. با این حال، دو اتفاق سمت و سوی انتظارات در بازار دلار را تغییر داد و معامله‌گران را خریدار کرد.

به گفته برخی فعالان، برخی اتفاقات امنیتی موجب شد که معامله‌گران تصور کنند، شانس رسیدن به توافق هسته‌ای در کوتاه‌مدت کمی کاهش پیدا کرده است. در کنار این، سازوکار مشخصی تا بعدازظهر دیروز در مورد آزاد شدن پول‌های ایران از کره‌جنوبی انتشار نیافت.
چنین موضوعاتی از نگاه برخی معامله‌گران موجب شدند که میزان خرید‌ها در بازار ارز افزایش پیدا کند و قیمت به کانال ۲۵هزار تومانی برود. پیش‌تر تحلیلگران فنی عنوان کرده بودند، درصورتی‌که اسکناس آمریکایی به کانال ۲۵هزار تومانی برگردد، شانس افزایش قیمت دلار بیشتر خواهد شد.
با توجه به این دیدگاه می‌توان گفت که از نگاه تحلیلگران فنی، بازار دلار وارد فاز تازه‌ای شده است. روند افزایشی و جهت انتظارات معامله‌گران در این شرایط در صورتی تغییر خواهد کرد که بار دیگر اسکناس آمریکایی به زیر کانال ۲۵هزار تومانی بازگردد.
شکست سطح ۲۴هزار و ۵۰۰تومانی نیز به فروشندگان بازار ارز اضافه خواهد کرد و احتمال رفتن قیمت به سوی کف‌های تازه‌تر را بیشترخواهد کرد. عامل دیگری که در روز دوشنبه به افزایشی‌های بازار ارز کمک کرد، رشد نرخ حواله درهم بود.
دیروز نرخ حواله درهم به سوی مرز ۶هزار و ۹۰۰تومانی حرکت کرد و از این طریق، انتظارات افزایشی بازیگران داخلی را بالاتر برد. نرخ حواله درهم همواره مورد توجه بازیگران بازار ارز بوده است و هرگونه افزایشی در آن می‌تواند زمینه‌ساز افزایشی خرید‌ها در خیابان فردوسی و سبزه‌میدان شود.
تحلیلگران فنی باور دارند، درصورتی‌که نرخ حواله درهم به بالای مرز ۷هزار تومانی برود، سرعت رشد خرید در بازار داخلی به شکل معنادارتری بالا خواهد رفت.

برگشت سکه به بالای سطح روانی

دیروز در بازار‌های داخلی اتفاق مهم دیگری نیز رخ داد و آن هم برگشت سکه به بالای سطح روانی ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومانی بود. ساعت ۴ بعدازظهر فلز گرانبهای داخلی با قیمت ۱۰میلیون و ۵۲۰هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از روز یکشنبه بود.
افزایش قیمت سکه در شرایطی صورت گرفت که در معاملات پشت خطی در برخی مقاطع، فلز گرانبهای داخلی ارقام زیر ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان را نیز تجربه کرده بود. به گفته فعالان، عامل اصلی رشد قیمت سکه، افزایش بهای دلار بود. افزایش بهای سکه در شرایطی صورت گرفت که در بازار‌های جهانی، قیمت اونس طلا افزایش معناداری را تجربه نکرده بود.
سکه در صورتی که در روز‌های آینده بتواند خود را به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برساند، با ورود بیشتر خریداران مواجه خواهد شد.
با این حال، از دست دادن محدوده ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومانی بار دیگر فروشندگان را به بازار سرازیر خواهدکرد. برخی فعالان انتظار دارند با آغاز ماه مبارک رمضان میزان خرید‌ها در بازار سکه کاهش پیدا کند. با این حال، سکه در هفته‌های اخیر نشان داده است که بیش از هر عاملی به روند قیمت دلار دقت می‌کند.
روند قیمت دلار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید